Jpeg encoding og decoding.
Fra : H3nrik V!

Dato : 17-02-03 14:24

Hej alle!

Jeg sidder og arbejder med softwaren fra independent JPEG group
(www.ijg.org), men jeg har enorme problemer med det. Jeg benytter MS Visual
C++ 6.0 og har forsøgt både kommandolinje kompilering og at oprette
projekter med de relevante filer. Jeg brug makefile.vc og som jconfig.h
bruger jeg den, der hedder jconfig.vc. Som memmanager benytter jeg jmemnobs.
Ved kommandolinje kompilering får jeg linker-error - med unresolved external
symbol __imp__MessageBoxA@16 Jeg har includeret windows.h for at imødegå
dette, men uden held.
Hvis jeg opretter et projekt med de nødvendige filer, kan jeg fint kompilere
og linke cjpeg.exe og djpeg.exe, men når jeg kører disse fra en
kommandoprompt bagefter, fylder den skærmen med uforståelig tekst, og
PC-speakeren bipper umotiveret.

Er der nogen, der har et forslag til, hvad jeg gør galt? Maskinen kører
Win2K SP3.

Postet i dk.edb.grafik og dk.edb.programmering.c med FUT til

--
/H3nrik V!

If it ain't broken break it. Then - fix it...!

Fra : Bertel Brander

Dato : 18-02-03 09:48

H3nrik V! skrev:
> [...]
> Win2K SP3.
>
> Postet i dk.edb.grafik og dk.edb.programmering.c med FUT til

Jeg kender ikke softwaren fra www.ijg.org, men har med held brugt et
jpeg bibliotek fra:
http://www.smalleranimals.com/jpegfile.htm,
du downloader blot koden (jpeg.zip), der indeholder to projecter
(MfcApp.dsw og JpegLib.dsw) hvis du åbner det første får du et lille
windows program der kan åbne, vise og gemme filer i jpeg og bmp format.
Når du starter, vil MS Visual C++ fortælle dig at projektet er bygget
til en ældre version af Visual C++, du vælger blot OK. Under Build
vælger du "Set Active Configuration", hvor du vælger "MFCApp - Win32
debug". Når du bygger får du en error fra jmorecfg.h ca line 180, du
retter så det der står der til:

#ifndef XMD_H         /* X11/xmd.h correctly defines INT32 */
#ifndef _BASETSD_H_
typedef long INT32;
#endif
#endif

DVS tilføjer #ifdef _BASESTD_H_ & #endif

Så trykker du på Build og du har din app. Lettere kan det næsten ikke
være.

/b
--
Bertel Brander, author of Wain, a free text editor for programmers:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/program.htm

Fra : H3nrik V!

Dato : 18-02-03 09:22

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Jeg kender ikke softwaren fra www.ijg.org, men har med held brugt et
> jpeg bibliotek fra:
> http://www.smalleranimals.com/jpegfile.htm,
> du downloader blot koden (jpeg.zip), der indeholder to projecter

Det skal jeg bestemt ind og kigge på - jeg fik dog løst det andet problem -
løsningen var at builde det på en Linux-maskine - så spillede det 100%... :)

Fra : H3nrik V!

Dato : 18-02-03 09:40

"H3nrik V!" <vernerboNO@SPAMhotmail.com> wrote in message

> [...]

Ahhh... Det bygger på det samme JPEG library, nemlig det, fra IJG - men tak
for linket!