Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
tv-out med GF4 MX440
Fra : Giaco Marra

Dato : 24-02-03 17:40

Hej

Har netop anskaffet mig et GeForce4 MX440, og kan ikke lave tv-out på sammen
måde som jeg kunne med det gamle, nemlig at ind i egenskaber for skærmen ->
avanceret -> valg af enhed -> vælge tv. Dette kan jeg ikke gøre med mit nye
grafikkort, kan ikke trykke i boksen "TV". Heller ikke i nView kan jeg
skifte over til TV. Alle stik sidder som de skal. Skal man først ind og
ændre på nogle instillinger før man kan vælge TV som output enhed? Håber der
er nogen som kan hjælpe mig!

Mvh Giaco

Fra : Bro

Dato : 24-02-03 17:53

"Giaco Marra" <gi@cool.dk> skrev i en meddelelse ...

> [...]
> skifte over til TV. Alle stik sidder som de skal. Skal man først ind og
> ændre på nogle instillinger før man kan vælge TV som output enhed? Håber

Hej...
Måake kan dette link hjælpe dig på vej.
http://millenium.yaboo.dk/div/play_full_screen_on_tv.pdf

:) Helle

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-02-03 23:15

[posted and mailed]

"Giaco Marra" <gi@cool.dk> wrote in

> [...]
> stik sidder som de skal. Skal man først ind og ændre på nogle
> instillinger før man kan vælge TV som output enhed? Håber der er

Prøv og installer en ny detonator driver så kører det nok. Jeg skal
gøre følgende med mit Ti4200 (og min reservemaskine med et GF4MX440):
Display Properties->Advanced->Geforce4 Ti4200.

Så blinker skærmen (driveren scanner efter hvilke enheder der er
tilsluttet kortet), og jeg får et hvidt faneblad ude til venstre. I
dette faneblad klikker man så nView.

Inde i nView siden vælger jeg så Klon, og trykker OK.

Her kommer så det smarte :)
I det hvide faneblad vælger jeg så "Overlay-farvekontrol", og i
rullemenuen der står ved siden af teksten "Enhed i fuld skærm" vælger
jeg så min TV-out.

Dermed kan jeg se en film i et vindue på monitoren, mens den vises i
fuld skærm på TV'et. Man kan også minimere filmen på monitoren mens den
stadig vises i fuld skærm på Tv'et. Så det synes jeg er ret fikst når
kæresten arbejder og jeg daser ved Tv'et med en film, eller omvendt :)

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : Giaco Marra

Dato : 26-02-03 16:44

Har prøvet at gøre det adskillige gange, men jeg kan ikke vælge
klon-funktionen. Det er som om, at driveren ikke har registreret, at
grafikkortet er tilsluttet fjernsynet. Har prøvet med flere forskellige
fjernsyn. Man skal åbentbart selv ind og fortælle grafikkortet, at den er
tilsluttet fjernsynet.... Fatter ik hvorfor... og hvordan...

Fra : Charlotte Raahauge

Dato : 01-03-03 15:53

Hej !

Det var lige de tip der skulle til! - Tak for det.

Men jeg har ikke lyd på?? - Har prøvet med alle stik i mit Creative Audigy
5.1 men ligemeget hjælper det...

Gode råd ønskes

Mange hilsener

Charlotte

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-03-03 13:14

"Charlotte Raahauge" <charlotte.r@c.dk> wrote in

> Det var lige de tip der skulle til! - Tak for det.

Det var så lidt

> Men jeg har ikke lyd på?? - Har prøvet med alle stik i mit
> Creative Audigy 5.1 men ligemeget hjælper det...
>
> Gode råd ønskes

Prøv og gå ind i Start Menu->All Programs->Creative AudioHQ (på en
engelsk XP Pro) og så ind i "Speaker". Prøv og vælg 2 speakers derinde
og tryk test, og se om du hører noget i TV'et/Anlægget. Hvis du
anvender stereoanlægget så prøv og slå surround til hhv. fra og se om
det ændrer noget.

Flemming