GeForce 4 TI 4200 Palit Daytona 8xAGP
Fra : Hagman

Dato : 18-02-03 15:02

Efter brugsanvisningen står der mit ti 4200 agp 8 pallit daytona skulle køre
250 på coren og 512mhz på ram.men jeg har tjekket med coolbitz der viser det
420 på ramclokken
kan jeg justere den til 512mhz eller mere og hjælper det???og hvad med coren
kan den sættes op til 275?

Fra : H3nrik V!

Dato : 18-02-03 19:35

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> coolbitz der viser det 420 på ramclokken
> kan jeg justere den til 512mhz eller mere og hjælper det???og hvad

Hmmm... 128MB Versionerne burde kører 250/440, så hut jeg hvisker...Mit eget
løber 330/570 med vandkøling. 275 burde bestemt ikke være umuligt, ej heller
512. Men små skridt ad gangen, ik'?

Og husk at det _altid_ er din egen skyld hvis noget går i stykker... ;)

--
/H3nrik V!

Hey - Intel made a P4 2.66 with a 166MHz FSB - and marked it as a 1.6 GHz...
;)

My opinion of dual channel DDR pretty much follows:
http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : ransdam

Dato : 24-02-03 22:02

Hej
Har også selv lige anskaffet mig et og konstatere samme fænomen - kun 420
MHz på rammen.

Ifølge planetsavage.net der netop har testet kortet skyldes det følgende:

The 4X version of the MX440 and Ti4200 run at 270/400 and 250/513 (64MB) or
250/444 (128MB) respectively whereas the 8X versions run at 275/500 and
250/513 respectively. AGP8X can still work with older motherboards, but it
will be forced to run at lower settings.

Altså skal du have et motherboard der understøtter 8x AGP.

Hvad der lidt mere foruroligende er den ram man har anvendt på kortet. Den
er på 5 ns hvor der på andre kort typisk anvendes 4ns eller lavere. 5ns
svarer til max 400Mhz, hvilket vil sige at de 420 MHz faktisk er ude over
spec. Dette forklarer også hvorfor at man ikke anvender de normale 250/444
som nævnt ovenfor.

I mine øjne er det at tage røven på folk

Jeg kan overclocke det til 283/445 før det begynder at låse i 3dmark 2001.

Hilsen
Jan

Fra : RpR

Dato : 25-02-03 06:41

> [...]
> spec. Dette forklarer også hvorfor at man ikke anvender de normale 250/444

Nu uden at være sikker, så mener jeg også mit Innovision GF4 Ti 4200
anvender 5ns ram, og det kører nu fint 550Mhz uden at vise sjove ting i
3Dmark eller andet.
Hvis kortet låser i 3Dmark så tror jeg snarere du skal lede efter problemer
med ram moduler på dit bundkort (hvis ellers du har flere end ét) eller
sørge for bedre køling af kortet.

Jeg troede også mit GF4 var skylden i at min puter låste i tide og utide,
men efter jeg hev min ene 128mb klods ud, så der kun sad én 256mb klods
tilbage, så har den ikke låst sig i 1½ måned nu.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : H3nrik V!

Dato : 25-02-03 07:51

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> Jeg troede også mit GF4 var skylden i at min puter låste i tide og
> utide, men efter jeg hev min ene 128mb klods ud, så der kun sad én
> 256mb klods tilbage, så har den ikke låst sig i 1½ måned nu.

Se... I overclocking gruppen tester vi den slags med www.memtest86.com ...!
:)

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : RpR

Dato : 25-02-03 09:56

> Se... I overclocking gruppen tester vi den slags med www.memtest86.com
....!
> :)

Been there, done that. Kørte i 2 timer og det gav intet resultat. Begge
ramblokke kører dog uden problemer hver for sig, og bruger nu 128mb modulet
i en anden PC.

Fra : ransdam

Dato : 26-02-03 18:56

Hej igen,

Nu er jeg temmlig sikker på at det ikke er min ram, idet jeg med mit gamle
ti200 sjovt nok også fra palit kunne opnå meget høj overclockning.

Jeg tror nærmere det er varme i forhold til rammene på kortet. På mit ti200
kort var der ydermere placeret passive køleelementer.

Endvidere kan man ikke løbe fra at rammene er rated til 5 ns. At det var
muligt på et innovision kort forstår jeg ikke, men jeg kan se at deres nye
ti4200 kort med 8x agp anvender 4ns ram, så mon ikke også det har været
tilfældet med det andet kort.

hilsen
Jan

Fra : RpR

Dato : 01-03-03 04:29

> [...]
> ti4200 kort med 8x agp anvender 4ns ram, så mon ikke også det har været

Hm? Du får det til at lyde som om Innovision er det sidste crap?
Altså jeg har kun ros til overs for dem.
2D kvaliteten er også en hel del bedre end på mit gamle Palit GF2 Ultra.