computer går ned
Fra : D.Riis

Dato : 11-02-03 21:04

Hejsa nogen der kan hjælpe,når der bliver spillet børne spil på
computeren,så går den ned,især er det galt med pixeline,tonkaconstruction
rasmus klump.kan sagtens spille spil som mafia og day of defeat. jeg har en
1300/512 Ram geforce4-ti4200 graffik.Mine driver er opdateret,men computeren
går ned med meddelse om alvorlig fejl.....fejlen er tit 0x0000008E og nogen
gange er det 7E..nogen der har en ide´om hvad der er problemmet..på forhånd
tak

Fra : johnjohn

Dato : 11-02-03 21:44

On Tue, 11 Feb 2003 21:03:57 +0100, "D.Riis" <riis@esenet.dk> wrote:

> [...]
>gange er det 7E..nogen der har en ide´om hvad der er problemmet..på forhånd

bundkort mærke og fabrikat ? styresystem ?
directx version ? nvidia detonator driver version, lydkort og
driverversion på det ?
Er det gamle dos spil den ikke kan køre ?

Yderst almindeligt problem.

John

Fra : D.Riis

Dato : 12-02-03 00:11

ok,skal se om jeg kan svare på det hele...win xp pro,directx 9.0,detonator
82,76 lydkort er et almindeligt onboard og bundkort er ECS K7S5A.Det er både
nye og gamle spil der får den til at gå ned....

Fra : Leony

Dato : 12-02-03 10:13

"D.Riis" <riis@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> ok,skal se om jeg kan svare på det hele...win xp pro,directx
> 9.0,detonator 82,76 lydkort er et almindeligt onboard og bundkort er
> ECS K7S5A.Det er både nye og gamle spil der får den til at gå ned....

Prøv med en anden Detonator - kan ikke finde version 82.76 nogen steder
på Nvidia's side.
Evt en der er WHQL certificeret (version 40.72), evt en ældre.
Allersidste forsøg kunne være at prøve med de drivere XP installere til
dit grafikkort.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : johnjohn

Dato : 12-02-03 12:20

On Wed, 12 Feb 2003 00:11:22 +0100, "D.Riis" <riis@esenet.dk> wrote:

>ok,skal se om jeg kan svare på det hele...win xp pro,directx 9.0,detonator
>82,76 lydkort er et almindeligt onboard og bundkort er ECS K7S5A.Det er både
>nye og gamle spil der får den til at gå ned....

Nåå, det bundkort.

Har du installeret sis agp driveren ? fra CD der følger med eller fra
www.ecs.com.tw

Jeg har læst at bundkortet er ret hysterisk med at +3.33 volt fra
strømfosyningen er dette. I bios under power settings og hardware
monitor kan du checke dette. Er spændingen ned på 3.27 volt, så har
andre fundet, at så er systemet ustabilt. Løsning: skift power supply
til een der er bedre.

Kører du med 2 ramklodser. Prøv at køre med een, og se om det hjælper.

Med winxp kan man opstarte spil ved at højreklikke og vælge noget
emuler eller hvad det hedder, for spil der ikke kan lide winxp's
farve-muligheder.

Jeg spiller ikke, og leverer altid windows98 til dem, der spiller.

Fra : **TwN**

Dato : 12-02-03 17:17

"D.Riis" <riis@esenet.dk> wrote in message
> [...]
både
> nye og gamle spil der får den til at gå ned....

Jeg har kun hørt dårlige rygter om DirectX 9.0... det *kan* være
problemet....!
Jeg er dog ikke lige sikker på det... nogen der ved om directx9.0 *er* så
dårlig, som man hører?

**TwN**

Fra : Erling

Dato : 11-02-03 22:05

> [...]
nogen
> gange er det 7E..nogen der har en ide´om hvad der er problemmet..på

Er du opmærksom på, at de nævnte spil kun kan køre med 256 farver - normalt
skulle det jo blot medføre, at spillet protesterer og ikke kan PCen ligefrem
går ned med blå skærm....

Erling

Fra : Brian

Dato : 12-02-03 11:24

> [...]
nogen
> gange er det 7E..nogen der har en ide´om hvad der er problemmet..på

Hey D

Har lige haft ligende problemer, pludselige genstarter, blå skærm, maskinen
frøs,
det viste sig at være den nyeste mouseware fra logitech, der var årsagen.
Problemet er i hvert fald forsvundet efter jeg afinstallerede dem og lagde
et gammel sæt drivere ind.

mvh
Brían