Skilte mod hundelorte...
Fra : Verner

Dato : 23-02-03 23:01

Hej,

er der nogen her der ved hvor man kan købe de skilte der opfordrer
svinene til at rydde pænt op efter sin hund hvis den har "været
uheldig" ?

mvh
Verner

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 26-02-03 11:38

On Sun, 23 Feb 2003 22:01:12 GMT, vv@mail.tele.dk (Verner) wrotd:

> [...]
>
>er der nogen her der ved hvor man kan købe de skilte der opfordrer
>svinene til at rydde pænt op efter sin hund hvis den har "været

du kunne jo starte med at ryde dit bed eller slå græsset så der er
pænt så plejer der ikke at komme så mange svin og svine det er min
erfaring de pæne steder samler folk op hvis det ligner et rod i
forvejen er folk tilbøjelige til at være ligeglade.Nu ved jeg
selvfølgelig ikke hvordan der ser ud hos dig , men der er bedre
metoder end at sætte skilte op de virker provokerende mange gange .
Mange gange er det fordi der ikke står nok skraldespande at folk ikke
gidder , hvis du sørger for afaldsspande så vil det gå nemmere , men
det er selvfølgelig nemmere at sætte et skilt op

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George.

DOG FIGHTING

"The moral progress of a nation can be judged by the way it treats its animals" - Gandhi

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-02-03 12:03

"Punish the deed not the breed" <nobody@home.com> escribió

> [...]
men
> det er selvfølgelig nemmere at sætte et skilt op

Skal vi ikke lige blive enige om at det er hundeejerens ansvar at
samle bæ'en op, uanset om der er beskidt, langt til en skraldespand
eller uklippet græs? At du siger at det "selvfølgelig er nemmere at
sætte et skilt op" antyder at du mener det er den person der
tilfældigvis bor der hvor hundene nu lægger deres efterladenskaber
der har ansvaret for at holde det bæ-frit.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 26-02-03 12:14

On Wed, 26 Feb 2003 12:03:23 +0100, "Lars Hoffmann"
<lars@intercambiodvd.com> wrotd:

> [...]
>tilfældigvis bor der hvor hundene nu lægger deres efterladenskaber
>der har ansvaret for at holde det bæ-frit.

Nej ikke i princippet men hvis man gerne vil problemet til livs skulle
man måske tænke lidt over hvad der virker bedst og ikke så meget over
hvem der har ansvaret . Jeg har da set mange steder hvor der står såan
et skilt og det flyder med hømmer :) og mange steder hvor der er pænt
og nydeligt og opstillede skraldespande i rimmelig afstand , og der er
der så ikke nogen hømmer , men man må jo selvfølgelig selv om hvordan
man hånterer problemet , jeg fortæller bare hvad jeg har oplevet på
mine mange gåture .

Fra : Pia J

Dato : 26-02-03 15:15

Mener du helt seriøst at JEG som haveejer skal betale og opsætte
skraldespande til hundeejerne? Skal jeg også bekoste en rulle poser til dem
som kan hænge belejligt på deres vej?

Hvis vi to boede i samme opgang, så kunne jeg bare stille min sure
skraldepose foran din dør, og så burde du bare opstille en skraldespand for
at slippe for det?

Folks private grund skal folk bare holde deres og vovsens futter væk fra,
med mindre de er inviteret.

:Pia (hvis have heldigvis ikke ligger på nogen hundelufteruter og derfor kun
indeholder egne hundebæer)

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 26-02-03 18:11

On Wed, 26 Feb 2003 15:14:31 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrotd:

>Mener du helt seriøst at JEG som haveejer skal betale og opsætte
>skraldespande til hundeejerne? Skal jeg også bekoste en rulle poser til dem
>som kan hænge belejligt på deres vej?

,,,,,,,,,,,,,,haha du får jo ikke noget ud af at hidse dig op jeg
siger bare at det kunne være en løsning at stille flere skraldespande
op , om det er rimmeligt overfor dig er jo noget andet !Jeg tror bare
at du ville få mere ud af det end at sætte et skilt op .

>Hvis vi to boede i samme opgang, så kunne jeg bare stille min sure
>skraldepose foran din dør, og så burde du bare opstille en skraldespand for
>at slippe for det?

haha ,,,,,,,nej jeg forstår dig bare godt , men det er jo ligemeget om
du i princippet har ret hvis det ikke hjælper på problemet ,
selvfølgelig burde alle samle op efter sig MEN det gør de ikke , du
kan løse det eller prøve at løse det som du vil ,men jeg tror bare at
det hjælper mere at være flink over for folk end at sætte dem
påbudsskilte i ansigtet.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-02-03 18:21

> [...]
> med mindre de er inviteret.
>
> :Pia (hvis have heldigvis ikke ligger på nogen hundelufteruter og derfor

Det gør vi så

Hilsen Benny

Fra : Verner

Dato : 26-02-03 18:12

On Wed, 26 Feb 2003 11:37:32 +0100, Punish the deed not the breed
<nobody@home.com> wrote:

> [...]

>gidder , hvis du sørger for afaldsspande så vil det gå nemmere , men
>det er selvfølgelig nemmere at sætte et skilt op

Det er ikke lige hunden der er et svin - det er mere ham/hende der
holder i snoren !

Det er såmænd ikke lige i min forhave problemet er - den er egentlig
meget pæn og ganske rydelig.

Det er nu mere vores fælles flisebelagte stier i grundejerforeningen
der er problemet...

Men hvad er det egentlig der får nogle til at mene, at de bare kan
vende ryggen til - det er sgu' da deres eget ansvar - det er deres
egen hund..

Gu' ved om deres familie går rundt og skider på gulvet hjemme hos dem
selv !

Nej formentlig ikke - for det ville nok genere dem selv for
meget..........

mvh
Verner

Fra : Asta Nielsen

Dato : 26-02-03 23:53

> [...]
> selv !
>
> Nej formentlig ikke - for det ville nok genere dem selv for

Måske skulle man både sætte skilte og skraldespande op......så han folk da ihvertfald ikke brokke sig over skiltene, med den
begrundelse at der ikke er nogle steder at smide bæen hen ......nogle mennesker skal jo -desvære- hjælpes mere end andre.
Alternativet må jo være at man gør det til et "hunde-frit" område, selvom det nok ville være lidt omstændigt......

Venlig hilsen
Asta

Fra : Pia J

Dato : 27-02-03 09:04

"Asta Nielsen" <asta_s_n@REMOVEhotmail.com> wrote in message
> Måske skulle man både sætte skilte og skraldespande op......så han folk da
ihvertfald ikke brokke sig over skiltene, med den
> begrundelse at der ikke er nogle steder at smide bæen hen

Tja, det ER faktisk lidt irriterende at gå og svinge med en fyldt pose flere
kilometer, ligesom det er med en tom ispind, tyggegummi osv. Der hvor jeg
boede før (stort lejeboligkompleks) var det faktisk hundeudvalget som
plæderede for flere affaldsspande på området.

:Pia

Fra : Asta Nielsen

Dato : 27-02-03 11:04

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:3e5dc65a$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> [...]
>
> Tja, det ER faktisk lidt irriterende at gå og svinge med en fyldt pose flere
> kilometer, ligesom det er med en tom ispind, tyggegummi osv.

Det er jo det jeg mener .......jeg synes at det ville være en god idé at sætte flere skraldespande op rundt omkring, ikke kun
pga dyrs efterladenskaber men, pga det generelle svineri man ser over alt.
Måske burde man sætte skilte op der ganske enkelt sagde "Ryd op efter dig selv -skraldespandene er til for det samme"......

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-03 11:59

> [...]
> Måske burde man sætte skilte op der ganske enkelt sagde "Ryd op efter dig
selv -skraldespandene er til for det samme"......

Som jeg har læst udviklingen i tråden Asta, så er du og Pia faktisk ikke
uenig. Dog må jeg sige, at jeg forstår ikke Pia's holdning i sagen. Vi skal
alle samle dem op, vi skal alle smide dem i en papirkurv / affaldsspand,
bare ikke i hendes. Alt hvad der hed hund og menneske, skulle bare blive
væk fra hendes fliser og græs, med mindre de var inviteret. Så hvis din
hund kommer til at aflevere et visitkort i hendes indkørsel, så skal du
skynde dig at samle den op, og læg den i naboens skraldespand.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pia J

Dato : 27-02-03 12:09

Det var overhovedet ikke det jeg sagde. Jeg udtrykte, at det ikke er nogen
undskyldning at lade bæen ligge i min indkørsel fordi jeg ikke havde indkøbt
en speciel affaldsspand til brug for hundeejerne. Det kan ikke være min
pligt at sørge for, andre ikke bruger min grund som losseplads. Ligesåvel
som min bil ikke er til almen afbenyttelse, det er mig der har betalt for
den.

Hvis hundeejerne ønsker skraldespande opsat før de gider samle op, må de
tale med kommunen.

At det oprindelige spørgsmål så går på et helt boligkvarter er noget lidt
andet, der kan man så i fællesskab stemme om, på hvilken måde man skal
hjælpe grisebasserne.

Og ja, jeg synes ikke det er særlig sjovt med vildfarne hunde i min have,
hvis jeg derved risikerer at mine hunde smittes med fx orm eller kommer op
at slås. I øvrigt har jeg ikke problemet, da jeg bor helt for mig selv ude
på bøhlandet, men hvis jeg havde en fin parcelhusforhave ville jeg ærlig
talt ikke synes om den var offentligt hundetoilet, jeg har rigeligt at gøre
med at rydde op efter mig selv inde og ude :)

Teoretisk set kunne jeg have problemet at islænderrideskolen ned af vejen
hver dag pløjede min køkkenhave op, fordi det er sjovere end at ride på
vejen. Mener du virkelig at jeg er en sippet gimpe, fordi jeg ville blive
tosset over det? (de plejer ikke at spørge først)

:Pia

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-02-03 15:54

> [...]
> vejen. Mener du virkelig at jeg er en sippet gimpe, fordi jeg ville blive
> tosset over det? (de plejer ikke at spørge først)

Hej igen Pia

Ja se så må du undskylde, det var sådan jeg læste det, og det blev ikke
ændret ved at læse det igen.. ?? Men du behøver ikke købe en speciel
container, den offentlige er god nok, hundebæ'en brokker sig ikke. Din bil
beskæftiger jeg mig ikke med. Din jord er dækket af gældende lov, så der kan
der ikke opstå så megen tvivl.

Dette punkt er jeg helt sikker på, at du ikke har tænkt ordentligt igennem.
Jeg vil i hvert fald ikke håbe for mange mennesker gør som du her indirekte
foreslår. Hvis der altså ikke er en affaldskurv, og du ikke syntes man skal
bruge en andens skraldespand, så er man så nødt til at tage den med hjem, og
lægge den i sin egen. Det ville blive fedt, i et boligkompleks, at de så
smed deres efterladenskaber i skakten, fed lir, jeg kan godt se fidusen, og
det skal man så gøre, til kommunen kommer og sætter noget andet op. Ikke
for at sige noget, men jeg tror de mennesker i de blokke, bliver meget
ensomme, eller begynder at gå meget i byen. Men bare rolig, du er ikke
alene, folk lider i dag af en udpræget skræk for selskab, eller bare
almindelig høflighed, hvor lang tid siden er det, at du har bedt en eller
anden om at låne et toilet.

Hvad er det for grissebasser du omtaler. Sjovt nok drejer dette sig da vist
om ikke grissebasser, som du så vil hjælpe tilbage til grissebassestadiet,
ved at nægte dem at bruge en affaldsspand. Det er for mig at se lige meget,
om det drejer sig om et boligkvarter med boligblokke, eller parcelhus
kvarter, eller vi er på landet. Bæ'en som folk risikerer at træde i lugter
ens alle steder. Jeg ser da hellere de putter den i min skraldespand, end
de lader den ligge. Hvis de putter den ind i min bil, så tværer jeg den ud
over hele ansigtet på dem.

Vildfarne hunde, tja jeg ved ikke lige hvordan de kommer ind i billedet.
Men OK, jeg har da haft et par stykker i løbet af de 20 år jeg har boet her.
Men med dem er der ingen problem, de samler ikke op, og de putter dem ikke i
din skraldespand, så kommer der sådan en, og den er trængen så skider den
på dit græs, og den bekymrer sig ikke om den er pæn eller mest mos. Bagefter
går den sin vej, og har glemt alt om det. Hvorvidt ens have er offentligt
toilet, hvis det er sådan du vil udtrykke dig, så får du det til at lyde som
om du er vant til at dine naboer lufter sin hundefarm i din altankasse, og
det er et mega problem. Derfor undrer din holdning til problemet mig. I
løbet af 20 år, tror jeg det er blevet til tre fremmede hundebæ'er som
hundenes ejere har lagt i min skraldespand, så helt ærligt, det problem er
da til at overse. Det er et meget lille antal, sammenlignet med dem jeg
selv måtte samle op. Orm og lignende får man hovedsageligt fra vilde dyr,
og når du nu bor på landet, så er der da gode muligheder for at få orm og
skab og meget andet godt, så med mindre du vil udrydde alt liv omkring dig,
får du vist kun mindsket chancen for at de kommer op at slås med en fremmed
hund som er i snor. Men så kan den vel næppe kaldes vildfaren.

Tja nu ved jeg så ikke om du taler af erfaring, om du sådan normalt har
islænderheste til at grave rundt i din køkkenhave. Jeg vil da sige, at
selvom der kommer mange heste forbi her, så hvis jeg fik en ind i haven, så
tror jeg at min første bekymring ville være at få den unge pige ned af
hesten, for jeg er rimelig sikker på hun er skræmt fra vid og sans, fremfor
at bekymre mig om min køkkenhave, eller græsplæne. Det er da også sket, at
jeg måtte ud og fjerne et parti hestepærer fra fortovet, og enten parkere
det lettere nedgravet, eller i skraldespanden. Det er ikke så mange ryttere
jeg har set, der medbringer kost og skovl, og der er sgu lidt mere end en
hund kan præstere. Men umiddelbart, så skriver du åbenbart om problemer som
du aldrig selv har haft, måske bortset fra diskussionen i boligblokken,
eller til generalforsamlingen sammested, hvor alt er trukket helt ud af
dimensioner. Nogle mener sådanne steder at overdrivelse fremmer
forståelsen.

Da du så nu bor laaangt ude på landet, kan jeg så dårligt tro, at du har
nævneværdige problemer i den retning, så vil det vist være mere usædvanligt
hvis der er en der samler hundens efterladenskaber op, og derfor vil dit
problem åbenbart være helt utænkeligt.

M.V.H....Benny..

Fra : Pia J

Dato : 27-02-03 20:14

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message news:3e5e267c$0$52130

> [...]
skal
> bruge en andens skraldespand, så er man så nødt til at tage den med hjem,

Hvor har jeg skrevet at man ikke må bruge en skraldespand, hvis der står en?
Jeg siger jeg vil ikke købe en ekstra til brug for dem som sikkert alligevel
ikke samler op. Det er ikke mit ansvar, om de samler op eller ej, det er
deres. Det var såmænd det eneste jeg mente med det. Jeg svarede på et indlæg
som sagde: "hvis du vil have folk til at samle op efter sig, må du købe en
skraldespand til dem, ellers er du selv ude om det" (frit oversat)

> Hvad er det for grissebasser du omtaler. Sjovt nok drejer dette sig da
vist

Dem som lader deres hund skide midt på min græsplæne uden at samle op efter
sig.

> om du er vant til at dine naboer lufter sin hundefarm i din altankasse, og

Det var nærmest det spørgeren hentydede til, ikke?

> selvom der kommer mange heste forbi her, så hvis jeg fik en ind i haven,

> tror jeg at min første bekymring ville være at få den unge pige ned af

Vi snakker 5 islænderryttere som jorder forbi i indkørslen uden så meget som
at hilse. Det kommer i høj grad mig ved, om min hund bliver sparket af en
eller om hesten skræmmes af samme hund, smider rytteren af som brækker
håndledet og derefter kræver erstatning. Er det ikke rimeligt at mine egne
hunde må være løs på mine egne 7 tønder land? Eller er det min egen skyld
fordi jeg ikke har anlagt en ridesti?

Godt naboskab er i mine øjne ikke at bruge hinandens ejendele som sit eget,
men at spørge om man kan deles, og hvordan. Det kunne jo være, der var andre
steder på min grund de godt måtte ride igennem. Ikke at det hjælper, for de
har fået forbud alle andre steder pga deres opførsel...

Og ja, hendes hund skider på min græsplæne selvom den bor 1½ km væk og jeg
kan ikke lukke min løbske tæve ud uden at checke hele omegnen først.

:Pia

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-02-03 05:12

> [...]
>
> Og ja, hendes hund skider på min græsplæne selvom den bor 1½ km væk og jeg
> kan ikke lukke min løbske tæve ud uden at checke hele omegnen først.

Hej igen Pia.

Aha, det ser ud til at vi nærmer os sagens kerne. Hvis jeg nu forstår sagen
ret, så er du meget gal på en hund, som er vildt forelsket i din hund ..
Tja, nu kan vi jo ikke sige andet, end vi er meget langt fra hvor vi
startede, men er nok kommet tættere på grunden til at du forekom mig noget
negativ. Men nu skal vi jo ikke lade det gå ud over alle hunde, fordi du
har problemer med 1 hund, og fem islandske heste. Det har jo ikke meget med
udgangspunktet at gøre, men jeg kan da godt forstå din irritation. Det
forekommer mig ikke ukendt, har selv to tæver, men har dog ikke været plaget
af problemet i mange år, men for nogle år siden havde vi dog en, som prøvede
på at grave sig igennem døren. Vi var bare lidt mere uheldige end dig, vi
vidste ikke hvem hunden tilhørte, og fandt aldrig ud af det.

Men der er jo tale om din jord, og en løs hund på afveje, og endda en hund
som er til kraftig gene for dig, så hvis ingen andre vil, kan loven da
skaffe dig af med den. Det samme gælder vel også for de islandske heste.

Men ingen af delene har jo noget at gøre med udgangspunktet, som jo sådan
set netop bestod i godt naboskab, som du så ville forhindre, ved at forbyde
andre at bruge din skraldespand.

M.V.H....Benny..

Fra : Pia J

Dato : 28-02-03 08:10

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message news:3e5ee1ac$0$52092
> Men ingen af delene har jo noget at gøre med udgangspunktet, som jo sådan
> set netop bestod i godt naboskab, som du så ville forhindre, ved at
forbyde
> andre at bruge din skraldespand.

Du insisterer på at gøre mig til bussemand fordi jeg stillede et teoretisk
modspørgsmål til Punish, dette gik på, at jeg ikke vil betale for at folk
samler deres eget skrald op.

Intet sted har jeg skrevet at de ikke må benytte min allerede
tilstedeværende skraldespand, hvis den står handy og klar hvor de kommer
forbi.

Og på intet tidspunkt handlede det om mig og mine erfaringer, kun teori.

EOD

:Pia

Fra : Asta Nielsen

Dato : 27-02-03 15:47

> [...]
> hund kommer til at aflevere et visitkort i hendes indkørsel, så skal du
> skynde dig at samle den op, og læg den i naboens skraldespand.

Jeg må jo krybe til korset og tilstå at jeg ikke har en hund......men jeg har da i det mindste passet et par stykker, så jeg ved
hvad det vil sige at samle den slags afføring op og, jeg er da også typen der putter mit eget affald i lommen, hvis der ikke er
en skraldespand i nærheden......(Stopper dog ikke en hunde-bæ i lommen....). Som jeg ser det så er det lidt som med børn. Hunden ved
jo ikke bedre, så derfor er det hundeejerens pligt at rydde op efter den, uanset hvor langt væk skraldespanden er
Jeg synes at det er iorden hvis afføringen ligger på en græsplæne eller jord -der bliver det jo naturligt nedbrudt- men når det
ligger på en flise eller asfaldt, så forsvinder den jo ikke bare sådan lige.
Men i bund og grund så handler det jo om gensidig respekt. Nogle hundeejere bør tage lidt mere hensyn, til andre folks ejendom, og
omvendt bør nogle folk være mindre hysteriske når nu der engang imellem ligger lidt efterladenskaber. Bl.a når det kommer til jord,
med planter. Det er jo kun gavnligt.
Nu var der f.eks. en der skrev tidligere at han/hun havde set disse skilte mod hundehømmer, og der lå der masser af slagsen. Det er
da direkte respektløst at lade sin hund smide sin afføring der, når nu det står klart og tydeligt at det er uønsket. Det er igen
sådan noget der giver hunde -og hundeejere et dårligt ry.

Mvh
Asta

Fra : Verner

Dato : 26-02-03 18:17

<nobody@home.com> wrote:

>du kunne jo starte med at ryde dit bed eller slå græsset så der er
>pænt så plejer der ikke at komme så mange svin og svine

Jeg kan ikke lige se hvor dit svar på mit egentlige spørgsmål er

Er der en særlig måde man skal skrive her i gruppen hvis man ønsker
svar på noget konkret ?

Hvis det var en debat jeg ønskede, så havde jeg da bedt om det !

mvh

Verner

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 27-02-03 13:03

Hej verner

Som du ser er det nemmere at starte en debat end få svar

-jeg kan godt forstå din irritation, jeg ved ikke lige hvor man finder
disse skilte, men jeg ved at de på frederiksberg har både skilte,
poser og skaldespande sat op i kommunen, måske du kunne ringe til
frederiksberg kommune og få at vide hvor de køber deres skilte, det er
vel teknisk forvaltning der håndterer den slags ting, kunne jeg
forestille mig...

Håber det hjælper lidt på vej måske...

Mange hilsener og held og lykke med det

Jeannette Svensson/asko

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 27-02-03 16:28

On Wed, 26 Feb 2003 17:17:01 GMT, vv@mail.tele.dk (Verner) wrotd:

> [...]
>svar på noget konkret ?
>
>Hvis det var en debat jeg ønskede, så havde jeg da bedt om det !

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,jeg gav dig bare et råd istedet for at brokke
sig og sætte skilte op , så kan man sætte flere skraldespande op og
gøre det lidt pænt så sviner folk ikke lige så meget ,det var bare et
råd . Og det virker ! jeg ville mene at det er spild af tid at kun
sætte skilte op . sæt i stedet for nogle skraldespande op med et
hundebæklistermærke på . Men det er jo også nemmere at sætte en masse
forbudsskilte op end at tænke lidt videre ik ? som en anden skrev man
syntes ikke at det er så fedt at gå med en hundebæpose flere kilometer
osv der er flere ting i det end et skilt kan løse.

Fra : Asta Nielsen

Dato : 27-02-03 20:03

> [...]
> syntes ikke at det er så fedt at gå med en hundebæpose flere kilometer
> osv der er flere ting i det end et skilt kan løse.

Sad bare og funderede over, hvor det egentlig er at man laver skraldespande specielt til hundebæer?
Hvad er der galt med en ganske alm. offentlig skraldespand?

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 28-02-03 09:06

On Thu, 27 Feb 2003 20:02:35 +0100, "Asta Nielsen"
<asta_s_n@REMOVEhotmail.com> wrotd:

> [...]
>Hvad er der galt med en ganske alm. offentlig skraldespand?

,,,,,,,,,,,den er også god nok jeg mente bare at istedet for at
sætte skilte op kunne man sætte skraldespande op , offentlige eller
private og så sætte klistermærket med hundebæ på den skraldespand
, det vigtigeste er jo at der ikke er flere killometer imellem
skraldespandende .

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 26-02-03 20:04

"Verner" <vv@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> er der nogen her der ved hvor man kan købe de skilte der opfordrer
> svinene til at rydde pænt op efter sin hund hvis den har "været
> uheldig" ?

prøv ved DKK og spørg den om de stadig sælger skilte, det har de gjort
engang men det er så også længe siden jeg var medlem af DKK, ellers prøv på
kommunen om de har nogen skilte de sælger ud af (vores bonde kommune har dem
ikke)

hilsen Sanne