Radeon9700pro, hvilken producent?
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 24-02-03 15:02

Jeg er lidt i tvivl om hvilken producent man bør vælge, hvis man vil købe
et Radeon9700pro. Jeg antager at 3D ydelsen nogenlunde er den samme for
alle producenterne, men hvad med billedkvaliteten?

Er der andre forskelle udover softwarebundle og pris?

Findes der nogle sammenlignende tests?

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 24-02-03 15:13

Kasper Damkjær skrev: (messageID:

> Jeg er lidt i tvivl om hvilken producent man bør vælge, hvis man vil
> købe et Radeon9700pro. Jeg antager at 3D ydelsen nogenlunde er den
> samme for alle producenterne, men hvad med billedkvaliteten?

Sorry. Efter en refresh af gruppen, kan jeg se, at emnet har været oppe
før. Jeg er blevet bestyrket i min begejstring for Sapphire eller
Gigabyte...

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : sam

Dato : 24-02-03 16:38

Kasper Damkjær wrote:
> Kasper Damkjær skrev: (messageID:

> Sorry. Efter en refresh af gruppen, kan jeg se, at emnet har været
> oppe før. Jeg er blevet bestyrket i min begejstring for Sapphire eller
> Gigabyte...
Hejsa
Et nyt kort på banen
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1463
Ser lovende ud.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 24-02-03 21:50

sam skrev: (messageID: <news:3e5a3bf3$0$15932
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>)

> Et nyt kort på banen
> http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1463
> Ser lovende ud.

Tja. Jeg er ikke vild med bedømmelsen af billedkvaliteten. Mit vigtigste
krav (udover 3D ydelsen) er billedkvalitet og farvegengivelse f.eks. i
Photoshop og andet grafisk arbejde.

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/
- nu med mere brun!

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-02-03 09:26

"sam" <sam@pc.dk> crashed Echelon writing

> Et nyt kort på banen
> http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1463
> Ser lovende ud.

Undrer mig over lidt over deres udtalelse om billedkvaliteten,
"Billedkvaliteteten er generelt er god, men forskellen op til Matrox
Parhelia-512 er til at få øje på, og billedkvaliteten er således ikke helt
oppe i toppen. Dog er den på højde med nVidia’s GeForce4 Ti serie."

Jeg har fået det indtryk at Radeon kortene har bedre kvalitet fremfor
Geforce (skarphed)?!

--
Bjarke Andersen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 25-02-03 13:19

Bjarke Andersen skrev: (messageID:

> [...]
> serie."
>
> Jeg har fået det indtryk at Radeon kortene har bedre kvalitet fremfor

Ja, det har de fleste af dem også. Men tilsyneladende er det netop på
dette område, at der kan være en kvalitetsforskel mellem de forskellige
producenter.

Også Toms Hardware omtaler forskel i billedkvaliteten, og nævner Sapphire
og HIS som to af de bedste på dette felt:
http://www.tomshardware.com/graphic/20021104/r9700pro-cards-24.html

--
Kasper Damkjær

http://damkjaer.net/