adaptec AHA 1542CF og win98 på Compag, der~
Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 11-02-03 23:30

Hej Alle.

Vi prøver forgæves at få et gammelt SCSI-kort (adaptec AHA 1542CF) til
at virke med en Compaq med Win 98 (compaqs).

Det lykkes fint at finde en ledig ISA slot, det lykkes også at få
windows til at finde kortet ved første start og windows installerer
kortet og giver det IRQ-nr og I/O-område og hukommelesområde; men når
man så kigger inde i "enhedshåndtering" i kontrolpaneler, melder windows
om problemer med kortet.

Så vidt vi, husker skriver den, at kortet enten ikke er installeret,
eller mangler driver eller noget tredie.

Nogen gode råd til at komme videre?

På forhånd tak for hjælpen

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Frank

Dato : 12-02-03 18:08

On Tue, 11 Feb 2003 23:30:04 +0100, sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian
Adorján Dyhr) wrote:

> [...]
>kortet og giver det IRQ-nr og I/O-område og hukommelesområde; men når
>man så kigger inde i "enhedshåndtering" i kontrolpaneler, melder windows

Hvis jeg ikke husker meget galt fra den gang jeg selv brugte sådan et
kort, så sidder der nogle jumpere på hvor man kan angive hvilke IRQ
adresser / I/O-område der skal bruges. Check om kortet og Windows er
enige om at bruge de samme adresser.

Hilsen
Frank