Rute til Nice samt hotel
Fra : SDi

Dato : 20-02-03 23:08

Hej

Vi skal en tur til Nice, men mangler overnatningshotel.

Turen går enten via Schweiz/Østrig over Milano alternativt over Lyon.

Er der nogle der har erfaringer dels med ruten over Milano samt billige
overnatningshoteller i Schweiz?

Hilsen

Søren

Fra : lhs

Dato : 21-02-03 08:18

hej

vi har gode erfaringer med:

http://www.etaphotel.com/etaphotel/index.html

men

http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html

skulle være baseret på samme skabelon.

Lars HS

Fra : Mogens

Dato : 21-02-03 08:39

On Fri, 21 Feb 2003 08:18:01 +0100, "lhs" <shane@get2net.dk> wrote:

> [...]

Ruten over Milano og dermed Schweiz indeholder flotte momenter som
turen op til og på den anden side af St. Gotthard tunnelen (17 km
lang) samt Genova - Nice langs kysten (100 små tunneler på 100 km
svingfyldt kystmotorvej).

Vi kører nu sjældent dén vej gennem St. Gotthard - ikke mindst grundet
ulykken, dér - og bruger istedet "vejen" via Lyon eller via
Geneve/Chamberry/Valence. www.trafikken.dk

>vi har gode erfaringer med:
>http://www.etaphotel.com/etaphotel/index.html
>men
>http://www.hotelformule1.com/formule1/index.html
>skulle være baseret på samme skabelon.

Vi bruger regelmæssigt begge typer - ganske udemærkede, men kun med
plads til 3 personer på værelserne !

/M

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-02-03 09:57

"SDi" <sdi@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Turen går enten via Schweiz/Østrig over Milano alternativt over Lyon.
>
> Er der nogle der har erfaringer dels med ruten over Milano samt billige

Vi har i flere år brugt Shell Autohof Herbolzheim. Den ligger på A5 ved
ausfahrt 58.

http://www.autohof-guide.de/start.htm

Den er perfekt tidsmæssigt. Der er endda tid til at køre ad Route Napoleon
på dag 2 ned til Nice. Mogens slår til lyd for en meget smuk tur ad
motorvejen, men Route Napoleon slår den med flere længder efter min mening.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-02-03 10:24

On Mon, 24 Feb 2003 09:57:21 +0100, "Folmer Rasmussen"
<fr@city-trafik.dk> wrote:

>Der er endda tid til at køre ad Route Napoleon
>på dag 2 ned til Nice. Mogens slår til lyd for en meget smuk tur ad
>motorvejen, men Route Napoleon slår den med flere længder efter min mening.

Jeg har prøvet Route Napoleon gennem bjergene een gang - det er helt
sikkert en flot tur for dém, som har god tid til transporten. Turen
tager lang tid på grund af de mange sving og dermed den lave fart.
Men en skøn tur - helt sikkert, Folmer :)

/M

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-02-03 11:59

"Mogens Knudsen" <dkfritidbil@SLETTESe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tager lang tid på grund af de mange sving og dermed den lave fart.
> Men en skøn tur - helt sikkert, Folmer :)

Da der bliver spurgt om ting der indikerer at man ikke har været på stedet
før, synes jeg stadig at Route Napoleon er et must.

Der er jo motorveje nok dernede man kan afreagere på, efterfølgende.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jk

Dato : 24-02-03 10:23

On Thu, 20 Feb 2003 23:07:46 +0100, "SDi" <sdi@post4.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Turen går enten via Schweiz/Østrig over Milano alternativt over Lyon.
>
>Er der nogle der har erfaringer dels med ruten over Milano samt billige

Jeg kan foreslå at lægge ruten over San Bernardino passet. Det er en
østligere rute end St. Gothard.

Det pas har kun en meget kort tunnel.

San Bernardino pasvejen og St. Gothard vejen støder sammen lige syd
for bjergtoppene.

Man kører lige forbi Bodensøen og Lichtenstein (meget kortvarigt er
man i Østrig), så Schweiz, så Italien.

Overnatningshotel kan jeg ikke lige anbefale. Vi kom sydfra og
overnattede ved Bodensøen på et gasthaus vi fandt ved 23-tiden. Næste
morgen var trafikken en stor trafikprop af tyskere på vej nordpå.

Lyon-ruten er en del længere, men til gengæld uden bjergkørsel.

Med MS Autoroute programmet burde du kunne finde begge ruter, og få at
vide længdeforskellen i km og tid.

Det er vist generelt langt billigere at overnatte i Østrig eller
Tyskland end i Schweiz, hvor det let bliver en tudse.

mvh

John

Fra : SDi

Dato : 26-02-03 11:13

Hej igen,

> Jeg kan foreslå at lægge ruten over San Bernardino passet. Det er en
> østligere rute end St. Gothard.

Det er netop ruten over San Bernadino jeg havde tænkt på. Diverse
ruteprogrammer anbefaler denne. Den er ca. 160 km kortere end over Lyon, men
er også billigere i vejafgifter selvom man både skal købe vignet til Schweiz
og Østrig.

> [...]
>
> Det er vist generelt langt billigere at overnatte i Østrig eller
> Tyskland end i Schweiz, hvor det let bliver en tudse.

De tidligere indlæg med Formula1 og Etap er gode og billige, men de har
desværre ikke lige noget på denne strækning, men derimod på ruten over Lyon.
Jeg har prøvet at finde noget både i Tyskland, Østrig og Lichtenstein til
ca. 5-600 kr., men indtil videre uden held.

Indtil videre tak til alle for jeres svar.

mvh.
Søren

Fra : jk

Dato : 26-02-03 12:59

On Wed, 26 Feb 2003 11:13:13 +0100, "SDi" <sdi@post4.tele.dk> wrote:

MS Autorute gav mig at turen

1) over San Bernardino er 1730 km lang til et sted 25 km nord for
Nice, hvor jeg skal hen til sommer.

2) over Lyon er det 1950 km, og køretiden er ca. 2 timer længere.

Ruten over Lyon er som bekendt en fladlands rute.

Vi tager udrejsen over Lyon, og den korteste hjem.

hilsen

John

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 26-02-03 13:12

On Wed, 26 Feb 2003 12:59:17 +0100, jk <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

> [...]
>Ruten over Lyon er som bekendt en fladlands rute.
>Vi tager udrejsen over Lyon, og den korteste hjem.

Teori er een ting - praksis noget ganske andet :)

Din løsning er umiddelbart for dyr, idet du ikke udnytter din
Schweizer mærkat optimalt. Men set i hele turens økonomiske
sammenhæng er det selvfølgelig peanuts....

/Mogens
(med stor erfaring i kørsel til Sydfrankrig)