Kabelnettet + hastighed på routeren
Fra : Kas.

Dato : 28-02-03 17:45

Hejsa

Jeg bor i en andelsforening, som er tilknyttet Kabelnettet. I den
forbindelse har jeg lagt mærke til en sjov ting: Den router, der deler
forbindelsen ud til alle beboerne er en Efficient 5781 Router. Denne router
har fire LAN-porte på hver 10mb. Og det er jo egentligt ret åndsvagt, da
Kabelnettet jo lover en 11mb forbindelse. Dvs. der ryger 1mb allerede i
routeren, fordi denne ikke er dimensioneret korrekt!

Det er da en anelse skørt, eller hvad?

Mvh. Kasper

Fra : Jesper Skriver

Dato : 28-02-03 18:00

On Fri, 28 Feb 2003 17:44:38 +0100, Kas. wrote:
> [...]
> forbindelsen ud til alle beboerne er en Efficient 5781 Router. Denne router

Nej, den har en indbygget 10 Mbps hub

> Og det er jo egentligt ret åndsvagt, da
> Kabelnettet jo lover en 11mb forbindelse. Dvs. der ryger 1mb allerede i
> routeren, fordi denne ikke er dimensioneret korrekt!
>
> Det er da en anelse skørt, eller hvad?

Nej - 802.11b er et 11 Mbps share medie, som i praksis aldrig
kommer op paa 11 Mbps.

Men det viser da lidt om serioesiteten af produktet ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Søren Hanghøj

Dato : 28-02-03 20:51

> Nej - 802.11b er et 11 Mbps share medie, som i praksis aldrig
> kommer op paa 11 Mbps.
>
> Men det viser da lidt om serioesiteten af produktet ...

Når du stiller spørgsmål til seriøsiteten af et produkt, syntes jeg lige at
du bør sammenligne med hvad der findes af andre "tilsvarende" produkter.
Hos TDC får man for 785,- om måneden en forbindelse på 2048Kbit/s Down og
512 Kbit/s Up
Hos kabelnettet får man (i mit tilfælde) for 49,- om måneden ca.3,5Mbit/s
Down og 1Mbit/s Up
grundlaget for ovenstående er et testprogram fra telestyrelsen (TPTEST3).

Jeg ved snart ikke hvad jeg vil kalde mest seriøst!!

Jeg er godt klar over at kabelnettet skriver at der anvendes radiokæde
udstyr på 11Mbit, men de lover ingen steder, at den engelte bruger får en
forbindelse på 11 Mbit/s.
Til vores informationsmøde fortalte de, at deres udstyr reelt ville være i
stand til at levere en forbindelse på 6 til 8 Mbit/s, og at den enkelte
bruger ville opleve en hastighed på 2Mbit/s.
Hvilket de i vores tilfælde også lever op til.
Så husk nu!
Bare fordi det er nyt og billigt, behøver det ikke at være noget lort.
Lad os ønske et hvert alternativ til TD fucking C velkommen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-02-03 22:12

"Søren Hanghøj" <shanghoj@tiscali.dk.sletdette> skrev i en meddelelse
> [...]
ca.3,5Mbit/s
> Down og 1Mbit/s Up
> Jeg ved snart ikke hvad jeg vil kalde mest seriøst!!

Siden hvornår har seriøsitet alene haft noget med hastighed/pris at
gøre?

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats