Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort < 2000.- ?
Fra : Søren Ladegaard

Dato : 20-02-03 22:36

Hvilket grafikkort til mindre end 2000.- skal jeg investere i ?
Det bliver brugt til alt muligt, men med hovedvægt på tunge spil.
Kortet skal side på et Asus A7N8X, med 512Mb Corsair DDR2700 CL2, og en
XP2600+
Desuden kører det hele vandkølet, også på mit nuværende grafikkort (Asus
TI-4200 128Mb 4x AGP)
Jeg bruger de nye Innovatek kølehoveder og kan derfor nok ikke bruge et
Radeon, eller hva' ?

Jeg har set på følgende kort:

Asus AGP-V9280 Video Suite TV-Out + DVI (TI4200 8x)
Asus AGP-V9280 TD TV-Out + DVI (TI4200 8x)
Leadtek WinFast A280 Ultra TD MyVIVO (TI4800SE 8x)
MSI G4Ti4800SE-VTD (MS-8900) TV-Out + Video-In + DVI (TI4800SE 8x)
Palit Microsystems Daytona GeForce4 Ti4200 TV-Out (TI4200 8x)
Triplex Millennium Silver Ti 4200 VIVO (TI4200 8x Silver PCB)

Giv jeres bud, om hvilket kort man burde vælge (evt. et helt andet).

Hvad er TI4800SE for en GPU, i forhold til TI4200 ?

--
Søren Ladegaard
s.ladegaard@pc.dk

Fra : CeeJay

Dato : 20-02-03 22:57

_.--- Søren Ladegaard <s.ladegaard@pc.dk> wrote: ---._
> [...]
> Triplex Millennium Silver Ti 4200 VIVO (TI4200 8x Silver PCB)
>
> Giv jeres bud, om hvilket kort man burde vælge (evt. et helt andet).

Alle disse kort er jo stort set samme kort som dit eget .. hvorfor skifte ?
Det burde da køre fint - også til de tunge spil.

> Hvad er TI4800SE for en GPU, i forhold til TI4200 ?

Alle Geforce4 ti kortene er samme GPU .. forskellen er printet og
clockhastigheden på GPU og på RAM

Behold det du har til der kommer noget bedre.

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 21-02-03 17:25

> Behold det du har til der kommer noget bedre.

Jeg er blevet budt en rigtig god pris for det og derfor
vil jeg gerne skifte til et 8x AGP som mit MB understøtter.

Jeg har desuden hørt at Triplex kortene kan clockes noget mere en de
andre, er det korrekt ?

--
Søren Ladegaard
s.ladegaard@pc.dk

Fra : Joe Sandøe

Dato : 21-02-03 20:47

> Jeg er blevet budt en rigtig god pris for det og derfor
> vil jeg gerne skifte til et 8x AGP som mit MB understøtter.
I praksis er forbedringen nærmest ikke eksisterende, med mindere at der er
sket noget nyt jeg ikke har hørt om:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/07/29/3767870

> Jeg har desuden hørt at Triplex kortene kan clockes noget mere en de
> andre, er det korrekt ?
Triplex er et ganske fint kort, og er som udgangspunkt meget
overclok-venligt. Jeg har selv et som pt. køre 310/595. Jeg har set test
hvor de har fået kortet op på højere clokfrekvenser, men en af mine venner
var uheldig at få et der ikke kunne clokkes så meget.Sååååh fabrikanter har
jo ikke noget på spil, for kortets specifikationer er jo nået.

Ang. GeForce4 Ti4800SE, så er det et Ti4400 kort med AGP8 understøttelse.
Et GeForce4 Ti4680 er sjovt nok et Ti4200 med AGP8.......

VH Joe