FWA udbydere i aalborg
Fra : Peter Tolborg

Dato : 19-02-03 11:39

Jeg er ved at kigge på alternativer til min adsl-forbindelse fra cybercity.
Ikke fordi jeg ikke er tilfreds med den (det kører rigtig godt), men prisen
kunne godt være bedre... Arrownet er rigemelig meget billig, men jeg ved
ikke om det udbydes i aalborg. Det jeg gerne vil vide er om der er nogen der
har kendskab til udbydere af internet gennem FWA eller lignene i Aalborg.
Jeg ved godt at Sonofon gør, men prismæssigt er der ikke det store at hente
der.

Peter Tolborg

---

Fra : jens

Dato : 19-02-03 18:58

"Peter Tolborg" <peter_tolborg@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har kendskab til udbydere af internet gennem FWA eller lignene i Aalborg.
> Jeg ved godt at Sonofon gør, men prismæssigt er der ikke det store at

Her ses hvilke antenneforeninger der er på arrows liste :

https://tilmeld.arrownet.dk/common/foreningsliste.php

Men det ser ikke ud til de når nordpå endnu (de har proklameret at ville
være landsdækkende i 2005)

Så er der jo sonofon.... de påstår at være landsdækkende nu.
mvh Jens

Fra : Michael Christiansen

Dato : 21-02-03 14:17

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> [...]
> være landsdækkende i 2005)
>
> Så er der jo sonofon.... de påstår at være landsdækkende nu.

Hej,

Jeg tror der skal skelnes mellem Arrownets "gamle" forretning som er at
tilbyde Internet via kabeltv-nettet til (private) antenneforeninger som ikke
kunne/ville have TDC Webspeed 8eller hvad det nu hedder) og så den "nye"
Arrownet 10,5 GHz baserede FWA forretning.
For at Arrownet kan tilbyde FWA til deres kunder, kræver det minimum at de
har etableret en basestation i området - jeg ved ikke om de er i Aalborg med
FWA endnu, men een ting er sikkert: Der er ikke (nødvendigvis) sammenfald
mellem deres allerede eksisterende "dækning" til antenneforeninger og deres
FWA dækning. Det er to forskellige metoder til at levere den samme ydelse
(internet opkobling...) og der er ikke overlap dækningsmæssigt mellem de to.
Dvs. bare fordi A-net er i Aalborg hos en lokal antenneforening, betyder det
ikke at folk som IKKE er med i denne forening, kan få FWA.

Fra : jens

Dato : 21-02-03 20:35

"Michael Christiansen" <mchristiansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> ikke at folk som IKKE er med i denne forening, kan få FWA.

Næe, men hvis der er en forening som har arrownet i området er det vel
nemmere at se på den tilhørende side om der er FWA også, da Arrownet ikke
har FWA hvor det ikke kan knyttese til en forenings net, det er ihvertfald
hvad jeg fik oplyst for ca 14 dage siden fra Arrownets support.

mvch Jens