Lidt ATI spm
Fra : Carsten Steffensen

Dato : 27-02-03 14:21

Hejsa Gruppe

Jeg har lige et spm jeg forsøger at få afklaret:

Radeon 8500LE 128 MB DDR
vs
Radeon 9000 64 MB DDR

De to kort er mere eller mindre identiske med den forskel at 8500 har to
texture enheder per pipeline mod 1 på 9000 og 3 textures per texture unit på
8500 og 6 på 9000. Det er jo umiddebart rimelig ens, og men i spil med
multitexturing må 8500 være bedst imho. Nu er jeg så kommet til at diskutere
lidt med et par venner ;) Vi kan ikke blive enige om hvad der yder bedst i
nutidige spil som f.eks C&C Generals og lignende. Jeg mener det må være
8500LE kortet, men jeg kan jo mod forventning tage fejl ;)

Nogen der har lyst til at uddybe/afklare den diskussion for os ?

/Carsten Steffensen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 27-02-03 14:29

Carsten Steffensen skrev: (messageID: <news:b3l3bu$r05$1@sunsite.dk>)

> Radeon 8500LE 128 MB DDR
> vs
> Radeon 9000 64 MB DDR

Begge kort er med i denne test:
http://www6.tomshardware.com/graphic/20021218/index.html

Her er de målt i Aquanox, Dungeon Siege, UT 2003 og Jedi Knight II (samt
3DMark).

Denne kan også være til hjælp:
http://www6.tomshardware.com/graphic/20030120/index.html

--