Problem med 3D Mark test!!
Fra : Michael

Dato : 24-02-03 00:47

Hej!

Jeg har lige kørt en 3DMark Bench test! Og min score blev 1167 !! :(

Mit system er som følger:
AMD ThunderBird 1GHz
384 SDram
Asus GF4 TI-4400 (nyeste driver version)
Maxtor 80gb IDE133, 7200RPM

Og mit OS er WinXP. Hvor er min score SÅ lav? Hvad kan jeg gøre for at få
den meget højere? Håber meget I kan hjælpe mig!

Til tider var min FPS nede på 0 og 1 !

Mvh
Michael

Fra : Jesper Laursen

Dato : 24-02-03 06:41

"Michael" <Michael_hopla@hotmail.com> wrote in message
Og mit OS er WinXP. Hvor er min score SÅ lav? Hvad kan jeg gøre for at få
> den meget højere? Håber meget I kan hjælpe mig!

> [...]

Hvis du mener 3dMark 2003, så er din score ikke urealistisk. Ellers er det
din cpu og ram, der sløver dit system.

Fra : danni plougmann

Dato : 24-02-03 17:11

3dmark2003 er egenligt kun optimeret til radeon folket, fordi det er det
eneste kort der i øjeblikket understøtter direct x 9.0
det er helt klart din 1 ghz cpu der trækker din score ned
hos mig er det mit grafikkort der trækker min score ned.

jeg får 1099 med mit system

p4 2,4 533 fsb
512 mb pc2700 ram
asus p4pe bundkort
daytona geforce 3 ti 200 @@220/460

Fra : hl

Dato : 01-03-03 17:10

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er helt klart din 1 ghz cpu der trækker din score ned
> hos mig er det mit grafikkort der trækker min score ned.

Det lyder umiddelbart utroligt at du kun får en score på 1099, jeg fik en
score på 1056 med følgende:

PIII800
640 mb sdram (100?)
AOpen AX34 pro
Geforce TI4200 128 mb

det er da klart, at det hos mig er CPU og ram der er flaskehalsen, og hos
dig grafikortet, men jeg vil alligvel mene at du med væsentlig hurtigere cpu
og ram burde få mere end 1099, eller er jeg helt forkert på den?

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-03 18:50

> [...]
>dig grafikortet, men jeg vil alligvel mene at du med væsentlig hurtigere cpu
>og ram burde få mere end 1099, eller er jeg helt forkert på den?
Det er det samme som da vi gik fra SS2000 til SS2001se, hvor SS2000 mere
målte på helheden, men hvor SS2001 gav en klart bedre score jo bedre dit
grafikkort var, det skal jo give en lille forskel, men det virkede
overdrevet.

Og med SS2003 er det næsten ligegyldigt hvad din maskine er, det eneste
der virkelig giver forskel, er grafikkortet.