Kan ikke længere trække i tabeller ?
Fra : Klaus Andersen

Dato : 13-02-03 21:37

Lige pludslig kan jeg ikke længere trække de ydre rammer i tabeller - de
indre kan jeg godt trække med musen, men både højre og nederste ramme kan
jeg ikke længere trække.

Er der nogen der har en ide om hvordan man fikser det ?

Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere frontpage men det hjalp
ikke.

Kører windows 2000 sp3 og Frontpage 2000

Mvh

KA

Fra : jw

Dato : 14-02-03 09:01

Hvis nogle, eller alle dine celler i tabellen har højde eller bredde
definerede i pixels, kan tabellen være svær at manipulere.

Tjek lige om "cell properties" er defineret. Highlight en hel række eller
kolonne og se om der er sat hak i "Specify width" og evt. "Specify Hight"
(kan være "greyet ot" hvis kun nogle af cellerne er definerede). Find de
pågældende celler og prøv at fjern fluebenet.

/Jan

Fra : Klaus Andersen

Dato : 14-02-03 09:24

"jw" <winterskov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis nogle, eller alle dine celler i tabellen har højde eller bredde
> definerede i pixels, kan tabellen være svær at manipulere.

Det er desværre ikke det der er problemet - som også opstår hvis jeg har en
tabel med blot en celle.

For mig ser det ud til at være en programfejl - og jeg har da også oplevet
det før - for et par år tilbage - dengang hjalp det at geninstallere.

Det der er mest underligt er at man, når tabellen lige er lavet - typisk kan
trække et par gange og så holder det op med at virke.
Først med den nederste kant og derefter med den højre - man kan se på
curseren at den ændre karakter når man prøver at fange kanten - det ser
faktisk ud som om den går under kanten og dukker op på den anden side igen.

Mvh

KA