Cygwin
Fra : Arne Inge S. Nordfje~

Dato : 13-03-01 07:43

Nå har jeg installert cygwin, så nå må jeg vite hvor jeg skal legge c-filene
mine får at gcc skal finne dem!

Noen forslag?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 13-03-01 15:06

"Arne Inge S. Nordfjell" <aisn@frisurf.no> writes:

> Nå har jeg installert cygwin, så nå må jeg vite hvor jeg skal legge c-filene
> mine får at gcc skal finne dem!
>
> Noen forslag?

Kig i den pakke du hentede. Ligger der ikke en INSTALL.TXT eller
README.TXT. Det plejer der at gøre.

Du skal sikkert sætte en PATH i din AUTOEXEC.BAT, og muligvis nogle
andre systemvariable.

Fra : Torsten Iversen

Dato : 13-03-01 17:53

In article <Xkjr6.11$Ma.132@news1.oke.nextra.no>, Arne Inge S. Nordfjell wrote:
>Nå har jeg installert cygwin, så nå må jeg vite hvor jeg skal legge c-filene
>mine får at gcc skal finne dem!
>
>Noen forslag?

Angives som argument på kommandolinien. Med -o kan du angive output
filnavn.

eks:
gcc -o program.exe program.c

Her antages, at c filen er i dit workdir. Prøv også kommandoen "man
gcc" for at få mere at vide om compileren. For at slippe ud af man siden,
skal du bruge "q".

Torsten

Fra : Henrichsen

Dato : 10-04-01 19:57

Hej,

Hvis du ligger dem i: /home/"din pc's navn"/ behøver du ikke at bruge cd
kommandoen. men ellers kan du vel ligge dem hvor det passer dig

mvh
Erik