Nybegynder i C
Fra : Aggemam Manden

Dato : 22-02-03 22:38

Hej folkens

I forbindelse med mit studie skal jeg nu lære at programmere i C - og ikke
C++ eller andre afarter

Jeg ville høre om der er nogle gratis compilere (eller endnu bedre: IDE)
rundt omkring på nettet, som er enkle at gå til, enkle at installere, og som
ikke kræver så meget "futtelihut" for at få til at virke og køre.
Det ville lette min hverdag rigtig meget.

Mvh. Aggemam Manden

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 22-02-03 23:37

> Jeg ville høre om der er nogle gratis compilere (eller endnu bedre: IDE)

Nu skriver du ikke hvilket OS du kører. Men hvad compilere angår, så er der
i hvert fald GCC (der findes flere distributioner, SVJV; der er fx en med i
Cygwin projektet), den og OpenWatcom
(http://www.scitechsoft.com/products/developer/watcom_content.html).

Hvad IDE'er angår er der fx Dev++ på SourceForge.

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Aggemam Manden

Dato : 23-02-03 11:25

"Mads Orbesen Troest" <mads@troest.NEVERMORE.dk> skrev i en meddelelse

> Nu skriver du ikke hvilket OS du kører.

Nej, ups så...... Jeg kører en ganske almindelig, klassisk, kedelig
WindowsXP....

Aggemam Manden

Fra : Jacob Atzen

Dato : 22-02-03 23:06

"Aggemam Manden" <aggemam2000@hotmail.com> writes:

> I forbindelse med mit studie skal jeg nu lære at programmere i C - og ikke
> C++ eller andre afarter

De fleste C++ compilere kan også oversætte C eftersom C er en
delmængde af C++. (Med forbehold for, at der kan være mindre forskelle
i de forskellige standarder.)

> [...]
> ikke kræver så meget "futtelihut" for at få til at virke og køre.
> Det ville lette min hverdag rigtig meget.

Det kommer an på din platform. Hvis du bruger Linux/BSD burde du have
en C/C++ compiler installeret på systemet automatisk. På Windows kan
du f.eks. benytte DJGPP.

En søgning på google burde give dig adskillige alternativer.

- Jacob Atzen

Fra : Mads Jensen

Dato : 23-02-03 13:39

Hej

Jeg ville nu vælge LCC http://www.cs.virginia.edu/~lcc-win32/
Der følger en ganske god manual med, og IDEen er dejlig nem at gå til.

/mads

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 26-02-03 16:23

> [...]
som
> ikke kræver så meget "futtelihut" for at få til at virke og køre.

Borlands compiler "bcc" er gratis, men IDE'en (Borland C++ Builder) koster
knaster. Ellers er der gcc, men jeg mener at bcc kompilerer hurtigere.

LCC, som en anden her anbefaler kender jeg slet ikke. Måske jeg skulle
checke den ud.

Kasper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-02-03 16:47

Kasper Kristensen skrev:

>Borlands compiler "bcc" er gratis, men IDE'en (Borland C++ Builder) koster
>knaster.

Der findes flere gratis eller billige IDE'er. Jeg bruger MED
sammen BCC. Det er en god kombination.

--
Bertel