|
| Fast Tele2 forvalg & Orange Internet Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 24-02-03 14:42 |
|
Jeg har lige snakket med en som har Tele2 fast forvalg, og benytter sig af
Orange Internet.
Han har i mellemtiden ikke benyttet sig af 1026 forvalget til Orange (det er
nemt at være bagklog når regningen ER dumpet ind af døren :)).
Men han har fået en regning fra BEGGE firmaet på stort set samme beløb (give
or take et par kroner). Er det vitterlig straffen for ikke at have benyttet
1026 forvalget til Orange?
Kan det virkelig passe han skal bøde til begge firmaet fordi han har fast
forvalg?
/Dennis
| |
Martin Højriis Krist~ (24-02-2003)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 24-02-03 14:48 |
|
"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:3e5a2119$0$31930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Kan det virkelig passe han skal bøde til begge firmaet fordi han har
fast
> forvalg?
Der var tidligere noget snak om dette, men jeg husker ikke hvad udfaldet
blev.
Tele2 har ret til at opkræve pengene, da de har transporteret kaldene
Orange har ret til at opkræve pengene såfremt det står i deres vilkår at
man opkræves pr. minut uanset om man bruger forvalg eller ej. Jeg gider
ikke lige til at lede efter Oranges vilkår så I må selv kigge dem efter
(forøvrigt altid en god ide)
--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
| |
Dennis Pedersen (24-02-2003)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 24-02-03 15:08 |
|
"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3e5a228c$0$139$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:3e5a2119$0$31930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Kan det virkelig passe han skal bøde til begge firmaet fordi han har
> fast
> > forvalg?
>
> Der var tidligere noget snak om dette, men jeg husker ikke hvad udfaldet
> blev.
> Tele2 har ret til at opkræve pengene, da de har transporteret kaldene
> Orange har ret til at opkræve pengene såfremt det står i deres vilkår at
> man opkræves pr. minut uanset om man bruger forvalg eller ej. Jeg gider
> ikke lige til at lede efter Oranges vilkår så I må selv kigge dem efter
> (forøvrigt altid en god ide)
Det tænkte jeg skutte lige på da jeg skrev indlæget, men jo den er god nok.
De står i deres punkt 9 at hvis forvalg undlades bliver de fakurerret for
internet og den valgte operatør. Det var bittert :)
/Dennis
| |
Bjarke Hansen (24-02-2003)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 24-02-03 23:00 |
|
"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
news:3e5a2119$0$31930$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har lige snakket med en som har Tele2 fast forvalg, og benytter sig af
> Orange Internet.
> Han har i mellemtiden ikke benyttet sig af 1026 forvalget til Orange (det
er
> nemt at være bagklog når regningen ER dumpet ind af døren :)).
> Men han har fået en regning fra BEGGE firmaet på stort set samme beløb
(give
> or take et par kroner). Er det vitterlig straffen for ikke at have
benyttet
> 1026 forvalget til Orange?
> Kan det virkelig passe han skal bøde til begge firmaet fordi han har fast
> forvalg?
Ja, det passer.. Det har jeg selv måtte sande for langt tid siden!! Derefter
droppede jeg totalt Orange...
| |
Henrik Aarfeldt (24-02-2003)
| Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt |
Dato : 24-02-03 23:21 |
|
"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote
> Ja, det passer.. Det har jeg selv måtte sande for langt tid siden!!
Derefter
> droppede jeg totalt Orange...
Fordi kunden er et fjols, så er det straks udbyderens skyld ?
--
Mvh Henrik.
| |
Bjarke Hansen (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 25-02-03 09:20 |
|
"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
news:3e5a9b5e$0$132$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote
>
> > Ja, det passer.. Det har jeg selv måtte sande for langt tid siden!!
> Derefter
> > droppede jeg totalt Orange...
>
> Fordi kunden er et fjols, så er det straks udbyderens skyld ?
Noget er hvad der er rimeligt, og hvad der står i betingelserne.. Det der
står i betingelserne, er efter min mening ulovlige... Man kan da ikke
opkræve minuttakst for noget som udbyderen ikke selv betaler noget til.. Det
er et INDGÅENDE opkald til orange, og det kan man da næppe kræve penge for..
Om Orange så gør det alligevel, da det åbenbart registreres når bruger og
adgangskode bliver godkendt i systemet, og herefter afregnes.....
Så burde man gøre det umuligt for kunden at ringe op...
Og så er det lige den sag, at de var nogle dumme svin til at forklere
hvorfor man dog skulle betale for noget man havde betalt for andet steds..
Og Henrik, du er da selv det største fjols på denne jord, når du altid går
og taler forsvar til Orange´s fordel... og så samtidigt går og bruger en
ADSL forbindelse fra TDC. Som du jo åbenbart er meget glad for, som du har
haft i over 1 år eller mere.. Hvorfor bruger du dog ikke Orange´s adsl eller
opkaldsmodem hvis de altid er så gode??? Nårrr, fordi de ikke dækkede der
hvor du boede.. Neeej hvor ærgeligt..
| |
Bertel Lund Hansen (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen |
Dato : 25-02-03 09:49 |
|
Bjarke Hansen skrev:
>Noget er hvad der er rimeligt, og hvad der står i betingelserne.. Det der
>står i betingelserne, er efter min mening ulovlige... Man kan da ikke
>opkræve minuttakst for noget som udbyderen ikke selv betaler noget til..
Orange betaler skam penge for deres internetforbindelser, så det
er helt i orden at de opkræver penge for at stille den til
rådighed for kunden.
Men mon ikke du tror at de kræver penge for formidling af
telefonsamtalen? *Det* ville være ulovligt, men det er ikke det
de gør.
Og det er ikke specielt for Orange. De andre selskaber har samme
politik, eller også har de spærret så man kun kan ringe til dem
med forvalg.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/
| |
Martin Højriis Krist~ (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 25-02-03 10:07 |
|
"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:5ebm5v4fennlmtorlaj2mn5uqr46dvoiir@news.stofanet.dk...
> Og det er ikke specielt for Orange. De andre selskaber har samme
> politik, eller også har de spærret så man kun kan ringe til dem
> med forvalg.
Der er svjv ingen der deler Oranges praksis på området.
--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
| |
Martin Schultz (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Martin Schultz |
Dato : 25-02-03 10:59 |
|
"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:
> "Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> news:5ebm5v4fennlmtorlaj2mn5uqr46dvoiir@news.stofanet.dk...
> > Og det er ikke specielt for Orange. De andre selskaber har samme
> > politik, eller også har de spærret så man kun kan ringe til dem
> > med forvalg.
>
> Der er svjv ingen der deler Oranges praksis på området.
Det har du vist pt. ret i men det var mere almindeligt for nogle
år siden at man både betalte telfonregning og minuttakst på
internettet.
Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.
| |
Lasse Hedegaard (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Lasse Hedegaard |
Dato : 25-02-03 11:05 |
|
Martin Højriis Kristensen skrev:
>Der er svjv ingen der deler Oranges praksis på området.
Jeg mener at huske, at Sonofon (eller var det Telia?) har gjort det
engang? Jeg har ikke (så vidt jeg husker) været med til at sætte
Orange/Mobilix-modem-forbindelser op - men jeg er tidl. stødt på det
her med, at man kunne risikere dobbeltfakturering.
Venligst,
Lasse Hedegaard
--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!
simlock.dk fejrer fødselsdag i marts, med tilbud til alle modtagere af
nyhedsbrevet - så tilmeld dig: http://www.simlock.dk/nyheder.php
| |
UlleDulle (25-02-2003)
| Kommentar Fra : UlleDulle |
Dato : 25-02-03 16:34 |
|
On Tue, 25 Feb 2003 11:05:18 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:
>Martin Højriis Kristensen skrev:
>
>>Der er svjv ingen der deler Oranges praksis på området.
>
>Jeg mener at huske, at Sonofon (eller var det Telia?) har gjort det
>engang? Jeg har ikke (så vidt jeg husker) været med til at sætte
>Orange/Mobilix-modem-forbindelser op - men jeg er tidl. stødt på det
>her med, at man kunne risikere dobbeltfakturering.
>
>Venligst,
>Lasse Hedegaard
Dobbeltfakturering sker kun, hvis forvalgskoden fjernes, da det er
den, der sikrer, at opkaldet ikke registreres på telefonregningen.
Mvh Ulrich
| |
Lasse Hedegaard (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Lasse Hedegaard |
Dato : 25-02-03 19:12 |
|
UlleDulle skrev:
>Dobbeltfakturering sker kun, hvis forvalgskoden fjernes, da det er
>den, der sikrer, at opkaldet ikke registreres på telefonregningen.
Ja, det er jeg klar over, ændr evt. følgende:
|at man kunne risikere dobbeltfakturering.
med
|at der er mulighed for dobbeltfakturering.
Jeg ser det nu stadig som en slags risiko - fx. tror jeg ikke, at
Dennis kammerat ønskede dobbelfaktureringen. Det kan godt være, at det
er ham selv der er kommet til at ændre nummeret - men jeg husker selv,
at jeg havde problemer med at komme på nettet en dag for lang tid
siden (tilbage hos Image Scandinavia). Det viste sig, at jeg glemte
1049 foran - og det havde haft uheldige konsekvenser hos Orange.
Venligst,
Lasse Hedegaard
--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!
simlock.dk fejrer fødselsdag i marts, med tilbud til alle modtagere af
nyhedsbrevet - så tilmeld dig: http://www.simlock.dk/nyheder.php
| |
UlleDulle (26-02-2003)
| Kommentar Fra : UlleDulle |
Dato : 26-02-03 11:55 |
|
On Tue, 25 Feb 2003 19:11:53 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:
>UlleDulle skrev:
>
>>Dobbeltfakturering sker kun, hvis forvalgskoden fjernes, da det er
>>den, der sikrer, at opkaldet ikke registreres på telefonregningen.
>
>Ja, det er jeg klar over, ændr evt. følgende:
>
>|at man kunne risikere dobbeltfakturering.
>
>med
>
>|at der er mulighed for dobbeltfakturering.
>
>Jeg ser det nu stadig som en slags risiko - fx. tror jeg ikke, at
>Dennis kammerat ønskede dobbelfaktureringen. Det kan godt være, at det
>er ham selv der er kommet til at ændre nummeret - men jeg husker selv,
>at jeg havde problemer med at komme på nettet en dag for lang tid
>siden (tilbage hos Image Scandinavia). Det viste sig, at jeg glemte
>1049 foran - og det havde haft uheldige konsekvenser hos Orange.
>
>Venligst,
>Lasse Hedegaard
Som jeg også har skrevet til Martin Højriis, kunne jeg godt tænke mig
at vide, hvordan i ville gøre dette...
| |
Lasse Hedegaard (26-02-2003)
| Kommentar Fra : Lasse Hedegaard |
Dato : 26-02-03 19:39 |
|
En der kalder sig "UlleDulle" skrev:
>Som jeg også har skrevet til Martin Højriis, kunne jeg godt tænke mig
>at vide, hvordan i ville gøre dette...
Jeg kan ikke give dig en step-by-step-vejledning, men andre udbydere
har ikke haft problemer med at 'spærre', så opkald kun går igennem ved
et bestemt forvalg. Man får optagettone hvis man ringer til 38833883
uden 1049 foran (Tiscali).
Venligst,
Lasse Hedegaard
--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon!
simlock.dk fejrer fødselsdag i marts, med tilbud til alle modtagere af
nyhedsbrevet - så tilmeld dig: http://www.simlock.dk/nyheder.php
| |
Claus E Beyer (27-02-2003)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 27-02-03 10:37 |
|
"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:t92q5vsbj4kds0r093gjlvijl48b2dv8l5@news.tele.dk
> En der kalder sig "UlleDulle" skrev:
>> Som jeg også har skrevet til Martin Højriis, kunne jeg godt tænke mig
>> at vide, hvordan i ville gøre dette...
> Jeg kan ikke give dig en step-by-step-vejledning, men andre udbydere
> har ikke haft problemer med at 'spærre', så opkald kun går igennem ved
> et bestemt forvalg. Man får optagettone hvis man ringer til 38833883
> uden 1049 foran (Tiscali).
Også ved Telias 88307382 som kun virker med 1010 foran.
Claus
| |
Martin Højriis Krist~ (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 25-02-03 10:07 |
|
"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:4GF6a.95351$Hl6.9198791@news010.worldonline.dk...
> Man kan da ikke
> opkræve minuttakst for noget som udbyderen ikke selv betaler noget
til..
Siden hvornår er netværksudstyr blevet gratis?
> Det
> er et INDGÅENDE opkald til orange, og det kan man da næppe kræve penge
for..
Vrøvl
> Så burde man gøre det umuligt for kunden at ringe op...
Det kunne man gøre, og man burde nok også, men det er Oranges valg
--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
| |
Bjarke Hansen (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Bjarke Hansen |
Dato : 25-02-03 11:04 |
|
"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3e5b321a$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Siden hvornår er netværksudstyr blevet gratis?
Det er det helt klart ikke... Men så burde man som du selv siger her
nedenunder, gøre som alle andre dialupudbydere med forvalg... Desuden er
Orange´s priser for opkald til nettet, dyrere end de fleste alminde takster
som tele2´s 1010 service.. Derfor var det faktisk billigere bare uden
forvalg, selvom det ikke var det
>> Så burde man gøre det umuligt for kunden at ringe op...
> Det kunne man gøre, og man burde nok også, men det er Oranges valg
| |
UlleDulle (25-02-2003)
| Kommentar Fra : UlleDulle |
Dato : 25-02-03 16:36 |
|
On Tue, 25 Feb 2003 10:06:32 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:
>"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
>meddelelse news:4GF6a.95351$Hl6.9198791@news010.worldonline.dk...
>> Man kan da ikke
>> opkræve minuttakst for noget som udbyderen ikke selv betaler noget
>til..
>
>Siden hvornår er netværksudstyr blevet gratis?
>
>> Det
>> er et INDGÅENDE opkald til orange, og det kan man da næppe kræve penge
>for..
Det gør Orange heller ikke. De fakturerer for Internetforbruget.
Kundens teleselskab fakturerer også for opkaldet, hvis forvalgskoden
er fjernet.
Dette er også gældende, hvis teleselskabet er Orange.
>
>Vrøvl
>
>> Så burde man gøre det umuligt for kunden at ringe op...
>
>Det kunne man gøre, og man burde nok også, men det er Oranges valg
Mvh Ulrich
| |
UlleDulle (25-02-2003)
| Kommentar Fra : UlleDulle |
Dato : 25-02-03 16:33 |
|
On Tue, 25 Feb 2003 09:19:35 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:
>"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
>news:3e5a9b5e$0$132$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote
>>
>> > Ja, det passer.. Det har jeg selv måtte sande for langt tid siden!!
>> Derefter
>> > droppede jeg totalt Orange...
>>
>> Fordi kunden er et fjols, så er det straks udbyderens skyld ?
>
>Noget er hvad der er rimeligt, og hvad der står i betingelserne.. Det der
>står i betingelserne, er efter min mening ulovlige... Man kan da ikke
>opkræve minuttakst for noget som udbyderen ikke selv betaler noget til.. Det
Bjarke, du har fuldstændigt misforstået det hele. Når Orange vil have
1026 foran opkaldsnummeret, er der for, at kunden IKKE skal blive
faktureret for opkaldet hos sit teleselskab, men KUN for selve
internetforbruget hos Orange. Fjernes 1026, tror personens
teleselskab, at der er et ganske almindeligt telefonopkald, og
fakturerer derfor opkaldet. Det er IKKE Orange, der fakturerer begge
dele.
>er et INDGÅENDE opkald til orange, og det kan man da næppe kræve penge for..
Jo, personens eget teleselskab vil, hvis 1026 mangler.
>Om Orange så gør det alligevel, da det åbenbart registreres når bruger og
>adgangskode bliver godkendt i systemet, og herefter afregnes.....
>
Det gør Orange heller ikke...
>Så burde man gøre det umuligt for kunden at ringe op...
>
>Og så er det lige den sag, at de var nogle dumme svin til at forklere
>hvorfor man dog skulle betale for noget man havde betalt for andet steds..
>
>Og Henrik, du er da selv det største fjols på denne jord, når du altid går
>og taler forsvar til Orange´s fordel... og så samtidigt går og bruger en
>ADSL forbindelse fra TDC. Som du jo åbenbart er meget glad for, som du har
>haft i over 1 år eller mere.. Hvorfor bruger du dog ikke Orange´s adsl eller
>opkaldsmodem hvis de altid er så gode??? Nårrr, fordi de ikke dækkede der
>hvor du boede.. Neeej hvor ærgeligt..
>
Jeg ved dette, da jeg har Teknisk internetsupporter i Orange i 2 år.
Mvh Ulrich
| |
Martin Højriis Krist~ (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 25-02-03 17:05 |
|
"UlleDulle" <ufc@FJERNMIGsol.dk> skrev i en meddelelse
news:9t2n5v41qc1dpc5bcqdscfha7cpmquqi0s@4ax.com...
> Når Orange vil have
> 1026 foran opkaldsnummeret, er der for, at kunden IKKE skal blive
> faktureret for opkaldet hos sit teleselskab, men KUN for selve
> internetforbruget hos Orange.
Hvorfor hånhæver Orange ikke dette ønske rent telefoni-mæssigt?
Det er ganske simpelt
--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
| |
UlleDulle (26-02-2003)
| Kommentar Fra : UlleDulle |
Dato : 26-02-03 11:53 |
|
On Tue, 25 Feb 2003 17:04:35 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:
>"UlleDulle" <ufc@FJERNMIGsol.dk> skrev i en meddelelse
>news:9t2n5v41qc1dpc5bcqdscfha7cpmquqi0s@4ax.com...
>> Når Orange vil have
>> 1026 foran opkaldsnummeret, er der for, at kunden IKKE skal blive
>> faktureret for opkaldet hos sit teleselskab, men KUN for selve
>> internetforbruget hos Orange.
>
>Hvorfor hånhæver Orange ikke dette ønske rent telefoni-mæssigt?
>Det er ganske simpelt
Hvordan vil du gøre dette?
| |
Martin Højriis Krist~ (26-02-2003)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 26-02-03 12:40 |
|
"UlleDulle" <ufc@FJERNMIGsol.dk> skrev i en meddelelse
news:l27p5v45j7r7jos8eu09hh52v2lapqd3rp@4ax.com...
> >Hvorfor hånhæver Orange ikke dette ønske rent telefoni-mæssigt?
> >Det er ganske simpelt
> Hvordan vil du gøre dette?
Det er telefonmæssigt simpelt at sørge for at numre i eget net kun kan
tilgåes gennem eget net, dvs ikke acceptere samtrafik på nummeret.
--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
| |
Henrik Aarfeldt (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Henrik Aarfeldt |
Dato : 25-02-03 23:21 |
|
"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote
> Og Henrik, du er da selv det største fjols på denne jord, når du altid går
> og taler forsvar til Orange´s fordel... og så samtidigt går og bruger en
> ADSL forbindelse fra TDC. Som du jo åbenbart er meget glad for, som du har
> haft i over 1 år eller mere.. Hvorfor bruger du dog ikke Orange´s adsl
eller
> opkaldsmodem hvis de altid er så gode??? Nårrr, fordi de ikke dækkede der
> hvor du boede.. Neeej hvor ærgeligt..
Hvad har dette med sagen at gøre ?
--
Mvh Henrik.
| |
Claus E Beyer (27-02-2003)
| Kommentar Fra : Claus E Beyer |
Dato : 27-02-03 10:32 |
|
"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:4GF6a.95351$Hl6.9198791@news010.worldonline.dk
> Noget er hvad der er rimeligt, og hvad der står i betingelserne.. Det der
> står i betingelserne, er efter min mening ulovlige... Man kan da ikke
> opkræve minuttakst for noget som udbyderen ikke selv betaler noget til.. Det
> er et INDGÅENDE opkald til orange, og det kan man da næppe kræve penge for..
Der er heller ikke tale om at de opkræver penge for et INDGÅENDE opkald,
men for at du bruger deres internet. Hvis du kobler op med 1026 foran tilbyder
de endda at du ikke skal betale ekstra for telefonlinjen dertil, den bliver inkluderet
i prisen for brug af internettet.
> Om Orange så gør det alligevel, da det åbenbart registreres når bruger og
> adgangskode bliver godkendt i systemet, og herefter afregnes.....
> Så burde man gøre det umuligt for kunden at ringe op...
Ja, det er der jo en del udbydere der gør, men jeg synes at det er en fordel, at man
også kan kalde op uden brug at 1026, da det så er muligt at kalde op via en mobil.
Godt nok kommer man til at betale både for mobilforbindelsen og internetforbruget,
men det finder jeg også bedre end slet ikke at have muligheden for at kalde op mobilt.
Ved brug af Get2Net betaler man ikke dobbelt. Hvis man ringer op uden 1001, så
betaler man kun til det telefonselskab, som man ringer op gennem.
Claus
| |
|
|