Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
kort hvilket???
Fra : kurt

Dato : 17-02-03 19:32

Dav i gruppen

Jeg har følgende problem: efter at have haft et Point of view Gf4 440se i
min maskine kan jeg ikke starte min maskine, den bibber bare. Har spurgt om
dette før men ikke fået helt fyldigt svar. Nå jeg overvejer at købe et nyt
kort, naturligvis i håb om at maskinen så vil starte, men efter at have læst
med her i gruppen om kort er jeg blot blevet mere forvir, for hvilket kort
skal det være???
Jeg bruger maskinen til at videoredigere lidt på, billedbehandling, og vil
også gerne kunne se en dvd på tv'et så der skal være tv out. Jeg har med
interesse fulgt det der med sapphire redeon 9500 men kan jeg overhovedet
bruge det kort til min maskien, som er: soltek sl 75 kav, 256 mb pc133 ram,
amd t.b 850.
Nogen forslag.

hi
Ivan

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 17-02-03 20:05

> [...]
> interesse fulgt det der med sapphire redeon 9500 men kan jeg overhovedet
> bruge det kort til min maskien, som er: soltek sl 75 kav, 256 mb pc133

Ja, du kan bruge Sapphire 9500-kortet, men du skal ikke forvente at få et
kort som kan moddes til 9700 PRO GF4 440se kortet burde også virke i din
computer - selvom kortet muligvis er 8x og dit bundkort 4x AGP. Radeon
9500-kortene er ellers ganske udemærkede - og kan det godt betale sig at gå
efter PRO-versionen, idet det yder nogenlunde tilsvarende et Geforce4
Ti4600.

// Troels