MinGW og OpenGL
Fra : Lasse Westh-Nielsen

Dato : 19-02-03 17:00

Hejsa

Jeg har installeret MinGW, og prøver at compile verdens simpleste OpenGL
program. Jeg får følgende:

G:\OpenGL\Application\src>g++ -c -o simple.o simple.cpp
G:\OpenGL\Application\src>g++ -o simple.exe
simple.o -lopengl32 -lglu32 -lglut32
simple.o(.text+0x15):simple.cpp: undefined reference to
`__glutInitWithExit@12'
simple.o(.text+0x32):simple.cpp: undefined reference to
`__glutCreateWindowWithExit@8'
simple.o(.text+0x50):simple.cpp: undefined reference to
`__glutCreateMenuWithExit@8'

Den kan tilsyneladende ikke link'e ordentligt. Er der nogen der ved hvad der
er galt...?

Mvh Lasse

--
<signature>
Lasse Westh-Nielsen

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 20-02-03 09:19

"Lasse Westh-Nielsen" <lasse@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
> `__glutCreateMenuWithExit@8'
>

> Den kan tilsyneladende ikke link'e ordentligt. Er der nogen der ved hvad

Min umiddelbare tanke er, at det library du linker med ikke understøtter
mingw? Personligt benytter jeg cygwin hvis jeg vil kode ting der
efterfølgende skal kunne flyttes til linux-miljøer.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-02-03 10:52

> Jeg har installeret MinGW, og prøver at compile verdens simpleste OpenGL
> program. Jeg får følgende:

> [klip]

Udfra hvad jeg lige kunne se i glut dokumentationen er de der
glut****WithExit fuktioner ikke standard?

- Michael Rasmussen