Instrumentale hits / slagere
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-03 20:31

Er der nogen som kan nævne nogle rigtigt hurtige / livlige instrumentale
hits / slagere ?. De skal være fra den periode i 50-erne og / eller 60-erne,
hvor de instrumentale slagere var mest populære og være blandt dem som blev
mest kendt.

Der skal være noget i retning af disse:

Hey good looking (Floyd Cramer)
Java (Floyd Cramer)
On the rebound (Floyd Cramer)
Chagganooga choo choo (Floyd Cramer)
Bondeorglet (Scarlets)
Princess Toben (Scarlets)
Lets goo (Scarlets)

Kan i nævne flere som kører i samme hæsblæsende tempo og hvor piano / klaver
og saxofon har en fremtrædende plads ?

Fra : Leon Jessen

Dato : 11-02-03 20:34

"Åge Halldorsson" skrev:
> [...]
> Princess Toben (Scarlets)
> Lets goo (Scarlets)
>
> Kan i nævne flere som kører i samme hæsblæsende tempo og hvor piano /

Hvor mange vil du have?

http://www.gdc.dk:8000/visprodukt.aml?sku=225944

--
Mvh. Leon
Mail: email@stratleonjessen.dk Fjern 'spaden'.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-02-03 20:49

Leon Jessen <se_min@signatur.ok> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Fec2a.79139$Hl6.7610780@news010.worldonline.dk...

> Hvor mange vil du have?
________

Hej Leon.

Tak for linket. Ja, det er godt nok et par cd-er som sparker r... - Jeg har
også tænkt på at købe dem. Der er mange gode derpå. De har vist været på
tilbud hos FDB.

Hilsen Åge

Fra : Leon Jessen

Dato : 11-02-03 20:53

"Åge Halldorsson" skrev:

> [...]
har
> også tænkt på at købe dem. Der er mange gode derpå. De har vist været på

FDB hedder i dag COOP Danmark, men det er en helt anden historie

Du skal nok regne med at slippe omkring kr. 150,- for cd'en.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 11-02-03 21:01

Åge Halldorsson wrote:
> [...]
> hvor de instrumentale slagere var mest populære og være blandt dem som blev

Russ Conway lavede en del klaverplader, der var boogie
woogie-inspirerede, men ikke havde det fjerenste med jazz at gøre, og
tenderede mere i retning af noget Brill Building-agtigt pop - men ofte i
et netop hæsblæsende tempo.

The Champs var en amerikansk instrumentalgruppe, hvis største hit var
"Tequila" (som snere blev brugt i et temmeligt rædselsfuldt tv-prgram
med Casper Christensen - det var et af de tilfælde, hvor han bestemt
*IKKe* var sjov, fordi han skulle være folkelig og lefle for familien
Danmark og ikke måtte sige svesker) og "Limbo Rock" (som Chubby Checker
oså havde et hhit med, dog med sang). De lavede en del glimrende
instrumentlanumre. Senere, i slutningen af tresserne lavede de et par
enormt insteressante side, der var lige dele inspireret af Byrds og
tv-tema'er á la "Secret Agent Man" og Lalo Schifrin.

> Lets goo (Scarlets)

Hvis jeg ikke tager meget fejl, var det Sir Henry, der lancerede den.
Men der var flere danske grupper, der indspillede den.

Lars

Fra : Omni

Dato : 11-02-03 22:48

Hej Åge
Hvad med The Shadows De lavede mange rigtigt gode instrumentale hits uden
Cliff Richard.
Hej
Hanne

Fra : Karina Hjorth

Dato : 11-02-03 22:52

> Er der nogen som kan nævne nogle rigtigt hurtige / livlige instrumentale
> hits / slagere ?. De skal være fra den periode i 50-erne og / eller
60-erne,

Los Valentinos har også lavet adskillige instrumentale versioner af diverse
mere eller mindre kendte numre fra den tid....

Mvh
Karina

Fra : Jan Andersen

Dato : 11-02-03 23:53

> [...]
60-erne,
> hvor de instrumentale slagere var mest populære og være blandt dem som

Prøv www.karma.dk/pigtraad.htm ,der er lidt forskelligt at vælge imellem.
Der er jo også" The Ventures" ,et rigtigt godt instrumental band.
MVH Jan.

Fra : Jan Ohlsson

Dato : 12-02-03 00:15

Et godt gammelt band (jeg tror de findes endnu) er VENTURES
der spiller alt det gode gamle .Telestar. Time is Tight. osv
de er helt sikkert hver at lytte til endnu.

Hilsen jan O

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-02-03 02:12

> [...]
60-erne,
> hvor de instrumentale slagere var mest populære og være blandt dem som

Hej Åge
Når du nu havde fat i Scarlets, så glemte du jo lige
Dytten Båtten og The girls of Copenhagen, som du jo vil finde identisk med
Solen, månen og stjernerne, så kan der komme lidt stjerner i dine øjne, og
så kan du jo få øje på Wildwood flower med Duane Eddy, og selvfølgelig en
næsten endeløs række med Shadows.
Danish sharks havde også et par rigtige godbidder i den tid.

Hilsen Benny

Fra : I8NY

Dato : 12-02-03 02:33

Hej Åge!

Du skulle gøre dig selv en tjeneste og investere
i Gasolin's cd "Efter endu en dag".
Der er et nummer,der hedder "Bella Donna."
Det svinger.
Gasolin havde inviteret Fessors Big City Band
i studiet,og resultatet er genialt.

Derudover,omend guitar er hovedinstrumentet,
kan jeg anbefale Jørgen Ingeman,som instrumental musik.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-02-03 06:00

I8NY <tul@tdcadsl.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:b2c88f$6kj$1@sunsite.dk...

> Derudover,omend guitar er hovedinstrumentet,
> kan jeg anbefale Jørgen Ingeman,som instrumental musik.
___________

Pænt tak til alle, for de gode forslag. et var da egentligt fantastisk så
mange gode instumentale hits der blev lavet dengang.
Mange af disse slagere blev jo gedigne fuldtræffere dengang. De
spadserede ikke bare op ad hitlisterne. De sprang sgu direkte op på dem, med
et kængurohop.
"Princess Toben" var f.eks. en gigant succes. Den lå på "Ti vi ka li" i
adskillige uger, først i 60-erne. Hmmmm... Man bliver helt nostalgisk. Mon
den slags instumentalmusik nogensinde igen vil blive lige så populært. På
salgslisten "Top 100" ser man ingen instrumentalgrupper og har ikke gjort
den i snart en menneskealder.

Hilsen Åge