ATA RAID ?
Fra : Vladislav

Dato : 12-02-03 16:52

Jeg sidder og overvejer at investere i et IDE ATA RAID kort

Jeg er klar over at de indbyggede i bundkort kort så som HighPoint og
Promise er ikke så meget værd når vi snakker om performance

Interessen ligger først og fremmest i noget der vil kunne give mig en del
større hastighed end hvis diskene sad hver for sig - jeg tænker på at sætte
et par diske i RAID 0

Er der nogen der kan anbefale mig noget til max 1200-1500 ?

Er ATA RAID i det hele taget en god ide med de nyste ATA 100 diske ?

Jeg vil også gerne høre om folks erfaringer omkring ATA RAID generelt

PS. Serial ATA skulle være en del hurtigere, også i RAID performance - jeg
overvejer også at købe et mobo med indbygget SATA RAID controller, dog har
jeg kun IDE 100 diske. Er der nogen der ved hvor man kan få IDE<>SATA
convertere og hvad de ca koster ?

Fra : bme\(9800\)

Dato : 12-02-03 21:41

klip

> [...]
> overvejer også at købe et mobo med indbygget SATA RAID controller, dog har
> jeg kun IDE 100 diske. Er der nogen der ved hvor man kan få IDE<>SATA

http://makeashorterlink.com/?Y19D16173

mvh

Bme

Fra : Sven

Dato : 15-02-03 03:08

Hvis du bare vil køre RAID0, så kan du nøjes med et billigt RAIDkort, f.eks.
http://www.compumail.dk/cgi-bin/index.pl?command=48203

Jeg selv kører med et Silicon Image RAID kort som kostede ca 200,- kr. Det
er først hvis du vil køre RAID5 eller lign. sikre RAID-opsætninger, at du
skal se efter de dyre RAID-kort.

Her kan du læse test af forskellige kort, samt få lidt viden om de
forskellige RAID-typer
http://www.anandtech.com/storage/showdoc.html?i=1491&p=1

Sven