Udbydere / Newsservere.
Fra : Carsten Stage

Dato : 22-02-03 10:30

Jeg mangler en liste over de forskellige danske udbyderes newsservere. Jeg
har samlet nogle:

news.cybercity.dk
news.get2net.dk
news.stofanet.dk
news.tele.dk
dtext.news.tele.dk
news.telia.dk
dknews.tiscali.dk
news.uni-c.dk
news.net.uni-c.dk

- men der må være flere. Hvor finder jeg dem?

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-02-03 10:33

Carsten Stage skrev:

>- men der må være flere. Hvor finder jeg dem?

sunsite.dk

Jeg kender ikke andre ud over at der er nogle oprivate
hamsterfolk (eller lignende) der har åbnet deres server.

--
Bertel

Fra : Carsten Stage

Dato : 22-02-03 10:46

In news:osge5vk407ln20semtnqut1sjfk7jllih7@news.stofanet.dk,
Bertel Lund Hansen typed:

> sunsite.dk

Selvfølgelig - tak...

> Jeg kender ikke andre ud over at der er nogle oprivate
> hamsterfolk (eller lignende) der har åbnet deres server.

Det jeg søger er newsserverne hos de danske udbydere. Jeg skal bruge dem til
en artikel om brugen af nyhedsgrupper.

Fra : Jens

Dato : 22-02-03 12:21

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler en liste over de forskellige danske udbyderes newsservere.
Jeg
> har samlet nogle:
>
> news.cybercity.dk
> news.get2net.dk
> news.stofanet.dk
> news.tele.dk
> dtext.news.tele.dk
> news.telia.dk
> dknews.tiscali.dk
> news.uni-c.dk
> news.net.uni-c.dk
>
> - men der må være flere. Hvor finder jeg dem?

Prøv f.eks. http://www.dix.dk hvor jeg hurtigt lige fandt disse:

Song Networks:
news.euroconnect.dk (news.wineasy.se)

Webpartner:
news.webpartner.dk (news.tele.dk)

ArrowNet:
news.arrownet.dk (news.net.uni-c.dk)

Colt-Telecom:
news.colt-telecom.dk (thomson.uni2.net)

Kabelnettet:
news.kabelnettet.dk (thomson.uni2.net)

Sonofon:
news.sonofon.dk

Utfors
news.utfors.dk

Jens

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-02-03 12:30

Hej Carsten Stage, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> dknews.tiscali.dk

Er den ene (udelukkede dk-hierarkiet og interne grupper; til gengæld
bliver indlæg i tekstgrupperne liggende over et par år),
news.tiscali.dk er den anden (alle grupper) og vel nærmest
"standardserveren".

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : UlleDulle

Dato : 22-02-03 13:45

News.orange.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-02-03 10:35

"UlleDulle" <ufc@FJERNMIGsol.dk> wrote in message

> News.orange.dk

Er den ikke død?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 23-02-03 14:13

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote

> Er den ikke død?

Nope.

--
Mvh Henrik.

Fra : Carsten Stage

Dato : 23-02-03 21:13

In news:75se5v0aci92loo4ibju6n6hhmpol76g4o@4ax.com,
UlleDulle typed:

> News.orange.dk

Takker for svarene...

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 02-03-03 16:00

"Carsten Stage" <stageNOSPAM@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler en liste over de forskellige danske udbyderes newsservere. Jeg
> har samlet nogle:

news.tiscali.dk

Den er ikke det samme som dknews.tiscali.dk, som efter min opfattelse kun
har de danske grupper.