forsvunde danskere på DR1
Fra : **LOC**

Dato : 19-02-03 08:39

Hvem har lavet musikken til denne ??

Den måtte jo komme... ....

--
**LOC**

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 19-02-03 10:28

> Hvem har lavet musikken til denne ??

Jeg tror, at det er Mark Knoffler.

-mb

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 19-02-03 10:48

Martin Bundgaard wrote:

> > Hvem har lavet musikken til denne ??
> >

> Jeg tror, at det er Mark Knoffler.
>
> -mb

Korrekt.

Mark Knopfler, til filmen Local Hero. Nummeret hedder "Going Home"

fhj

Fra : **LOC**

Dato : 19-02-03 11:21

Troede det var irish boy med curtis stigers...det var hvad jeg tidligere
havde fået at vide...ikke et under at jeg ikke kunne finde den

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 19-02-03 11:26

"**LOC**" <anhen90@remthis.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Troede det var irish boy med curtis stigers...det var hvad jeg tidligere
> havde fået at vide...ikke et under at jeg ikke kunne finde den

Nej, der er tale om den latinamerikanske jazzsangerinde Irish Stigers. Hun
dannede par med Mark Knophler i en del år og det var blandt andet i den
periode, de skrev sangen "Curtis, boy", som er skrevet til deres fælles søn,
som naturligvis hedder Curtis. Han blev aldrig noget ved musikken, men havde
en del biroller i dokumentarprogrammer, inden han på mystisk vis forsvandt
og ingen nogensinde så ham igen....

/Ulrik.

Fra : **LOC**

Dato : 19-02-03 11:44

Var!! er det rigtigt, nej hvor sjovt, hvilke numre lavede lille curtis så??
sjovt navn i øvrigt..hvilke film har vi set ham i?? og kan der blandt dem
nævnes klassikere eller var der udelukkende tale om en b-skuespiller ??

Og nej folk forsvinder ikke bare...

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 19-02-03 18:01

> Var!! er det rigtigt, nej hvor sjovt, hvilke numre lavede lille curtis
så??

Han lavede så mange numre, at han drev alle til vanvid. Jeg tror s'gu, Mark
smed ham på porten...

> sjovt navn i øvrigt..hvilke film har vi set ham i?? og kan der blandt dem
> nævnes klassikere eller var der udelukkende tale om en b-skuespiller ??

Han havde en fremragende rolle i "Sandheden i følge Sand". Faktisk lyder
rygterne, at han ER Sand...

/Ulrik

Fra : -V-

Dato : 19-02-03 10:57

"Flemming Holm Jensen" <fhj@hum.auc.dk> skrev:
> Mark Knopfler, til filmen Local Hero. Nummeret hedder "Going Home"

Jaså.
Dén var ihvertfald ny.

-V-

Fra : Christer \(Esbjerg\)

Dato : 19-02-03 14:26

Tja jeg finder lige min cd med nummeret på:

"Music By Mark Knopfler from the film Cal"
Track 1: Irish Boy, 3.55 min

Så er det slået på plads

Mvh

Christer / Esbjerg

Fra : Kenneth Bjerregaard

Dato : 19-02-03 17:07

Det er fuldstændig korrekt Christer!!

mvh
Kenneth Bjerregaard
www.kbmusik.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 19-02-03 17:52

In dk.kultur.musik, Kenneth Bjerregaard wrote:

> Det er fuldstændig korrekt Christer!!

Ja, det er korrekt :P

--
Lars Stokholm

Fra : Peter

Dato : 20-02-03 21:25

[CUT]
> "Music By Mark Knopfler from the film Cal"
> Track 1: Irish Boy, 3.55 min
>
> Så er det slået på plads

[CUT]

Det er sjovt for det spørgsmål ser man sgu da så tit - hvorfor så mange
kommentare når svaret hele tiden har og stadig er Irish Boy... hmmm =)

Hilsen fra Peter