OCD - hvad er det?
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 27-02-03 15:25

Hej -

Hvad betyder OCD?

Det skulle ifølge det oplyste være en forkortelse for et medicinsk udtryk.

Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Jan Bang Jensby

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 27-02-03 15:42

On Thu, 27 Feb 2003 15:25:13 +0100, "Jan Bang Jensby"
<jensby@stofanet.dk> wrote:

>Hvad betyder OCD?

Obsessive-compulsive disorder

Fra : arc@na

Dato : 27-02-03 23:03

Brian B. Christensen <not@for.public> wrote in

> Obsessive-compulsive disorder

Altså med symptomer som håndvask i timevis etc.?

arc@na

Fra : Ally

Dato : 28-02-03 00:59

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> wrote in message
> Altså med symptomer som håndvask i timevis etc.?

Ja, bl.a. Det kan være mange forskellige ritualer. Frygt for sygdom (og
deraf bakterier... derfor vaskes hænder så tit) er et meget udbredt ritual.
Et andet kan være tælleritualer, hvor ting skal gøres et bestemt antal
gange.

Meget kort fortalt kan man forklare OCD med tvangstanker og
tvangshandlinger.

De venligste hilsener

Allan

Fra : Ally

Dato : 27-02-03 17:58

>Hvad betyder OCD?

Du kan se mere på www.ocd-foreningen.dk.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Ungt par fra Århus

Dato : 03-03-03 22:18

Hej med jer

Er der nogen her der lider af OCD, så vil jeg gerne i kontakt med dem. For
jeg lider selv at vaskeritualer og angst for sygdomme osv.

mvh Randi

Fra : Ally

Dato : 04-03-03 21:30

Hej Randi

>Hej med jer
>Er der nogen her der lider af OCD, så vil jeg gerne i kontakt med dem. For
>jeg lider selv at vaskeritualer og angst for sygdomme osv.

Jeg lider af OCD, og har gjort det siden jeg var helt lille. Det
inkluderer også vaskeritualer og angst for sygdomme.

Du er meget velkommen til at skrive til mig. Min e-mail adresse står
nederst.

De venligste hilsener

Allan
--