Gulerødder nej tak
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 17-02-03 21:25

Hej igen.

Jeg må bare lige fortælle denne lille sjovt historie.

Hvad er lækre for en hund end at få lidt rester fra aftensmaden? Nicki
elsker det, ( for det sker bestemt ikke hver dag ), og især i dag, da den
stod på kartoffelmos. I kartoffelmosen blandede jeg noget kød og nogen
grønsager, deriblandt gulerødder. Godt rørt rundt, så der ikke kunne
sorteres. Troede jeg. Hvordan han har båret sig ad, lykkes det Nicki at
efterlade samtlige gulerødder i skålen og ud på gulvet, og alt andet var VÆK

Normalt kan han godt lide at gnave i en gulerod, men bestemt ikke i dag *G*

Hej hej

Bolette

Fra : Ladycatwoman

Dato : 17-02-03 23:15

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
VÆK

> Normalt kan han godt lide at gnave i en gulerod, men bestemt ikke i dag

Hej Bolette.

Jeg ved ikke, hvad der er med gulerødder, men Cujo vil absolut heller ikke
røre dem. Han lader dem også pænt ligge, hvis jeg blander dem i hans foder.
Ellers æder han ALT, og jeg mener ALT. Salat, agurk, chili alt hvad han kan
komme i nærheden af. Selvfølgelig får han ikke chilli, men en gangs skulle
han jo prøve, og det gled også fint ned.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 18-02-03 09:59

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> komme i nærheden af. Selvfølgelig får han ikke chilli, men en gangs skulle
> han jo prøve, og det gled også fint ned.

Hejsa,

Det kender vi også her i huset. Bølle æder *alt*!(Næsten) Gulerødder, tomat,
agurk, majs - kogt eller rå.
Det eneste han bare ikke *vil* spise, er rosenkål......fydaføjda! Med hensyn
til chili, så kan jeg ikke se, hvad der skulle være galt idet. Frisk chili
er der masser af vitaminer i. For meget og forlidt fordærver jo som bekendt
alt. Men i samme mængder som vi giver tomat, agurk eller æbler (som
menneskemas-godbidder), kan jeg ikke se nogen fare. Bølle kan selv finde på
at plukke chilierne i drivhuset......selvom det er forbudt.

Mvh.

Renate

Fra : JBH

Dato : 18-02-03 00:10

Bolette Nielsen <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b2rgjf$2n4a$1@news.cybercity.dk...
> [...]
VÆK

> Normalt kan han godt lide at gnave i en gulerod, men bestemt ikke i dag

Hej Bolette

sød historie.
Har oplevet mine forældres hund gøre det med champignon. Det blet slikket
rene og spytte ud.

Min egen hund er ret kræsen. Gulerødder værdiger han ikke et blik.
Sommetider kommer der dog nogle piger forbi på hesteryg. Vi giver så hestene
gulerødder og pludselig er det hundens livret. Det er lige før han tager det
ud af munden på dem. Unde andre noget gør han ikke!

I sommers fyldte vi en opvaskebalje med vand til en hest der kom forbi og vi
troede hunden ville drikke fem liter.

Samme sommer trak vi den ene hest om ivores have. Vi og rytteren fik
koldskål og kammerjunkere ude i haven. Der stor de så side om side - huns og
hest - og tikkede kammerjunkere. Herligt syn.

Laila

Fra : BN

Dato : 17-02-03 22:28

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message
> efterlade samtlige gulerødder i skålen og ud på gulvet, og alt andet var
VÆK

Var gulerødderne kogt?
Sandra elsker dem rå, så knaser de så dejligt. Når de er bløde, er de ikke
så spændende.

Hilsen BN

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 18-02-03 10:24

"BN" <sandra1997@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Var gulerødderne kogt?

Nej, gulerødderne var ikke kogte, det passede nok bare ikke herren at få
gulerødder *GG*. Det sjove er, normalt kan han godt lide at gnaske i en hel
gulerod ( mærkelig hund ).

Bolette

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 18-02-03 17:00

Bolette Nielsen wrote:
> [...]
>

> Normalt kan han godt lide at gnave i en gulerod, men bestemt ikke i dag *G*

Hvis du gerne vil have at han skal have gulerødder eller andre
grøntsager, så prøv at hakke dem. Det er ikke til at komme udenom.

Min hund får rå grøntsager hver dag, hakket, som en fast bestanddel af
maden. Er det hakket, er der også mere overflade at fordøje på.

Marianne Feddersen