Kommentarer til flg. Intel-system
Fra : Janus Nielsen

Dato : 11-02-03 19:24

Jeg har hos shg.dk fundet et system som flg

ABIT IT7-MAX2 V.2 til 1899 kr.
http://www.extremeoverclocking.com/reviews/motherboards/IT7_MAX2_1.html

2 stk Samsung PC2700 512 MB ram 6ns 1part til 1798 kr
2 stk Maxtor +9, 80GB, Fluid, ATA133, 8MB til 1818 kr. (bruges til RAID)
Pentium4, 2400MHz Socket 478 FSB533 In-a-box til 1729 kr.

Jeg har resten i forvejen... altså strøm, AGP-kort osv.
Min laserprinter har USB, så det er ok at der ikke er parallel port på
bundkortet

Jeg er dog lidt usikker på om jeg skal vælge en 2,533 MHz Pentium ... om de
0,133MHz er de 400 kr værd.

Men hvad siger i til ovenstående?

Mvh Janus

Fra : johnjohn

Dato : 11-02-03 21:40

On Tue, 11 Feb 2003 19:24:24 +0100, "Janus Nielsen"
<janus@prime-agency.dk> wrote:

> [...]
>bundkortet
>
>Jeg er dog lidt usikker på om jeg skal vælge en 2,533 MHz Pentium ... om de

Mine kommentarer kan du tage med et gran salt, om du vil:

Hvorfor ikke et granite bay, dual ramband, board, asus p4g8x
http://www.hexus.net/review.php?review=493
det er et fantastisk OC review.

Vil shg behandle dig ordentligt i en garantisag ?

Jeg ville vælge den ram og den cpu. Måske ville jeg købe ram hos
www.crucial.co.uk
det bliver 2200 ialt, hvor du har 2x1798.
Crucial ram kører til næsten 200 MHz ved lidt højere spænding.

mvh

John

Fra : Hammer

Dato : 11-02-03 22:54

"johnjohn" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vil shg behandle dig ordentligt i en garantisag ?

Da jeg selv overvejer at købe hos shg vil jeg lige høre om du har haft
dårlige erfaringer med shg siden du stiller dette spørgsmål?

Hilsen Hammer

Fra : Janus Nielsen

Dato : 11-02-03 23:06

> Hvorfor ikke et granite bay, dual ramband, board, asus p4g8x
> http://www.hexus.net/review.php?review=493
> det er et fantastisk OC review.

Fordi jeg ikke ønsker et granite bay board.
Det er ikke pengene værd iflg
http://www6.tomshardware.com/mainboard/20021125/intel_granitebay-20.html

Jeg har kun hørt godt om shg.dk, så jeg forstår ikke at jeg skulle undersøge
garanti-ordningerne specielt.

Mvh Janus

Fra : Peter Pan

Dato : 11-02-03 23:58

"Janus Nielsen" <janus@prime-agency.dk> wrote in message
> ABIT IT7-MAX2 V.2 til 1899 kr.
> 2 stk Samsung PC2700 512 MB ram 6ns 1part til 1798 kr
> Pentium4, 2400MHz Socket 478 FSB533 In-a-box til 1729 kr.

Det giver samlet: 5426.-

Tjae, jeg havde brugt pengene f.eks således:
Asus A7M266-D (1799.-)
2x AMD Athlon XP 2100+ in-a-box (2x905.-)
2x Kingston 512MB ValueRAM Reg. ECC (2x857.-)
Totalt: 5323.-
(priser taget fra www.edbpriser.dk)

Men det er nok bare mig....!

Mvh
Anders

Fra : Janus Nielsen

Dato : 12-02-03 01:12

Tjaaaa... jeg læste lige på
http://www.hardware.no/tester/cpu/mp_xp_p4/index8.html
Her står: "Når du vet hva du skal bruke maskinen til og skal bruke
programvare som har støtte for flere CPU-er (f.eks. 3D-rendering), er det
ingen tvil om at MP-systemet er godt egnet. Men for de fleste i dag så skal
maskinen gjerne brukes til Internett/mail, spilling, og typiske enkle
"multimedia-oppgaver" (lydavspilling, filmtitting etc), og da er et
single-CPU Athlon XP eller Pentium 4-basert system et bedre og billigere
alternativ."

Jeg tror jeg holder mig til en single CPU.
Men tak for indlægget

Mvh Janus

Fra : Leony

Dato : 12-02-03 10:28

"Janus Nielsen" <janus@prime-agency.dk> skrev i en meddelelse

> ABIT IT7-MAX2 V.2 til 1899 kr.

http://www.extremeoverclocking.com/reviews/motherboards/IT7_MAX2_1.html

Har selv et Abit BD7-Raid, som jeg synes virker som et stabilt board, så
jeg vil ikke have nogle problemer med at anbefale et Abit.
Anmeldelsen er jo også rosende, selvom man ikke kan basere meget på en
anmeldelse.

> 2 stk Samsung PC2700 512 MB ram 6ns 1part til 1798 kr

Med mindre du har specielle behov, så ville jeg spare 1800 kr og nøjes
med 512 MB.

> 2 stk Maxtor +9, 80GB, Fluid, ATA133, 8MB til 1818 kr. (bruges til
> RAID) Pentium4, 2400MHz Socket 478 FSB533 In-a-box til 1729 kr.

Ganske glimrende.
Du skal være opmærksom på at Maxtor bliver lidt lunere end andre diske,
så måske skulle du overveje noget køling til dem.

> Jeg er dog lidt usikker på om jeg skal vælge en 2,533 MHz Pentium ...
> om de 0,133MHz er de 400 kr værd.

Forskellen er vist 133 MHz, men jeg ved havd du mener.
Det kommer an på hvad du skal bruge din maskine til. Hvis du skal lave
processorkrævende ting, så vil det give et lille løft, men om det er 400
kr værd for dig, det ved jeg ikke. Tror nok at jeg ville "nøjes" med 2,4
GHz. Hvis du skal surfe og lægge 7-kabale vil du ikke mærke forskel.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/