Ang. Kabelnettet
Fra : Søren Hanghøj

Dato : 27-02-03 18:58

Jeg ville lige høre om der var muligt at få jeres meninger om kabelnettet.dk

Jeg kan altså ikke forstå at der er så mange dårlige meninger om
kabelnettet!
Lige nu sidder jeg og downloader med 3.5 Mbit/s til 49 kr /måned.
Det kan jeg på ingen måde se noget dårligt i.
Det skal dog lige siges at jeg ikke har haft brug for deres support afdeling
endnu, jeg har hørt at den skulle være ret dårlig.
Der må da sidde nogen der ude der må føle sig snydt over, at betale over 300
kr for meget langsommere ADSL linje.

mange glade hilsner fra
Søren

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 27-02-03 21:03

On Thu, 27 Feb 2003 18:58:17 +0100, "Søren Hanghøj"
<shanghoj@tiscali.dk.sletdette> wrote:

>Jeg kan altså ikke forstå at der er så mange dårlige meninger om
>kabelnettet!
>Lige nu sidder jeg og downloader med 3.5 Mbit/s til 49 kr /måned.
>Det kan jeg på ingen måde se noget dårligt i.

Nej da. Jeg har endda været oppe på over 8 Mbit/s et par gange.
Men her hos os er det ret slemt i spidsbelastningsperioden. Svartider
på ganske almindelige websider lige "rundt om hjørnet" (inden for
Danmark) kan sagtens være et par sekunder eller mere. Og båndbredden
falder drastisk. Gerne helt ned til 2-cifrede Kbit/s værdier.
At tage sig et lille online-spil (a la Counterstrike eller lignende)
giver en latency på ikke under 4-500 ms (=fuldstændig uspilleligt).

Men uden for spidsbelastningen kører det for det meste aldeles
glimrende.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Rune Manscher

Dato : 28-02-03 10:22

"Søren Hanghøj" <shanghoj@tiscali.dk.sletdette> wrote in message
> Jeg ville lige høre om der var muligt at få jeres meninger om kabelnettet.dk
>
> Jeg kan altså ikke forstå at der er så mange dårlige meninger om
> kabelnettet!

Det kan jeg så godt - men også kun fordi jeg selv har nogen ;)

> Lige nu sidder jeg og downloader med 3.5 Mbit/s til 49 kr /måned.
> Det kan jeg på ingen måde se noget dårligt i.

Nej, selvfølgelig ikke.

> Det skal dog lige siges at jeg ikke har haft brug for deres support afdeling
> endnu, jeg har hørt at den skulle være ret dårlig.

Deres support er noget af det mest elendige og pinefulde jeg nogensinde har
været ude for. Jeg tror ikke der er nogen der gider høre de nærmere detaljer,
men halv-kort sagt så havde vi efter nytår hastigheder på mellem 2 og 20 kbps,
samt pakketab på 5% (ved ping af deres egen dns-server), hvilket vi selvfølgelig
meldte til deres "support" (selv om det vel ikke skulle være nødvendigt, de
skriver jo at de døgnovervåger linien, og altid sikret optimal hastighed). Det
tog dem 6 uger at rette fejlen, og de rykkede først efter at hele nettet var
gået ned, og formanden i foreningen havde ringet til vores account manager hos
Kabelnettet, som (efter eget udsagn, det er sikkert løgn) gik til direktøren med
vores problemer. Og sæt mig ikke i gang med vores kabeltv og telefoni...

> Der må da sidde nogen der ude der må føle sig snydt over, at betale over 300
> kr for meget langsommere ADSL linje.

Hvis man ikke har mulighed for andet, så vælger man vel hvad man kan få. Og jeg
har mange gange savnet min adsl-linie...

*Rune