Terratec Cinergy 400 og Virtual Dub
Fra : Peter Holm

Dato : 22-02-03 09:03

Hejsa,
jeg installerede i går nyt Cinergy 400 tv-kort, og det fungerer
tilsyneladende ok.
Desværre kan jeg ikke få det til at virke med hverken Virtual Dub eller
Virtual VCR. Jeg kan få lyden frem, men ikke noget billede - Virtual Dub
fryser helt, men Virtual VCR blot viser sort skærm. Jeg er derfor nødsaget
til kun at bruge Terratecs egen inkluderede software.

Har nogen oplevet det samme og fået korigeret fejlen?
Jeg har læst et sted, at en IRQ-tildeling over 15 kan give problemer. Min
sidder på IRQ17.
Hvad sidder jeres på?
Kan man nemt ændre dette ?

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : TBC

Dato : 22-02-03 17:30

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in message news:<3e572ec8$0$24687$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
>
> Har nogen oplevet det samme og fået korigeret fejlen?
> Jeg har læst et sted, at en IRQ-tildeling over 15 kan give problemer. Min

Når du siger "Terratecs egen inkluderede software" har du så også
været omkring WinDVR 2.0 (som er bundlesoftware)? Det er det
tilhørende PVR/VCR program fra Intervideo som lader dig optage i MPEG1
og MPEG2 i særdeles glimrende kvalitet. (Især hvis du ændrer optage
profilen til DVD kvalitet og evt. tweaker bitraten lidt)

Du finder det her:

http://www.terratec.com/support/drivers/cinergy_drivers.htm