gåtursklub
Fra : dorthe jensen

Dato : 23-02-03 08:30

hej

Jeg kan se at der er mange der laver gåture rundt om i landet, men jeg har
ikke set nogen i jylland. Findes der ikke nogen der samler sig og går en tur
i jylland.
Jeg har også hørt at der skulle være en hundeskov i jylland(Ålborg), men jeg
ved ikke hvor den er

håber at nogen kan hjælpe mig

venlig hilsen Dorthe

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 23-02-03 09:58

Hej Dorthe

Mener der er en ved Poulstrup sø, men er ikke helt sikker , men vil da gerne
være med til at gå en samlet tur engang imellem, kan bare ikke søndag da vi
starter til hundetræning idag

MVH
Gitte

Ps. Hvad hund har du ? og kommer du selv fra Aalborg af ?

Fra : dorthe jensen

Dato : 23-02-03 10:11

, Hej Gitte

Jeg bor i Dybvad tæt på Sæby, så jeg har et stykke vej til ålborg, jeg har
en Grand danois på 7 mdr, så han vil jo gerne ud og lege.
Jeg går til ringtræning med ham i frederikshavn, og overvejer også at gå til
lydighed med ham men jeg ved ikke rigitg hvor.
Er der nogen som har erfaring med klickertræning?
jeg syntes nemlig at det lyder spændende.

venlig hilsen Dorthe

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 23-02-03 10:56

Hej Dorthe

Jeg brugte klikker træning ved vores sidste hund og skal i dag starte på
hvalpe hold med vores nye hvalp, har en masse artikler og træningsråd med
klikker træning som jeg i løbet af dagen vil ligge ind på Max,s side så
sender lige lænket her www.sacala.dk/maxside men artiklerne kommer først på
i eftermiddag.

MVH
Gitte

Fra : dorthe jensen

Dato : 23-02-03 13:04

Hej Gitte

Jeg bliver lidt nysgerrig, hvor er det du går til klikkertræning, jeg har
set i hundebladet at der er et nummer man kan ringe til i kreds 7.
Jeg ved bare ikke hvor langt jeg så kommer til at køre for at træne men det
kan jo være at du kan give mig svaret.
hvilke hunde har du og hvilke aldre har de.
Hvor længe har du gået til klikkertræning med dine hunde
venlig hilsen Dorthe

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 23-02-03 14:04

Hej Dorthe

Jeg går ikke til klikker træning men har læst om det mange steder og derfra
fanget metoden, som vi brugte til vores sidste hund.

Max har vi lige fået i fredags og han er en blanding af golden retriver og
labrador og fra d.9/10-02, vi er startet på hvalpe kursus i DCH Kongerslev
idag og det gik bare godt

Hvis du søger på google efter klikker træning kommer der en masse gode sider
frem og sikkert også nogen hvor der er aktuelt træning igang men elers
ville jeg spørge nærmeste DCH eller evt. kontakte dansk kennel klub som vist
også holder træning nogen steder og høre.
MVH
Gitte

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-02-03 16:11

> [...]
> lydighed med ham men jeg ved ikke rigitg hvor.
> Er der nogen som har erfaring med klickertræning?
> jeg syntes nemlig at det lyder spændende.

Hej Dorthe.

Cujo og jeg bor i Frederikshavn, så vi kunne måske finde på noget på et
tidspunkt, hvor du alligevel er heroppe.
Cujo er en snart 2 år gammel schæferhan så i størrelsen passer de to hunde
nok meget godt, hvis din ikke allerede er vokset ham over hovedet .

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : dorthe jensen

Dato : 28-02-03 21:50

Hej

Jeg er ret sikker på at Ulf er vokset din hund over hovedet Ha ha
Sidst vi målte var han lige omkring 80cm over ryggen og det er jo for stort
for en schæfer, jeg ved ikke hvordan din hund er men Ulf er lidt pylleret og
vil gerne gemme sig lidt ved mig.
Men det kunne være godt for ham at få lov til at lege med en anden hund, det
er jo for lidt til træning, han har endnu ikke været sluppet løs for at lege
med andre hunde men vil gerne.
Jeg har desværre temmelig travlt lige for tiden, men jeg vil meget gerne
mødes så vovserne kan lege.
venlig hilsen Dorthe
Ladycatwoman <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e5a3618$0$16090$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : pops2

Dato : 23-02-03 14:06

"dorthe jensen" <dorthejensen30@hotmail.com> wrote in message news:<3e587856$0$52095$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> i jylland.
> Jeg har også hørt at der skulle være en hundeskov i jylland(Ålborg), men jeg

Hejsa!

Vi arrangerer da hundeture - i Jylland - godt nok ved Århus, Viby J,
og der var også en nede ved Esbjerg... så der er da nogle tråde med
hundeture i Jylland (:
På den her side er der en oversigt over hundeskove i DK -og ejeren af
siden har været ude at 'prøve' de fleste af, så der er også en
anmeldelse af dem. Prøv den:
http://www.fujihund.dk/hundeskov/hundeskovindex.htm

Mange vuf'er Pernille

Fra : dorthe jensen

Dato : 23-02-03 16:54

Hej
ja det er nok rigtigt, jeg havde glemt at skrive nordjylland, jeg vil ikke
køre så langt vi har 50 km bare for at komme til ålborg så jeg håber at vi
kan lave noget heroppe hvor kragerne vender
tak for siden med hundeskove det var godt så den må vi ud og prøve en dag.
venlig hilsen Dorthe

Fra : Stine Frandsen

Dato : 24-02-03 00:23

Hej .-)
Nu vi er i gang; er der så ikke andre fra Holstebro herinde ??
Jeg vil da gerne mødes til nogle gåture med hundene, men har desværre ikke
bil - så det skal være i byen
Stine
Min hund kan ses her : http://home19.inet.tele.dk/santippe/ Siden som
forhåbentlig snart bliver opdateret med billeder af resten af "familien",
nemlig mine to katte

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-02-03 23:39

> [...]
tur
> i jylland.
> Jeg har også hørt at der skulle være en hundeskov i jylland(Ålborg), men

Hej Dorthe

Hundeskoven i Aalborg ligger i det område man kalder Øster Ådalen. Hvorfor
de nu kalder det sådan ved jeg ikke, for området har altid hedder sydskoven.
Du skriver desværre ikke hvor du kommer fra, så jeg vil sige det sådan, kør
ad Hobrovej ( Den gamle A 10 ) ved Mariendals mølle, drejer du så ned af
Over Kæret, og lige over for Opel forhandleren er der en indkørsel til
parkeringspladsen, det første lille stykke vej ind til den indhegnede skov,
skal du nok lige have hunden i snor.
Hvis du syntes det kunne være sjovt, så kunne vi jo mødes der en dag.

M.V.H....Benny..