elektricitet i Italien?
Fra : Troels Nørlem

Dato : 12-03-01 16:45

Hejsa.

Vi er nogle stykker der drager til Italien på fredag for at filme en masse
lækre sekvenser til et projekt.....men det gider I jo nok ikke høre noget
om!?

Mit spørgsmål er af ret teknisk (læs: kedelig) karakter, idet det drejer sig
om elektriciteten i området Macugnaga (ved Monte Rosa). Vi skal have
mulighed for at oplade vores DV-Cam, men er ikke sikre på om vores danske
220V-stik er kompatible med de italienske skikkontakter. Kan det ikke lade
sig gøre, vil jeg gerne vide hvilken adapter jeg skal købe.

På forhånd tak for hjælpen
- Troels

Fra : Torbjørn Rønning

Dato : 12-03-01 16:54

Troels Nørlem <tnma97@hum.auc.dk> skrev i
> [...]
> 220V-stik er kompatible med de italienske skikkontakter. Kan det ikke lade
> sig gøre, vil jeg gerne vide hvilken adapter jeg skal købe.

Se om du finner noe her:
http://kropla.com/electric2.htm

--

Torbjørn
www.tr-nett.com med over 400 reiserelaterte linker

Fra : Hans Pedersen

Dato : 12-03-01 18:53

On Mon, 12 Mar 2001 15:45:08 GMT, "Troels Nørlem" <tnma97@hum.auc.dk>
wrote:

>Kan det ikke lade
>sig gøre

Italienske stikkontakter er "kompatible" med danske stik.

--
Hans Pedersen
ICQ: 9178476

Fra : pmarker

Dato : 12-03-01 21:01

Hej
Vi har været ude for stik der var anderledes end de danske - men en adapter
kostede på stedet ca. 20 d.kr.

mvh Peter

Fra : Lars Bendix

Dato : 13-03-01 16:15

"Troels Nørlem" wrote:

> [...]
> 220V-stik er kompatible med de italienske skikkontakter. Kan det ikke lade
> sig gøre, vil jeg gerne vide hvilken adapter jeg skal købe.

Italienske stikkontakter har ofte mindre huller end danske. Derfor
kan I komme ud for problemer med stik som har tykke ben - f. eks.
computerstik. Til gengæld er der ikke problemer med tynde (eller
normale) ben, som der f. eks. er på barbermaskiner - og mange
ladeapparater.

Problemet er dog så generelt, at I nemt vil kunne købe adapterstik
i en el-forretning eller et større supermarked.

---lars

Om Italien: http://www.ciao-italia.dk