Rykkere fra Tiscali
Fra : Erik Nielsen

Dato : 22-02-03 14:26

Jeg har haft et abonnement hos Tiscali i et år. Jeg siger det op til fordel
for en anden udbyder.
Nuvel jeg betaler 3 måneder forud pr gang hos Tiscali. Så da jeg opsiger
det, og min linie bliver lukket 1/12. Regner jeg med at få penge tilbage.
Jeg har jo betalt til årets slutning. Nu her 21/3 får jeg gud hjælpe mig en
"1 rykker" fra Tiscali

Hvori følgende regskab følger:
At betale 768,93 kr

Nu er det bare jeg tænker når man har betalt til årets slutning, så virker
det jo lidt mærkeligt at få rykkere tilsendt.

MVH Erik

Fra : John Sahl

Dato : 22-02-03 14:49

Erik Nielsen wrote:
> Nu er det bare jeg tænker når man har betalt til årets slutning, så
> virker det jo lidt mærkeligt at få rykkere tilsendt.

Kunne det være at der var en opsigelsesvarsel der gik ud over
eller at faktureringen ikke var helt up to date?

Uanset hvad så prøv lige at ringe på 88 80 80 80 på mandag
og hør hvad de siger til det.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 22-02-03 17:16

> Uanset hvad så prøv lige at ringe på 88 80 80 80 på mandag
> og hør hvad de siger til det.

Det vil de da nok grine højlydt af, da det er til Tele Danmark og ikke
tiscali.

/LC

Fra : me

Dato : 22-02-03 17:20

"Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@aab-net.dk> wrote in message

> Det vil de da nok grine højlydt af, da det er til Tele Danmark og ikke
> tiscali.
>
> /LC

Hvad snakker du om - smarte!!

"Såfremt du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte Tiscali A/S på
tlf. 88 80 80 80.

Med Venlig hilsen

Tiscali A/S"

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 22-02-03 17:27

In <b387nc$v64$1@news.net.uni-c.dk> "Lars Christoffersen" <Lars.Christoffersen@aab-net.dk> writes:

>Det vil de da nok grine højlydt af, da det er til Tele Danmark og ikke
>tiscali.

Vroevl. _80_ 80 80 80 er TDC.

/Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-03 22:48

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

> Vroevl. _80_ 80 80 80 er TDC.

Ja, men det er tæmmeligt svært at se forskel på 88 og 80, når nu man er så
vandt til 80.. Jeg mener at 88 numre er telia numre...

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 25-02-03 15:43

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> "Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message

> Ja, men det er tæmmeligt svært at se forskel på 88 og 80, når nu man er så
> vandt til 80.. Jeg mener at 88 numre er telia numre...

80 10 10 80 er nummeret til Telia's kundeservice, så det passer ikke
helt.....

Lars B. Jensen
-------------------------
På usenet repræsenterer jeg mig selv, og kun mig selv
og udtaler mig ikke på vejne af min arbejdsgiver, Telia Stofa A/S

Fra : TBC

Dato : 25-02-03 16:09

"Lars B. Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> 80 10 10 80 er nummeret til Telia's kundeservice, så det passer ikke
> helt.....

Mjoo det gør det nu nok på den måde at 88 er de første cifre i de
telefonnumre (det fastnet abbonement) man fik gratis oprettelse på, hvis man
skulle have Telia's Bredbånd@home løsning.

Gratis oprettelsen blev senere ophævet idet det skulle være ulovligt at
bundle på den måde ?? !! ?? (kilde: Telia's kundeservice). Meget "morsomt"
egentligt såfremt det er sandt, idet det ikke er noget der krænker friheden
for kunden. Telestyrelsen burde snarere se på det at man hos flere udbydere
tvinges til at have fastnettelefon abbonement hos dem hvis man også skal
have ADSL (eller alternativt den prismæssigt tilsvarende bærelinje som
faktisk bare kan siges at være et ligeså dyrt abbonement bortset fra at
telefonen så blot ikke virker .....Utroligt morsomt påfund egentlig, ikke
sandt ?)

Mvh
TBC

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 25-02-03 22:28

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mjoo det gør det nu nok på den måde at 88 er de første cifre i de
> telefonnumre (det fastnet abbonement) man fik gratis oprettelse på, hvis

Du har ret... jeg udtrykte mig lidt forkert.... jeg mente ikke at Telia ikke
også kunne have 88-numre, men at blot fordi det er et 80'er nummer, så er
det TDC.... så, nu forvirrede jeg mig selv :)

> Mvh
> TBC

Lars B. Jensen
-------------------------

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 22-02-03 23:31

> Nu er det bare jeg tænker når man har betalt til årets slutning, så virker
> det jo lidt mærkeligt at få rykkere tilsendt.

Der er vist stadig totalkoks i Tiscalis regnskabssystemer.
Siden april sidste år har jeg ikke fået en eneste korrekt regning på mit
surfer abonnement. Først opkrævede de for meget, nu opkræver de for lidt og
ingen af dem jeg har talt med i deres kundeservice kan forklare noget.

Hver gang jeg har fået en for høj regning, har jeg gjort opmærksom på det
via kontaktformularen, og de sidste gange har jeg helt undladt at betale
regningen. De har nu omkring 500 kr til gode hos mig, men det er de åbenbart
ikke i stand til at regne ud.

Jeg vil anbefale dig at 'brokke' dig over rykkeren via kontaktformularen
(den plejer at sende en kvittering for modtagelse) eller via fax, så du har
en kvittering på klagen.

Hvis du vil have dine penge tilbage, bliver du nok nødt til at 'skrue bissen
på'. Jeg har ikke set noget til restsaldoen fra min mobilkonto som ophørte
for et halvt år siden. Så giv dem en frist til at sende pengene, og hvis
fristen bliver overskredet, så gå videre i klagesystemet.

Niels Dybdahl

Fra : Soeren Rasmussen

Dato : 10-03-03 10:44

"Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> wrote in message news:<QTS5a.92901$Hl6.8930930@news010.worldonline.dk>...

> [...]
> for et halvt år siden. Så giv dem en frist til at sende pengene, og hvis
> fristen bliver overskredet, så gå videre i klagesystemet.

Tag dog og forstå det TISCALI YDER INGEN SERVICE OG HAR TOTALT ROD I
REGNSKABER - ALLE FLYGTER FRA DETTE RODERI

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-02-03 22:32

Hej

"Erik Nielsen" <pip160@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg har jo betalt til årets slutning. Nu her 21/3 får jeg gud hjælpe mig en

Ja ja, man kan tilsyneladende stadig vente lidt af hvert fra Tiscali, på
trods af ny ledelse og supportcenter m.v.

Idag fik jeg også en "rykker # 1" fra Tiscali. Min historie er
således: Har i mange år haft et betalingsabb. hos dem, det blev opsagt
skriftligt i eftersommeren 2002, og kort efter modtog jeg en skriftlig
bekræftelse på opsigelsen fra Tiscali, og den 31 Oktober 2002 blev .abb.
lukket ned. Og så skulle den sag jo være ude af verden, troede jeg
indtil idag, hvor der som nævnt kom en rykker nummer 1 !

Det skal dog tilføjes at under opsigelsesforløbet, dvs. efter jeg havde
opsagt abb. men inden opsigelsesbekræftelsen fra Tiscali fremkom, kom
der en regning på kr. 297,50 til dækning af det kommende år, men, da
abb. jo var opsagt, og kort efter blev bekræftet, ja så betalte jeg
naturligvis ikke denne regning ((som dækkede forudbetalt abonnement)) og
det er nu denne regnng man rykker for, og man skriver endda at hvis jeg
ikke omgående betaler vil mit abonnement blive lukket ned ja ja,
det blev den den 31 Okt. sidste år, helt i henhold til opsigelsen.

Så der er tydeligvis stadig lige så meget rod i deres bogholderi som der
hele tiden har været .-( Jeg har naturligvis straks skriftligt
forklaret dem situationen, og meddelt at jeg ikke kan anerkende at jeg
skylder dem noget. - Så nu går det nok til inkasso.....

--
M.v.h. Ole®