Upload hastigheder hos TDC
Fra : Peter Jensbøl

Dato : 13-02-03 13:55

Jeg har en ADSL gennem TDC som jeg ofte anvender arbejdsmæssigt.
Der er ikke åben for FTP på min arbejdsplads, hvorfor jeg bruger en FTP
server der hjemme, som jeg kan trække på ude ved kunder.
Jeg ser ofte at hvis f.eks. en kunde har sin forbindelse hos TDC ligesom
jeg, - ja så får jeg kun en upload hastighed på 30 kbps.
Min ADSL er en 1024/256.

Skal jeg klage til TDC? Jeg betaler jo for den hastighed.

/Peter Jensbøl

Fra : John Sahl

Dato : 13-02-03 14:03

Peter Jensbøl wrote:
> [...]
> Min ADSL er en 1024/256.
>
> Skal jeg klage til TDC? Jeg betaler jo for den hastighed.

Det kommer jo an paa hvilken forbindelse du sender fra.
Hvis de kun har et modem kan de jo ikke sende saerlig
hurtigt vel?

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Se hvem der vandt julekonkurrencen og skal være

Fra : Peter Jensbøl

Dato : 13-02-03 14:05

Nej det er jo rigtig. Det er et winModem 56K....
Min linje er med en LinkSys Router, direkte ned i Siemens boksen og ud.

/peter

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 13-02-03 14:02

On Thu, 13 Feb 2003 13:54:33 +0100, "Peter Jensbøl" <jensboel@mail.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg ser ofte at hvis f.eks. en kunde har sin forbindelse hos TDC ligesom
>jeg, - ja så får jeg kun en upload hastighed på 30 kbps.

Hvis din upload er 256, svarer det vel meget godt til en 30 stykker.
Eller misforstår jeg helt?

/Brian

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-02-03 14:29

"Peter Jensbøl" <jensboel@mail.dk> wrote in news:3e4b958c$0$71710
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> Min ADSL er en 1024/256.
>
> Skal jeg klage til TDC? Jeg betaler jo for den hastighed.

Du uploader da med de 256kbit du har betalt for?
De 1024 er kun når du modtager data, eller hvis kunden sender til dig.
Når kunden henter fra dig, er det det samme som at du sender / uploader
til et andet sted. Og i den retning har du kun 256kbit - hvilket ca.
svarer til de 30KB/sec.

Hvis du vil have højere hastighed hos TDC så er den eneste mulighed
2Mbit/512Kbit eller også skal du have et Erhvervsabonnement, der sælger
de så vidt jeg husker 1024/512 - den hastighed kan privatkunder ikke købe
- hvilket jeg ellers hellere ville have haft end de 2Mbit/512 jeg betaler
for nu.

Flemming

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-02-03 14:33

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns932193F9CB7DAjoenssonfjerndettecs@192.168.38.195...
> de så vidt jeg husker 1024/512 - den hastighed kan privatkunder ikke
købe

Joda

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-02-03 14:05

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in news:3e4b9e85$0$145
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en
> meddelelse news:Xns932193F9CB7DAjoenssonfjerndettecs@192.168.38.195...
> købe
>
> Joda

Hovsa, den havde de ikke sidst jeg kiggede i selvbetjeningsværktøjet. Er
det en forholdsvis ny tilføjelse?

Flemming

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-02-03 14:18

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns93228FD0BBF4Cjoenssonfjerndettecs@192.168.38.195...
> Er
> det en forholdsvis ny tilføjelse?

Ikke som produkt

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-02-03 14:18

Fra : Frans Jensen

Dato : 13-02-03 15:06

<jensboel@mail.dk> wrote:

>Jeg har en ADSL gennem TDC som jeg ofte anvender arbejdsmæssigt.

>jeg, - ja så får jeg kun en upload hastighed på 30 kbps.
>Min ADSL er en 1024/256.
>
>Skal jeg klage til TDC? Jeg betaler jo for den hastighed.

du kan teste din hastighed her:
http://www.teledanmark.dk/menu/sm3168.htm

--
Jo værre stat, desto flere love.

- Tacitus -

Fra : Peter Jensbøl

Dato : 13-02-03 16:30

JAMEN JAMEN....

Det må jeg jo leve. Tak for svarene til Jer alle.

/peter jensbøl

Fra : Benjamin Greve

Dato : 15-02-03 11:53

Hej Peter!

En byte består af 8 bits. Så hvis du har upload på 256kbit er det altså 256
delt med 8 for at få hastigheden i kilobytes. Eller det samme som 32
kilobytes. Derfor passer den hastighed du oplever ganske godt.

Mvh
Benjamin Greve

On 2/13/03 1:54 PM, in article
3e4b958c$0$71710$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Peter Jensbøl"

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 15-02-03 12:14

Benjamin Greve wrote:

> [...]
> 256 delt med 8 for at få hastigheden i kilobytes. Eller det samme som 32
> kilobytes. Derfor passer den hastighed du oplever ganske godt.

Husk din TCP overhead på ca. 10-18%.

--
Martin L. Johansen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-02-03 12:55

In article <7ip3a.87934$Hl6.8026381@news010.worldonline.dk>, Martin L. Johansen wrote:

> Husk din TCP overhead på ca. 10-18%.

ATM, ikke TCP.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I'm a Lisp variable -- bind me!