Råd om grafikkort
Fra : kristian larsen

Dato : 22-02-03 10:37

På min arbejdsplads står for at skulle investere i 8 - 9 maskinter der
primært skal køre Inventor 6 og Architectural
desktop. Beløbsrammen gør at vi ikke har råd til at investere i et af de
helt dyre Quadro 4 kort. Valget kunne
derfor være et geforce 4 i ti 4ooo serien f.eks TI 4200 m 128 mb ram.
For nyligt er der dog begyndt at dukke godkendte kort op til en pris, hvor
der ikke er langt fra f.eks et TI 4200
kort. Der er tale om kortet Quadro4 550 xgl fra PNY med 64 mb ram.

Kan i give nogen råd i denne sammenhæng?

Kender i noget til ydelsesforskellem mellem disse to kort?

Autodesk angiver at en af grundene til at kort fra TI serien har begrændset
godkendelse, er at kan man "kun" køre
med 10 vinduer med hardwareacceleration, i vores sammenhæng er det ekstremt
sjældent (jeg har aldrig set det) at
brugere har 10 vinduer åbent, så kan man betragte det som en mangel?

Er der andre kendte funktioner i har konstateret der mangler ved Gforce 4
kortene?

Brugerne, der er under uddannelse vil strække sig fra begyndere til personer
der har tegnet 3d i + 1 år.

Der vil forekomme situationer hvor der er gruppeprojekter med assemblies der
indholder objekter produceret af flere
personer.

Vi har hidtil klaret os med pentium 750 mhz + geforce 2 (32mb) det er disse
maskiner der nu er blevet for små.

Det giver jo altid en tryghed at vælge det sikre - i dette tilfæde det fuldt
godkendte kort, men det ville jo være
trælst hvis vi for mindre penge lige så godt have fået et hurtigere kort, så
gode råd modtages gerne.

Kristian Larsen

Fra : Villy Jensen

Dato : 22-02-03 11:57

> Kan i give nogen råd i denne sammenhæng?

Du skal i hvertfald ikke undlade at kikke på ATI
http://mirror.ati.com/products/builtworkstation.html

Hvis du kan købe Fire GL E1 nogen steder, så er jeg sikker på
at i får mest 'bang for the buck' til tegnebrug!

Mvh Villy (og jeg er i øvrigt nVidia-fan)
http://hjem.get2net.dk/villy