Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
500,-
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-02-03 22:45

Hvad er jeres bedste bud på et grafikkort til under en Plovmand (incl
porto) - og altså fra nyt?

Kan GeForce 4MX bruges til noget eller skal man kikke sig om efter noget
Radion ?

Det skal bruges primært til 2D applikationer på en ældre udrangeret Athlon
900 / 768 MB ram

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Esben

Dato : 23-02-03 01:43

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> skrev i en
meddelelse news:3e57ef50$0$4284$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
noget
> Radion ?
>
> Det skal bruges primært til 2D applikationer på en ældre udrangeret

Et brugt Matrox G200 burde da kunne gøre det - bare der er nok RAM til
at man kan køre den opløsning der er ønsket.

--
Esben

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-02-03 11:38

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Et brugt Matrox G200 burde da kunne gøre det - bare der er nok RAM til
> at man kan køre den opløsning der er ønsket.

Nu var ideen altså at se hvad man kan få fra nyt, og høre folks meninger om
billige grafikkort.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Peter Pan

Dato : 23-02-03 11:45

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3e58a4a2$0$4289$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Nu var ideen altså at se hvad man kan få fra nyt, og høre folks meninger
om
> billige grafikkort.

Problemet er nok snarer at et hvilket som helst grafikkort kan klare 2D
applikationer lige godt idag. At opgradere grafikkortet når man ikke bruger
3D applikationer er penge ud af vinduet. Vil du opgradere for at få bedre
billedkvalitet, så skal din priotet være noget ala: 1. Matrox, 2. Ati, 3.
Nvidia, hvorfor forgående svar faktisk var et godt svar, da det han forslog
nok var det bedste og billigste til dit behov.

Vil du endelig have et nyt, så køb det billigste du kan få. Skal du bruge
det til 3D, så skriv igen, og vi skal komme med detaljeret begrundelser
hvorfor du netop ikke skal købe f.eks et GF4 MX kort.

Mvh
Anders

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 23-02-03 12:07

"Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du endelig have et nyt, så køb det billigste du kan få. Skal du bruge
> det til 3D, så skriv igen, og vi skal komme med detaljeret begrundelser
> hvorfor du netop ikke skal købe f.eks et GF4 MX kort.

Men så får han nok ikke et Ti kort til 500kr...

Hygge

Fra : Joe Sandøe

Dato : 23-02-03 15:46

"Søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> wrote in message

> "Peter Pan" <.@anders.dk> skrev i en meddelelse

Efter hvad jeg har læst på nettet, har GF4 MX en gennerel udemærket
billedkvalitet, hvilket man ikke kunne sige om GF2 eller GF3 kortene.
GF4 MX420 er jo netop lavet til folk der ikke har brug for særlig
3D-support. Billigt kort, der yder en rimelig god 2D-flade og TV-out.

Men ud over det er ATI og matrox ganske gode i 2D siden også, og nogle mener
sikkert også at de er bedre.... blandt andet mig

VH Joe