CD-database
Fra : Kristian Stephansen

Dato : 17-02-03 14:14

Hej!

Jeg har fået den ide, at jeg vil have arkiveret alle mine CD'er i en søgbar
database, og vil høre, om der er en der kan anbefale et godt stykke software
til det brug?

Det vigtige for mig, er at programmet har CDDB-adgang.

VH
Kristian

Fra : Søren Blom

Dato : 17-02-03 15:27

"Kristian Stephansen" <kstephansen@yahoo.fjerndette.dk> skrev
om der er en der kan anbefale et godt stykke software
> til det brug?
>
> Det vigtige for mig, er at programmet har CDDB-adgang.

Lav selv noget i Access. du kan få hjælp i news:dk.edb.databse.ms-access

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kristian Stephansen

Dato : 17-02-03 15:46

Hej igen,

[klip]
> Lav selv noget i Access. du kan få hjælp i news:dk.edb.databse.ms-access

Arh, den går nok ikke, hvis der skal være CDDB-adgang Ellers er det rent
tastearbejde, og det bliver lidt langstrakt med godt 800 titler...

Men ellers tak!

/ Kristian

Fra : Brutalis

Dato : 17-02-03 15:28

Jeg bruger MusicCollector, det har CDDB adgang
http://www.collectorz.com/music/?from=musicabout

--
Mvh Brutalis
"Jeg har aldrig haft en bil, jeg har kun haft en Mazda"

Fra : Kristian Stephansen

Dato : 17-02-03 16:28

Hej igen,

> Jeg bruger MusicCollector, det har CDDB adgang
> http://www.collectorz.com/music/?from=musicabout

Det ser jo OK ud - tak!

Har det været pengene værd, synes du?

VH
Kristian

Fra : Brian Isen

Dato : 17-02-03 22:14

"Kristian Stephansen" <kstephansen@yahoo.fjerndette.dk> skrev i en
meddelelse news:b2qv41$20ag$1@news.cybercity.dk...

> Hej igen,

> Det ser jo OK ud - tak!
>
> Har det været pengene værd, synes du?
>
> VH
> Kristian

Jeg bruger ovenstående program, ganske afgjort pengene værd.
Til DVD samlingen bruger jeg Moviecollector, findes samme sted!

/Brian

Fra : Brutalis

Dato : 18-02-03 08:29

"Kristian Stephansen"skrev i en meddelelse
> Har det været pengene værd, synes du?

Jeg mener klart at det er pengene værd

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 17-02-03 18:55

Hej grupe

I det nyeste nummer af k-komputer er der et free program VISITRAX
der automatisk registrerer den cd man putter i drevet og den opretter selv
(næsten) en data base over ens cd samling prøv det, det er faktisk ret godt
samt adgang til cddb

hilsen jan o

"Kristian Stephansen" <kstephansen@yahoo.fjerndette.dk> skrev i en
meddelelse news:b2qn8m$1mq4$1@news.cybercity.dk...

Fra : Lars Bernau

Dato : 17-02-03 19:37

In article <3e5121b7$0$158$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
jan.ohlsson@privat.dk says...

Kan hentes her : http://www.synapsa.com/
--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Falcon

Dato : 18-02-03 12:21

On Mon, 17 Feb 2003 19:37:01 +0100, Lars Bernau <bernau@mail.invalid>
wrote:

>In article <3e5121b7$0$158$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
>jan.ohlsson@privat.dk says...

>Kan hentes her : http://www.synapsa.com/

Jeg synes også det er rigtigt godt, MEN den free version af prg, kan
kun gemme 100 CD'er eller 1000 tracks, Ellers skal man upgrade til
Standard udgaven, så hvis dit behov ikke overskrider flg.
begrænsninger, så er det ikke et ringe bud.

Falcon

Fra : Lars Bernau

Dato : 18-02-03 16:38

In article <lg545vsmiq9lh64kl3p2kc9orhh3o2tauo@4ax.com>,
jornlundtoft@hotmail.com says...

> [...]
> Standard udgaven, så hvis dit behov ikke overskrider flg.
> begrænsninger, så er det ikke et ringe bud.

Eller måske bare ofre de sølle 140 kroner programmet koster.

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 19-02-03 00:09

> [...]
software
> til det brug?
>
> Det vigtige for mig, er at programmet har CDDB-adgang.

Efter lidt søgen frem og tilbage, har jeg fundet frem til et program der
hedder "cd assistant 3.12" forskellen fra det program og f.eks visitrax, er
at visitrax bruger free.db til at finde titler, det har ikke været nok til
mig. "cd assistant 3.12" bruger gracenote, som har dobbelt så stor en
database (tror jeg) Den kan ihvertfald finde de titler (jeg har) som
visitrax ikke kunne. Der er nogen herinde som nævner musiccollector, det
bruger også gracenote efter hvad jeg ved, men det koster penge det gør, "cd
assistant 3.12" ikke, det er freeware. Det kan hentes her:
http://www.authord.com/CDA/

mvh.

Kasper

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 19-02-03 09:24

Er der nogen der er stødt på noget der kan læse CD-Text? Det ville lette
katalogiseringen af mine hjemmekompilerede CD'er gevaldigt.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed

Fra : Per M. Jørgensen

Dato : 19-02-03 18:06

In article <5991ec74b%alexbach@oldfred.alexbach.dk>, abca@ccl4.org
says...
> Er der nogen der er stødt på noget der kan læse CD-Text? Det ville lette
> katalogiseringen af mine hjemmekompilerede CD'er gevaldigt.

Hej Alex,

En mulighed er Media Jukeboks (Media Center) som udover at være en
fantastisk god player også kan læse CD-text (som du så kan eksportere
som playlist.)

Hent evt. en betaversion på: http://www.musicex.com/cgi-
bin/yabb/YaBB.cgi?board=beta

Per

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 19-02-03 20:35

In message <MPG.18bdd7a45debe3fb989693@news.tele.dk>
date 19 Feb, wrote a daemon named Per M. Jørgensen:

>En mulighed er Media Jukeboks (Media Center) som udover at være en
>fantastisk god player også kan læse CD-text (som du så kan eksportere
> [...]
Jukebox? Det lyder alt for bøvlet.. jeg skal bare have noget der kan scanne
CD-Texten og putte det ind i en database som jeg kan exportere som CSV og
putte ind i en anden database.

PS: Dit link b0rker...

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed
Copenhagen,Denmark http://isa.dknet.dk/~alexbach/
..... Divers do it deeper.

Fra : Per M. Jørgensen

Dato : 04-03-03 23:23

In article <e5795bc74b%alexbach@oldfred.alexbach.dk>, abca@ccl4.org
says...

> [...]
> CD-Texten og putte det ind i en database som jeg kan exportere som CSV og

Hej Alex,

Selv om det er ved at være længe siden, at du efterlyste et program som
kunne læse CD-tekst, har jeg alligevel taget udfordringen op og selv
bikset et simpelt program sammen, som kan det du efterlyser.

Hent evt. programmet her:
http://home19.inet.tele.dk/pmj/cdtextextrator.zip

Husk at læse readmefirst-filen !!

Per