Arrownet: Gennem luften, udstyr ?
Fra : Jens

Dato : 18-02-03 02:01

Er der nogen der ved hvilken producents udstyr Arrownet benytter til
http://www.arrownet.dk/gennemluften/ (10,5 GHz) ?

Jens

Fra : jens

Dato : 18-02-03 10:06

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvilken producents udstyr Arrownet benytter til
> http://www.arrownet.dk/gennemluften/ (10,5 GHz) ?

Modemet er en Webstar.....
http://www.sciatl.com/webstar2/webstar.htm

mvh Jens2

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-02-03 20:50

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Modemet er en Webstar.....
> http://www.sciatl.com/webstar2/webstar.htm

Hvorfor bliver du ved med at blande FWA og Kabel-internet sammen??

Så vidt jeg kan se, er ovenstående et kabel-modem!

> mvh Jens2

Jens 2 ?

Fra : jens

Dato : 18-02-03 22:25

> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> Hvorfor bliver du ved med at blande FWA og Kabel-internet sammen??
>
> Så vidt jeg kan se, er ovenstående et kabel-modem!

Jeg har FWA fra Arrownet.......
Og jeg har sådan et modem i mit skab som er koblet til min/e routere på den
ene side og sender/modtageren i den anden side via et coax kabel på 168
meter.
Om det så er et kabel modem eller ej er vel ligegyldigt, det er den model
Arrownet bruger på Jellingnettet uanset om det er bymodellen over
antenneforeningens net eller landmodellen via FWA som jeg har.
Senderen er iøvrigt ligesom den Sonofon har et billede af på deres
side......

> Jens 2 ?

Spørgeren hedder Jens det må være Jens 1 så må jeg jo være Jens 2/too

mvh Jens

Fra : Henrik

Dato : 19-02-03 16:23
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-02-03 20:33

"Henrik" <h@ .dk> wrote in message news:b307ha$api$2@sunsite.dk...
> se www.ogierelectronics.com

Ja, det må jo være det udstyr de bruger!

Det er da i hvertfald det billede af antennen, der er ens på begge sider...

Men jeg forstår da ikke hvorfor det kører i 10Ghz båndet... Så vidt jeg ved,
er der kun udbudt licenser til 3,5Ghz og 26 Ghz..

Men da jeg lige har kigget lidt på tst.dk... Så er 3,5 og 26 Ghz båndene
landsdækkende udbydere... Som udbydes af 7 udbydere, Arrownet har en
landsdækkende på 26 Ghz

Men på 10Ghz båndet, er det en delt båndbredde til mange data tjenester...

http://www.tst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=110576832

Fra : Michael Christiansen

Dato : 21-02-03 14:09

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> [...]
> landsdækkende på 26 Ghz
>
> Men på 10Ghz båndet, er det en delt båndbredde til mange data tjenester...

Bare lige for at "rydde" lidt op i misforståelserne:

De oprindelige FWA licenser var 3,5 og 26 GHz. De blev uddelt endeligt den
18. december, 2000.
Arrownet har IKKE en 26 GHz landsdækkende FWA licens - de uddelte 26 GHz
licenser sidder Sonofon, Danske Telecom, Broadcom og butlerNetworks på.
Arrownet har derimod fået åbnet op for 10,5 GHz båndet på ret spændende
vilkår efterfølgende. Det betyder, at Arrownet, så vidt jeg ved, ikke er
underlagt de samme krav som der knytter sig til 3,5/26GHz licenserne ifm.
dækning, udrulningshastighed, soliditetsgrad og meget andet. Arrownet har
lavet ekstremt fint "lobby-arbejde" og har således fået åbnet for 10,5
GHz-båndet som ellers tidligere har været reserveret til
"multimediekommunikation" (og andet) hvis jeg ellers husker rigtigt. I gamle
dage var der ikke stemning for, at udbyde 10,5 GHz båndet til FWA brug, da
en del allerede var anvendt til andre formål, men det har altså nu ændret
sig.
A-net har fået et antal tilladelser til at sætte PtMP udstyr op som opererer
i 10,5 GHz båndet rundt om i DK. Det er disse tilladelser de bl.a. anvender
i Jellinge, hvor der tilbydes "ADSL-lignende" tjenester.

Mvh.
Michael

Fra : Jens

Dato : 19-02-03 00:01

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Modemet er en Webstar.....
> http://www.sciatl.com/webstar2/webstar.htm

Jeg er klar over at Arrownet benytter webstar kabel-modem til deres
kabel-TV baserede Internet, men det er da næppe et kabel-modem de benytter
til deres trådløse Internet.

Mit spørgsmål går på hvilken producent der leverer udstyr til Arrownets
trådløse Internet ?

Jens

Fra : jens

Dato : 19-02-03 00:14

> [...]
> til deres trådløse Internet.
>
> Mit spørgsmål går på hvilken producent der leverer udstyr til Arrownets

Vil det sige du ikke mener FWA som de er helt vilde med ?
http://www.arrownet.dk/gennemluften/

Det er det jeg har, og det modem der er i huset er en

http://www.sciatl.com/webstar2/webstar.htm

Hvis du vil have navnet på senderen bliver det først imorgen da den står 150
meter væk........ og det er mørkt nu
Som det ses her går der et coax kabel ud i bunden af senderen som går til
webstar modemet, det er korrekt at det er samme modem der bruges på
antennenettet i byen, men der er ikke fællesantenne herude hvor kragerne un
kommer om søndagen.
http://www.arrownet.dk/presse/index.php?presseid=1

mvh Jens2