GUF og Kashmir vs. Københavns politi 0-1
Fra : sune vuorela

Dato : 03-03-03 02:58

Hjesa!

Nøjj hvor jeg p*ssefryser - og så endda helt fuldstændig forgæves og
en dårlig oplevelse rigere.

Kashmir udkommer mandag 030303 med deres nye CD Zitilites og i den
anledning holdt musikforretningen GUF åbent fra klokken midnat hvor
Kashmir var på besøg for at signere deres nye CD.

Fedt tænkte jeg! Sådan en skal jeg have mig - så jeg sprang på cyklen
og kørte de ti kilometer ind til Larsbjørnsstræde og stillede mig op i
køen - ligesom så mange andre rare mennesker gjorde.

Klokken 12 begyndte de så at lukke folk ind i små hold der købte sig
en CD og fik den signeret. Stille og roligt rykkede jeg tættere på.
Tiden gik og jeg kom tættere og tættere på forretningen. På Kashmir.
På Zitilites.

Politiet kørte også på en hyppig patruljering rundt i området. Det var
egentlig meget betryggende at vide.
I mens faldt jeg i snak med en nogle flinke mennesker, der hentede
kaffe og andet godt.

På et tidspunkt holdt hyggen desværre op. Politiet syntes at folkene i
køen larmede for meget - eller også var det naboerne. Der var nu
hverken råb, skrig eller skrål, men bare stille og rolig hyggesnak om
løst og fast. Men det var åbenbart ikke stille nok.

Klokken ca kvarter i to kom en mand ud fra GUF og fortalte at de
desværre var nødt til at lukke efter ordre fra politiet, men fortalte
at de ville prøve igen på et senere tidspunkt.

Folkemængden der var kommet for at se Kashmir ville ikke lade sig
tilfreds med det. Og slet ikke efter at have stået og frosset i kulden
i 2 timer!

Så kom Kasper Eistrup ud - forsangeren i Kashmir - og der udbrød
jubel, klapsalver og hujen. Her var der så til gengæld en del larm.
Han gentog omtrent hvad gufmanden havde sagt og gik ind igen under
mere hujen og larm. GUF-manden bad folk om at gå hjem inden politiet
blev nødt til at rydde gaden og jeg bevægede mig ned til min cykel og
kørte skuffet hjem.

--
Sune

Fra : Brian Neuman

Dato : 03-03-03 05:32

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> wrote in message

> [...]
> hverken råb, skrig eller skrål, men bare stille og rolig hyggesnak om
> løst og fast. Men det var åbenbart ikke stille nok.

Nej fy da føj. Man kan da ikke have at pøbelen som lytter til nymodens beat-
og pigtrådsmusik danner grupperinger - hvad kan det dog ikke ende med - folk
der telefonerer med apparater uden ledning?!?
Tror ikke politiet egenhændigt vil stoppe festen, så mon ikke de har fået et
par klager over nogle vrisne naboer der har glemt at de bor i city hvor
sådanne events altså kan forekomme i ny og næ? Lidt a la de stakler som
flytter til Kastrup for bagefter at brokke sig over støjen fra
flytrafikken - ak ja, die dumme Dänen.

Fra : Lars Petersen

Dato : 03-03-03 10:04

> [...]
folk
> der telefonerer med apparater uden ledning?!?

Eller måske en stor kasse der har billeder der bevæger sig og en pind med
knapper på, der får billederne til at skifte automatisk

Fra : Thomas H.

Dato : 03-03-03 07:22

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> Kashmir udkommer mandag 030303 med deres nye CD Zitilites og i den
> anledning holdt musikforretningen GUF åbent fra klokken midnat hvor
> Kashmir var på besøg for at signere deres nye CD.

Det var sgu også et komplet latterligt tidspunkt, at lave den
slags på ! Kunne det tænkes, at nogle folk har et arbejde
de skal op at passe mandag morgen ?
I øvrigt kommer politiet ikke bare ud, med mindre nogen
har bedt dem om det, og havde jeg ligget og skulle sove,
havde jeg da også ringet, hvis der stod sådan en flok og
larmede på den tid, en hverdag ...

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-03 10:47

minder mig en en mand der råbte ud af vinduet om folk ikke kunne dæmpe sig
lidt.. hmm.. en fredag aften i næstved by.. Hallooo du bor i centrum...

Fra : RH

Dato : 03-03-03 13:01

"peet_dk" <nospam> wrote in

> minder mig en en mand der råbte ud af vinduet om folk ikke kunne dæmpe
> sig lidt.. hmm.. en fredag aften i næstved by.. Hallooo du bor i
> centrum...

Selvom man skulle være så uheldig at bo i centrum, så kan man vel godt
forlange at andre mennesker opfører sig ordentligt og tager lidt hensyn.

Mvh
RH.

Fra : MP Jakobsen

Dato : 03-03-03 15:11

"RH" <rh@> wrote in message

> Selvom man skulle være så uheldig at bo i centrum, så kan man vel godt
> forlange at andre mennesker opfører sig ordentligt og tager lidt hensyn.
>
> Mvh
> RH.

Uheldig? Det er vel trods alt noget man selv vælger... Er man voksen nok til
at flytte hjemmefra, har man vel også intelligent nok til at forudse
konsekvenserne. Selvfølgelig må folk gerne tage hensyn, men bylivet er da
trods alt en vigtig kulturel 'begivenhed' for mange af os unge lømler...

MP

Fra : RH

Dato : 03-03-03 15:29

"MP Jakobsen" <mpej@ruc.dk> wrote in

> Selvfølgelig må folk gerne tage hensyn, men
> bylivet er da trods alt en vigtig kulturel 'begivenhed' for mange af
> os unge lømler...

Det har det så aldrig været for mig. Jeg tager kun i byen, når der skal
handles ind!

Mvh
RH.

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 03-03-03 16:11

> Det har det så aldrig været for mig. Jeg tager kun i byen, når der skal
> handles ind!

Det overrasker mig virkeligt AJC, du har sgu ellers fremstillet dig selv i
gruppen gennem tiden, som en af dem man altid inviterer med til fest,
koncert og andre fede ting, fordi du er SÅ fuld af peps, og virkelig nyder
livet i overhalingsbanen....not

Der har garanteret også været beskidt inde i byen, og tænk at stå i køen med
fremmede mennesker. De kunne have nyst bakterier på dig

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Troels

Dato : 03-03-03 16:32

> [...]
med
> fremmede mennesker. De kunne have nyst bakterier på dig

Lige præcis i går var der sgu så koldt, at de færreste bakterier ville
overleve kulden.

/Troels

Fra : RH

Dato : 03-03-03 17:17

"Martin Sjøstrand" <martinsjoestrand@hotmail.com> wrote in

> [...]
> fest, koncert og andre fede ting, fordi du er SÅ fuld af peps, og
> virkelig nyder livet i overhalingsbanen....not

Forstå dog at det ikke er alle, der har lyst og behov for fysisk selskab!
Fester har aldrig interesseret mig bl.a. p.g.a., at jeg ikke kan udstå
fulde mennesker. At gå til koncerter er ikke helt udelukket, hvis det
virkelig er en god gruppe eller kunstner, som optræder, men jeg må nu
indrømme, at jeg hellere vil se dem i tv eller på dvd. Jeg har det
ligesådan med film. Dem nyder jeg også bedre derhjemme, end jeg gør i
biografen.

> Der har garanteret også været beskidt inde i byen, og tænk at stå i
> køen med fremmede mennesker. De kunne have nyst bakterier på dig

Jeg har stået i lang kø i dag og der var heldigvis ikke nogen, som nøs på
mig.

Mvh
RH.

Fra : MP Jakobsen

Dato : 03-03-03 22:11

"RH" <rh@> wrote in message
> Det har det så aldrig været for mig. Jeg tager kun i byen, når der skal
> handles ind!
>
> Mvh
> RH.

Det var nu ikke for at være fortaler for at 'gå i byen'. Jeg mente det blot
som en konstatering af at langt de fleste mennesker er klar over at der
findes byliv. Og derfor er man vel som oftest også godt klar over dette når
man flytter ind i centrum af en by med natteliv. Om man så selv går i byen
eller ej, må man da have hørt om fænomenet før eller siden.

MP

Fra : Thomas H.

Dato : 03-03-03 16:16

"MP Jakobsen" <mpej@ruc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trods alt en vigtig kulturel 'begivenhed' for mange af os unge lømler...

Har i ikke et arbejde i skal op at passe, mandag morgen ??
Støj og ballade fredag og lørdag nat er da ok, og det må man
acceptere, men sgu da ikke natten til mandag !! Det er da et
hjernedødt tidspunkt at finde på den slags IMO

Fra : Troels

Dato : 03-03-03 16:36

> [...]
> acceptere, men sgu da ikke natten til mandag !! Det er da et
> hjernedødt tidspunkt at finde på den slags IMO

Det er vel et spørgsmål om at priotere. Hvis man mener at man kan klarer at
gå i seng kl 2 og stå op kl 7, så må folk vel selv om det.

/Troels

Fra : Thomas H.

Dato : 03-03-03 17:15

"Troels" <tllund@[nof******spam]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vel et spørgsmål om at priotere. Hvis man mener at man kan klarer
at
> gå i seng kl 2 og stå op kl 7, så må folk vel selv om det.

Joo men det er jo ikke sikkert at beboerne omkring, lige
kan prioritere på den måde..

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 03-03-03 16:39

> [...]
> acceptere, men sgu da ikke natten til mandag !! Det er da et
> hjernedødt tidspunkt at finde på den slags IMO

Det er også fair nok, men støjen i køen var trods alt minimal... der var jo
ingen der stod og råbte eller lign. Det var højst folk der snakkede, og det
skal man vel også kunne gøre (om man så står mange og snakker på det samme
sted en søndag nat).
Jeg stod selv i køen, og kunne ikke se larmen skulle have været noget
problem!

tj

Fra : Thomas H.

Dato : 03-03-03 17:14

"Thomas Jørgensen" <thomasjorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sted en søndag nat).
> Jeg stod selv i køen, og kunne ikke se larmen skulle have været noget

Ok hvis der ikke har været støj, er det fint nok, men du vil vel
give mig ret i, at tidspunktet er underligt ?

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 03-03-03 17:34

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ok hvis der ikke har været støj, er det fint nok, men du vil vel
> give mig ret i, at tidspunktet er underligt ?

Ja bestemt, og jeg kan heller ikke selv se noget forkert i at Kashmir var
begyndt kl. 23:00, da der allerede var en del mennesker..... Det var dumt at
udsætte det!
Og jeg ved godt at gaderne er små, og det selvfølgelig forstærker lydene,
men så længe folk ikke råber men snakker, så mener jeg det var forkert at
klage...

tj

Fra : Søren Frost

Dato : 03-03-03 17:41

> Har i ikke et arbejde i skal op at passe, mandag morgen ??

Nix. Er heldigvis studerende endnu. Det giver muligheder for en mere
"fleksibel" fordeling af arbejdstidspunkter.

> Støj og ballade fredag og lørdag nat er da ok, og det må man
> acceptere, men sgu da ikke natten til mandag !!

Som studerende er det nærmest ens pligt at være fuld og larmende til en
begivenhed som denne.

Jeg vil dog give dig fuldstændig ret i, at tidspunktet såvel som stedet var
temmeligt uheldigt valgt.
Til folk der ikke kender GUF i Larsbjørnsstræde skal det siges at
forretningen vel knap er 5x5 meter.
Ikke et sted 500-1000 mennesker lydløst står i kø i flere timer. Mon ikke en
Fona-forretning eller tilsvarende havde været bedre?

Fra : Troels

Dato : 03-03-03 17:48

> [...]
en
> Fona-forretning eller tilsvarende havde været bedre?

Jeg kan godt se at det er lidt problematisk i kraft af at forretningen ikke
er så stor, men jeg synes det er godt at se at Kashmir støtte de små
pladeforretninger i stedet for de store kæder. Jeg tror simpelthen at de
folk der står i de små forretninger er mere engageret, så de er lettere at
overtale til at lave sådanne "stunts" end feks. Fona.

/Troels

Fra : Søren Frost

Dato : 03-03-03 15:09

Hey!
Jeg er også netop vendt hjem fra den fantastiske tropeaften på
Larsbjørnsstræde.
Skulle nogen stadig været interesseret i den signerede Kashmir-CD, kan jeg
berette at Kashmir efterfølgende skandalen, signerede et stort antal CD'ere,
som fra idag sælges i GUF på Larsbjørnsstræde.

Sune : Jeg tror sgu næsten at det var os du faldt i snak med i køen.
Ihvertfald hvis du er den selvsamme Sune der figurerer på
http://www.pf.dtu.dk/tankel/kemi/tanklerne.html (Noget af et tilfælde i så
fald!)

Fra : sune vuorela

Dato : 03-03-03 17:13

En der kalder sig "Søren Frost" <no_spam@student.dtu.dk> skrev:

>Sune : Jeg tror sgu næsten at det var os du faldt i snak med i køen.
Sikke da et tilfælde.. jeps det er mig!

--
Sune

Fra : Peter G

Dato : 03-03-03 16:59

> [...]
> mere hujen og larm. GUF-manden bad folk om at gå hjem inden politiet
> blev nødt til at rydde gaden og jeg bevægede mig ned til min cykel og

Til dem som skulle være interesseret, så sidder de der igen på lørdag kl 12.
Ifølge kashmir.dk.

-Peter G

Fra : Mark Høserich

Dato : 03-03-03 21:04

sune vuorela wrote:
> [...]
> mere hujen og larm. GUF-manden bad folk om at gå hjem inden politiet
> blev nødt til at rydde gaden og jeg bevægede mig ned til min cykel og

Det er sandlig godt at vide at vores skattepenge går til så væsentlige
formål :)

M<a>RK