link vil ikke virke
Fra : Claus Grønkjær

Dato : 20-02-03 12:42

Hej
Jeg har ændret lidt på min hjemmeside, men jeg kan nu ikke få linket fra en
side til at linke til et andet. Det fungere fint på min egen pc, men jeg kan
ikke få det ud på nettet. Jeg mener at have uploadet begge sider men uden
hjælp.....Hvad gør jeg mon galt ??
www.dearones.dk
Gå til medlemmer, gå til Svend Eeg, og så viser det sig, at siden ikke vil
vises.
Løsningsforeslag søges.
Venligst
Claus Grønkjær.

Fra : Bjarne Hansen

Dato : 20-02-03 13:39

Hej Claus

Jeg syntes det ser rigtigt nok ud, men jeg undrer mig over at fil navnet er
til
kasper_d.htm, er det mon rigtigt?, Alle de andre har navne efter personen,
det
kunne jo være at det var problemet.
mvh
Bjarne

Fra : Claus Grønkjær

Dato : 20-02-03 14:07

Hej Bjarne
Ja, det har jeg selv registret, og jeg tror osse at det er der fejlen er,
men hvordan retter jeg mon det ? (Forklaringen er at Kasper var vores
tidligere bassist, nu er det Svend) og jeg har så altså lavet en fejl i det
jeg vil skifte oplysninger.
Har du et bud mere ??
Hilsen
Claus Grønkjær

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-02-03 22:08

> [...]
> men hvordan retter jeg mon det ? (Forklaringen er at Kasper var vores
> tidligere bassist, nu er det Svend) og jeg har så altså lavet en fejl i

Du kan bare stille markøren et sted i teksten med linket, højreklik og vælg
"egenskaber for hyperlink", og "fjern hyperlink" - derefter markerer du igen
den tekst, som skal linkes, og vælger den rigtige side - gem og upload.

Mvh. Camilla

Fra : Claus Grønkjær

Dato : 20-02-03 23:42

Hej Camilla
Tak for hjælp, men det virker desværre bare ikke. Der sker ikke en pind. Øv
at være en amatør.
Venligst
Claus Grønkjær.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 21-02-03 20:19

> Hej Camilla
> Tak for hjælp, men det virker desværre bare ikke. Der sker ikke en pind.
> [...]

Tjaee - hvis nu at du åbnede siden medlemmer.htm, satte markøren på (den
gode men løse tilkadevikar) Svend Eeg, klik på "Indsæt hyperlink" i
værktøjslinien, så der dukker en dialogbox frem. Her sletter du ALT hvad der
står i linien ud for URL. http og hele pivetøjet. Klik OK hvorefter linket
er fjernet. Klik Gem siden. Luk alle sider, så du har en mørkegrå flade i
højre panel.

Nu kommer det spændende: Har du en side med Svend Eeg på? Hvad mon den
hedder? Nu forudsætter jeg, at du har lavet en side med Svend på, og at den
hedder svend_eeg_spiller.htm. Hvis ikke du har det, så - nå jo
selvfølgelig har du det.

Åbn siden medlemmer.htm. Marker Svend Eeg, klik på Indsæt hyperlink,
dobbeltklik på svend_eeg_spiller.htm. Vupti. Gem siden. Luk den. Udgiv dit
website til serveren. Så er jeg 15% sikker på det lykkes.

mvh
Ulrik

Fra : Claus Grønkjær

Dato : 22-02-03 09:04

Så skylder jeg vist en øl, eller en fastelavnsbolle, eller.............
Tusinde tak for hjælpen.
Nu lader det til at virke, men det kostede også både blod, sved og tårer.
Tak.
Venligst
Claus Grønkjær.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 22-02-03 15:12

> [...]
> Tusinde tak for hjælpen.
> Nu lader det til at virke, men det kostede også både blod, sved og tårer.

Siden hedder nu svend_eeg_spiller.htm.htm Det er riiigeligt med et .htm som
efternavn.

mvh
Ulrik

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-02-03 01:59

"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev...
> Så er jeg 15% sikker på det lykkes.

Kun 15% sikker...?
Så var det da godt, at Claus fandt ud af, at det faktisk virkede - ikke bare
15%, men 100% )

Mvh. Camilla

Fra : Ulrik Friis

Dato : 24-02-03 19:41

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Kun 15% sikker...?
> Så var det da godt, at Claus fandt ud af, at det faktisk virkede - ikke
bare
> 15%, men 100% )
>
> Mvh. Camilla

Man ka' jo aldrig være helt sikker med en der selv synes det er et stort ØV
at være amatør. Så for at bevare Claus' koncentration og ikke mindst
spændingen ved om det lykkedes. Kort sagt et pædagogisk fif

mvh
Ulrik