nView ?????????
Fra : Bro

Dato : 19-02-03 02:39

Jeg er efterhånden desperat!!!
PLEASE, please hjælp mig alle i kloge hoveder.
Jeg må snart indlægges på den 'lukkede', hvis jeg ikke ´finder ud af det
her... Bu hhuuuu :(

Den ene dag kan jeg fint køre tv-out (på mit G4 kort) - med farver, med
forskellige billeder på TV og PC, - den næste (i dag), kan jeg ikke íkke!
Jeg fatter ikke en lyd af hvad der foregår!
Ok! Jeg er helt rolig nu, og fortæller hvad der sker, helt præcist... selvom
min puls er mindst 200, efter at have knoklet med det her hele aftenen....

Jeg skal se en film på min tv skærm.
Sætter DVD'en i pc'en.
Finder nView-fanen.
Markerer 'klon' fordi det aldrig slår fejl... (og fordi det pis-dualview
åbenbart ikke virker i dag)
ER JEG IDIOT? - eller bare dum?
Filmen vises i ---sort/hvid--- på tv'et, - men i farver på pc'en.
Hvad er nu DET for noget???

Jeg HAR installeret den sidste nye nVidiadriver (XP)
Jeg har tjekket alle de tutorials jeg kunne finde på nettet.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.... hulk, hulk ;((((((

:) Helle----ved grådens rand

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 19-02-03 02:46

> [...]
> åbenbart ikke virker i dag)
> ER JEG IDIOT? - eller bare dum?
> Filmen vises i ---sort/hvid--- på tv'et, - men i farver på pc'en.

Skal skal vælge TV-output et sted... Formatet skal være PAL-B eller PAL-G
mener jeg, istedet for NTSC. Det er ret let at finde ud af

// Troels

Fra : Bro

Dato : 19-02-03 02:53

"Troels Plougmann Olsen" <troels.o@hard-news.dk> skrev i en meddelelse

> Skal skal vælge TV-output et sted... Formatet skal være PAL-B eller PAL-G
> mener jeg, istedet for NTSC. Det er ret let at finde ud af
>
> // Troels

Tak for dit hurtige svar, Troels! - men jeg har DVD region Killer, så
formatet har ingen betydning - desværre. Var det bare så let...

:) Helle

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 08:28

Bro wrote:

> Tak for dit hurtige svar, Troels! - men jeg har DVD region Killer, så
> formatet har ingen betydning - desværre. Var det bare så let...

Jo, det har stor betydning, for hvis den udsender NTSC og dit TV ikke magter
det, ja så får du S/H billede... Endvidere hvis du udsender et S-video
signal til dit TV, og det heller ikke forstår dette, ja så har du samme
problem med farverne.

Så du har de 2 muligheder. Men dit TV skal godt nok være tussegammel eller
Prosonic-typen for at det kan være det.

Alle nyere TV burde (!) ikke have problemer med det.

Det ville være nemmere hvis du fortalte hvilket TV du har og hvilke kabler
du bruger til at connecte med. Men hvis ovenstående ikke hjælper, så skriv
lige tilbage med hvad det er for et TV + kabler.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-02-03 11:01

In dk.edb.hardware.grafikkort, Martin L. Johansen <ares@c.dk> says...
> Jo, det har stor betydning, for hvis den udsender NTSC og dit TV ikke magter
> det, ja så får du S/H billede... Endvidere hvis du udsender et S-video

Nej. Hvis TV'et ikke kan klare NTSC, så får du ingenting. Det du omtaler
er SECAM på et PAL-TV (PAL sync'er farverne vandret, SECAM sync'er dem
lodret).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-02-03 11:43

Jesper G. Poulsen wrote:

> Nej. Hvis TV'et ikke kan klare NTSC, så får du ingenting. Det du omtaler
> er SECAM på et PAL-TV (PAL sync'er farverne vandret, SECAM sync'er dem
> lodret).

Sorry, det var mig som huskede forkert.

--
Martin L. Johansen