Maveproblemer
Fra : Mallo

Dato : 16-02-03 09:49

Hej med jer på denne solskinnende dag :)

Jeg har et problem med Maggie jeg håber i kan hjælpe med.

Det startede med, at jeg købte et okseben fra slagteren. Desværre reagerede
hendes mave voldsomt med store hyl når hun skulle af med afførringen.
Hertil fik jeg et godt råd om at give ris og pasta i nogle dage - så maven
kan komme iorden igen.

Dette nåede jeg imidertidigt ikke, eftersom Maggie har vækket os 4 gange i
nat fordi hun skulle i haven med _tynd_ mave.. Her til morgen har hun kastet
op 1 gang men virker ellers frisk og ret så sulten.. I går gav vi hende
noget vaniljeis.. Kan det have noget med maveskiftet at gøre? Fra massiv
hård mave til tynd mave?
Og vil ris og pasta ligeledes virke på tynd mave? (Er igang med at koge ris
nu..)

Jeg ønsker alle en fortsat fortræffenlig søndag :)
Mallo og en skidt Maggie :(

Fra : Pia J

Dato : 16-02-03 10:09

Hvis du har Idoform eller lignende liggende til mennesker, kan du godt give
hende sådan en, det hjælper sommetider.

:Pia

Fra : Mallo

Dato : 16-02-03 10:35

> Hvis du har Idoform eller lignende liggende til mennesker, kan du godt
give
> hende sådan en, det hjælper sommetider.
>
> :Pia

Hej Pia :)
Det har jeg ikke.. Jeg har grøntsager og ris :) Jeg har heller ikke mulighed
for at købe noget i dag (søndag), derfor leder jeg lidt efter en "her og nu"
løsning. Bare indtil i morgen hvor jeg har mulighed for at kontakte
dyrelægen hvis det bliver ved..
Hils Max & Molly herfra ;)
Mallo

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-02-03 10:41

Vi fik det råd fra vores dyrlæge at give Marie Kiks, de "binder ligesom
væsken" så maven kan blive i orden igen. Mine hunde fik dem både som mad og
som ekstra godbid.
Hilsen Vibeke
"Mallo" <a@b.cd> skrev i en meddelelse

> [...]
nu"
> løsning. Bare indtil i morgen hvor jeg har mulighed for at kontakte

---

Fra : Mallo

Dato : 16-02-03 10:55

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Vi fik det råd fra vores dyrlæge at give Marie Kiks, de "binder ligesom
> væsken" så maven kan blive i orden igen. Mine hunde fik dem både som mad
og
> som ekstra godbid.
Hej Vibeke.
Kiks har jeg i huset.. Dem kan hun få et par stykker af så.
Tak for rådet :)
Mallo

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-02-03 11:58

"Mallo" <a@b.cd> skrev i en meddelelse
Bare indtil i morgen hvor jeg har mulighed for at kontakte
> dyrelægen hvis det bliver ved..

Ja det med at kontakte dyrlægen har man jo altså altid mulighed får både
i weekender og på helligdage .. det er bare et spørgsmål om at ringe til
sin dyrlæge og finde ud af hvem der har dyrlægevagten .. så det er altså
ikke umuligt hvis det skulle gå galt at kontakte dyrlæge idag ....
hejhils fra Ami

Fra : x Vuf x

Dato : 16-02-03 11:01

Sun, 16 Feb 2003 09:48:54 +0100, Mallo wrote:

>Hej med jer på denne solskinnende dag :)

Joooo ...og kold dag...

> [...]
>op 1 gang men virker ellers frisk og ret så sulten.. I går gav vi hende
>noget vaniljeis.. Kan det have noget med maveskiftet at gøre? Fra massiv

Hvordan kunne I dog finde på at gi' en hund med dårlig mave vanilieis???
Hun skulle ha' haft en skefuld madolie. eller 2, hvis hun er meget stor.
A38 eller tykmælk hjælper med at holde maven i orden.

>Og vil ris og pasta ligeledes virke på tynd mave? (Er igang med at koge ris
>nu..)

Hvor er hendes mad i al dette ris? Hun kan da ikke leve af ris alene?!
Har I noget lam eller lidt kylling, så kog det til hende, og kog så risen
i det kyllingesuppe.

Held og lykke med projektet. Det skal nok gå!

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ kennel***@sonpet.com fjern de 3 *

Papillonhvalpe. Nu er uldtotterne gamle nok til at flytte hjemmefra.
Mail mig og du får måske mit tlf.nr.

Fra : Mallo

Dato : 16-02-03 11:17

> Hvordan kunne I dog finde på at gi' en hund med dårlig mave vanilieis???
- Taget til eftertragtning.

> Hun skulle ha' haft en skefuld madolie. eller 2, hvis hun er meget stor.
> A38 eller tykmælk hjælper med at holde maven i orden.
> Hvor er hendes mad i al dette ris? Hun kan da ikke leve af ris alene?!

- Det skulle jo kun være i dag, for at skåne hendes mave mest muligt.
Tørfoder har jeg jo masser af, men er usikker på hvad der er bedst i et
døgns tid, bare indtil jeg kunne få fat på dyrelægen. Dog har der ikke være
noget, siden jeg skrev mit oprindelige indlæg, så det ser ud til at gå
fremad igen :)

> Har I noget lam eller lidt kylling, så kog det til hende, og kog så risen
> i det kyllingesuppe.
Jeg har kylling men ikke lam. Så må aftensmaden stå på kylling i karry til
os og kylling med ris til Maggie. :)

> Held og lykke med projektet. Det skal nok gå!
> Mvh Sonja Petersen

Tak for tips´ne, og fortsat god weekend :)

Mallo

Fra : x Vuf x

Dato : 16-02-03 11:32

Sun, 16 Feb 2003 11:16:37 +0100, Mallo wrote:

> [...]
>noget, siden jeg skrev mit oprindelige indlæg, så det ser ud til at gå

Ok...Husk madolie ved hård mave og A38 eller tykmælk
og tørre kiks ved tynd mave.

>Jeg har kylling men ikke lam. Så må aftensmaden stå på kylling i karry til
>os og kylling med ris til Maggie. :)

Det vil hun ganske givet sætte pris på!

>Tak for tips´ne, og fortsat god weekend :)

Tak, og jeg er glad for måske at kunne være til hjælp.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-02-03 12:06

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse

> Hvor er hendes mad i al dette ris? Hun kan da ikke leve af ris alene?!

selvfølgelig kan hun da det .. ved diarre plejer jeg .. at lade hunden
faste den første dag og kun give kogt tempereret vand .. næste dag føjes
der så kogt ris eller havresuppe og så først yderligere en dag senere
kommer der kylling i ... og derudover er "husk" lanceret til vet. brug
også .. det fås hos dyrlægerne under navnet psylivet ..men almindelig
HUSK til mennesker er akurat det samme og kan ligeså godt bruges .. HUSK
er universalmiddel til både hård og tynd mave og et fremragende
tarmregulerende kosttilskud ... hvis man har hund med maveproblemer ...
hejhils fra Ami

Fra : Ditte K

Dato : 17-02-03 15:42

Hvordan kunne I dog finde på at gi' en hund med dårlig mave vanilieis???
Hun skulle ha' haft en skefuld madolie. eller 2, hvis hun er meget stor.
A38 eller tykmælk hjælper med at holde maven i orden.

Jeg har fået at vide fra en dyrlæge at diverse surmælksprodukter ikke har
nogen virkning på hunde, da de har en helt anden mave/tarmflora...

Fra : x Vuf x

Dato : 17-02-03 19:25

Mon, 17 Feb 2003 15:42:27 +0100, Ditte K wrote:

>Jeg har fået at vide fra en dyrlæge at diverse surmælksprodukter ikke har
>nogen virkning på hunde, da de har en helt anden mave/tarmflora...

Så må du jo spørge din dyrlæge, hvorfor det har hjulpet på mine
hunde i 12 snart 13 år! *s*

Fra : Line

Dato : 16-02-03 17:08

Hejsa Mallo.

Jeg har lidt travlt, så jeg hopper lige let og elefant over netikette og
citatteknik - sorry.
Du har fået mange gode råd om ris, havresuppe osv., men alt det ville jeg
nok vente med til i morgen, og så hellere lade hende faste i dag, så maven
får lidt ro.
Bare et forslag herfra.

Mvh. Line

Fra : Mallo

Dato : 17-02-03 08:01

> Jeg har et problem med Maggie jeg håber i kan hjælpe med.

Hej igen..
Mange tak for de gode råd, og den endte så på kylling og ris samt en kiks
til dessert.. :) Der har intet været i nat, ej heller her til morgen, så
måske har det hele løst sig selv igen.. Jeg holder ihvertfaldt et ekstra øje
med hende i dag.

Ha det godt ;)
Mallo - Maggie.