Ben
Fra : Susanne

Dato : 28-02-03 12:23

Hej alle.

Hvilke ben må man give sine hunde og skal de forbehandles...altså koges ???

Susanne Laurberg Andersen
www.tibetanskterrier.dk

Fra : Moses

Dato : 28-02-03 13:22

Det ved alle da:

KØDBEN

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-02-03 13:53

> [...]
> Hej alle.
>
> Hvilke ben må man give sine hunde og skal de forbehandles...altså koges

Giv den et dejligt okseben, så går der et par timer med det, når du kan
kigge igennem, er det på tide med et nyt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Therese

Dato : 28-02-03 15:09

"Benny Mortensen" skrev
> Giv den et dejligt okseben, så går der et par timer med det, når du kan
> kigge igennem, er det på tide med et nyt.

Jeg vil nu foreslå, at du kan tage knoglen, når marven er ude og fylde det
med f.eks. leverpostej og lægge det i fryseren. Når det er frosset er det
lige så lækkert som nyt, og hunden kan igen få masser af tid til at gå med
at få fyldet ud.
Derudover elsker vores at ligge og tygge i knoglen, selvom der ikke er noget
i midten.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Ditte K

Dato : 28-02-03 15:43

> Hvilke ben må man give sine hunde og skal de forbehandles...altså koges
???

Okse er at foretrække.. bare hold øje med hvor meget kræet får guffet i sig
af marven og evt. benet. For så bliver det altså til hård (og hvid)
afføring.

Bare du lover aldrig at give ben fra fjærkræ!!

Hilsen Ditte

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 28-02-03 20:23

On Fri, 28 Feb 2003 12:23:05 +0100, "Susanne"
<laurberg@worldonline.dk> wrotd:

>Hej alle.
>
>Hvilke ben må man give sine hunde og skal de forbehandles...altså koges ???

der er nogle hunde der ikke kan tåle rigtige ben kogte eller ukogte ,
men det finder du ud af , hvis du har en god slagter kan du snakke med
ham om det , mange gange ødelægger de maven og de får dårlig mave ,
men nogle kan godt tåle det jeg tror at der er forskel fra hund til
hund.

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George.

DOG FIGHTING

"The moral progress of a nation can be judged by the way it treats its animals" - Gandhi

Fra : Palle Larsen

Dato : 02-03-03 12:54

Du må ikke give din hund ben fra fjerkræ. Desuden mener jeg også det er en
dårlig ide at give den ben der er blevet kogt, eller har været i ovnen.
Vores hund får enten rå svineben eller okseben. De kan købes billigt ved en
slagter. Desuden kan man jo købe forskellige slags ben i supermarkeder; der
kan jeg anbefale kalkben, der varer længe.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 03-03-03 08:41

Hej Palle

Kalkben varer længer - men hos os er det fordi hunden ikke gider dem.

Jeg mener i øvrigt at man også skal passe meget på med ben fra svin. De kan,
hvis man brækker dem, blive til ene 'tandstikker'!

/Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 03-03-03 14:13

Mon, 03 Mar 2003 08:41:01 +0100, Kim Vestergaard Hornbech wrote:

>Jeg mener i øvrigt at man også skal passe meget på med ben fra svin. De kan,
>hvis man brækker dem, blive til ene 'tandstikker'!

Og hundene kan få falsk Hundegalskab af råt grisekød!
De dør af det ligesåvel som af "rigtig" Hundegalskab!

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ kennel***@sonpet.com fjern de 3 *

Papillonhvalpe. Nu er uldtotterne gamle nok til at flytte hjemmefra.
Mail mig og du får måske mit tlf.nr.

Fra : Bjergskoven

Dato : 03-03-03 19:10

Hej Sonja

> Og hundene kan få falsk Hundegalskab af råt grisekød!
> De dør af det ligesåvel som af "rigtig" Hundegalskab!

Hvad er falsk hundegalskab og hvad er symptomerne ? Hvordan er sammenhængen
med det rå svinekød ?

Hilsen

Merete

Fra : x Vuf x

Dato : 03-03-03 22:26

Mon, 3 Mar 2003 19:09:46 +0100, Bjergskoven wrote:

>Hvad er falsk hundegalskab og hvad er symptomerne? Hvordan er sammenhængen
>med det rå svinekød ?

Jeg er lige blevet lidt bedre underrettet. "Det var noget grise/svin havde,
som kunne overføres til hunde. Det skulle nu være udryddet. For at være
sikker, er det dog bedst stadig at holde sig fra at fodre med råt grisekød."
Lårknoglerne fra gris/svin skulle være god til store hunde.
Aldrig ribben - de splintrer!
Rå okse/kalveben er langt det bedste, og det kan alle hunde tåle.