Intercitynet- trådløs opkobling
Fra : J.S.

Dato : 12-02-03 21:47

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen der bruger
den trådløse forbindelse fra intercitynet.
Det er nemlig blevet muligt at få det her i Herning området.
Er det stabilt?
Hvilken hastighed kan man regne med i praksis?
Eller skal man vælge TDC.

Mvh.
Jørgen Sørensen

Fra : jens

Dato : 12-02-03 23:10

"J.S." <jorgen_s@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er nemlig blevet muligt at få det her i Herning området.
> Er det stabilt?
> Hvilken hastighed kan man regne med i praksis?

Arrownets FWA er rimeligt stabilt.............

mvh Jens

Fra : Simon Skals

Dato : 12-02-03 23:31

It seems jens wrote:
> Arrownets FWA er rimeligt stabilt.............

Men Intercitynet har vist intet med FWA at skaffe.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : jens

Dato : 13-02-03 02:03

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> Men Intercitynet har vist intet med FWA at skaffe.

Hvad er det så ?

mvh Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-02-03 06:02

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> Hvad er det så ?

Internetcitynet er normal Wireless Lan

Fra : jens

Dato : 13-02-03 08:52

Fra : Erling Simonsen

Dato : 13-02-03 21:29

jens wrote:
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> mvh Jens

Hej.
Jeg er den lykkelige bruger af Intercitynet i Hammerum.
Jeg har brugt systemet siden engang i november sidste år og er udmærker
tilfreds.
Jeg havde Tiscali ADSL 256/128 via router før.
Hastigheden på Intercitynet er nogenlunde det samme om aftenen som
hastigheden før med Tiscali.
Men om dagen er det betydeligt hurtigere. Jeg downloader mange gange med
ca. 5-6 gange den hastighed jeg havde før.
Om kort tid bliver tid også muligt at hente sin e-mail hos firmaet som
web-mail.
Så er der jo det der med prisen.
Det koster kun 149 kr. om måneden. Man skal binde sig for 1 år.
Men til den pris synes jeg ikke det gør noget, når man sammenligner
Tiscalis pris på 360 kr. pr. måned eller andre ADSL-udbydere.
Og der er ingen begrænsninger i den tid eller den mængde data man henter.
Dog må man kun ha' en pc på nettet ad gangen.

med hilsen hilsen
Erling Simonsen, Hammerum
http://home.get2net.dk/oz1eee

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-02-03 08:54

"Erling Simonsen" <erling_simonsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Man skal binde sig for 1 år.

Medmindre du er et firma, så er dette ulovligt

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Erling Simonsen

Dato : 14-02-03 09:01

> [...]
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Hej.
Det kan godt være at jeg har misinformeret om ovenstående.
Jeg kan ihvertfald ikke finde nu det under betingelserne på deres
hjemmeside.
Det er muligt, at det har været i forbindelse med deres tilbud, hvor jeg fik
udstyret til ½ pris i forbindelse med en introduktionsperiode.
med venlig hilsen
Erling Simonsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-02-03 12:02

> Det er muligt, at det har været i forbindelse med deres tilbud, hvor
jeg fik
> udstyret til ½ pris i forbindelse med en introduktionsperiode.

Det er stadig ikke tilladt med mere end 6 måneders binding

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Erling Simonsen

Dato : 14-02-03 12:23

> [...]
> Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Hej igen.
Nu ville jeg lige kikke efter i min abonnementsaftale.
Der står følgende:
"1. Trådløs pakke til USB Pris: kr. 1.495, - *
*Bemærk: Prisen forudsætter at abonnementet er uopsigelig i 12 måneder."

Så må jeg jo konstatere, at det er ulovligt det firmaet gør, efter hvad du
skriver.
Jeg vil kontakte dem og høre hvorfor de ikke overholder de gældende love.
m.v.h.
Erling Simonsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-02-03 12:41

> "1. Trådløs pakke til USB Pris: kr. 1.495, - *
> *Bemærk: Prisen forudsætter at abonnementet er uopsigelig i 12
måneder."

Ja, det er ulovligt. De vil mene at du frivilligt indgår en aftale som
sikrer dig en rabat, men du kan ikke aftale dig fra dine
forbrugerrettigheder

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : J.S.

Dato : 14-02-03 21:29

Tak for alle svarene, det ser ud som om det er et seriøst firma, prisen pr.
måned er jo meget rimelig, men jeg synes tilslutningsafgiften på ca. 1500
til 2000 er høj.

Mvh.
Jørgen Sørensen

Fra : Erling Simonsen

Dato : 15-02-03 05:28

> [...]
pr.
> måned er jo meget rimelig, men jeg synes tilslutningsafgiften på ca. 1500

Jeg var ikke klar over at firmaet er begyndt at tage tilslutningsafgift.
Jeg mener kun, at det er hardwaren (modem, antenne, kabel m.v.) du betaler
for.
m.v.h.
Erling Simonsen

Fra : J.S.

Dato : 15-02-03 14:22

> Jeg var ikke klar over at firmaet er begyndt at tage tilslutningsafgift.
> Jeg mener kun, at det er hardwaren (modem, antenne, kabel m.v.) du
> [...]

Du har ret, det var mig der så det som en tilslutningsafgift,
prisen er for diverse hardware.
Mvh.
Jørgen Sørensen