Inventor & MDT underlighed.
Fra : Leif

Dato : 25-02-03 19:33

Ja underlighed er måske ikke et "dansk" ord, men hvad beskriver ellers
denne oplevelse: Ville til DM i Inventor lave 1. opgave, en ø12 stålaksel
længde 120mm, afrundet i begge ender med R6. Hertil kommer et ø6 hul
2 mm oppe fra langsiden med en gennemgående 30 ° udfræsning så emnet
til sidst ligner de kendte kapseljern.

For at være smart lavede jeg en firkant 12mmx12mm, extruderede 120mm.
Alt så godt. Lavede hullet og udfræsningen fra den ene side og manglede så
bare at runde emnet med en fillet på 6mm på alle kanter.

Her går det galt: INV 6 vil ikke udføre uden fejl. MDT 6 helt perfekt.
INV 5.3 kun hvis det lykkedes at udvælge kanter i den rigtige rækkefølge.
Jeg har ikke undersøgt nøje hvilken rækkefølge.

Det er ikke nødvendigt at lave hul & udfræsning, for at efterprøve.

Fra : Claus Frølund

Dato : 25-02-03 21:57

Hej Leif

Det var da også en underlig måde at lave den opgave på. Hvad er grunden til
at du starter med en firkant?
Du er nødt til at bruge fire kommandoer ved denne metode, med to fillets.
Opgaven kan laves med to kommandoer..
Trods min undren har jeg lige prøvet din fremgangsmåde i INV6, uden nogen
som helst problemer.

--
Venlig hilsen
Claus Frølund

Fra : Leif

Dato : 26-02-03 18:27

Jeg er ikke så rutineret i Inventor, så jeg tænkte, at hvis jeg startede med
en firkant, var det nemt
at lave hullet og udfræsningen fra siden. Måske det er dårlige vaner fra
MDT, der melder sig her.
Anyway, lad mig (os her) lige høre hvordan du har løst den.

Nej vent, indsendelsesfristen er først på fredag husker jeg. Ellers mail
gerne.

Mvh, Leif