Beskyttelse billeder
Fra : Michael Kiesbye Holm

Dato : 11-02-03 16:45

Hej NG,

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor der er nogle billeder som jeg ønsker
at beskytte mod at nogle laver kopier af dem. Er det muligt at gøre dette?
Jeg bruger FrontPage 2000.

På forhånd tak.
Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-03 17:48

"Michael Kiesbye Holm" <Michael_K_Holm@mail.tele.dk> skrev :

>Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor der er nogle billeder som jeg ønsker
>at beskytte mod at nogle laver kopier af dem. Er det muligt at gøre dette?

Lad vær med at uploade billederne, behold dem på din harddisk.
For at være helt sikker kan du slette dem fra disken og
papirkurven og formatere harddisken bagefter.

Fra : Per Ahm

Dato : 11-02-03 17:49

"Michael Kiesbye Holm" <Michael_K_Holm@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ønsker
> at beskytte mod at nogle laver kopier af dem. Er det muligt at gøre dette?

Hej Michael.

Nej det kan du desvære ikke, alt hvad du ligger på nettet kan "fanges"

Det eneste du kan gøre er at påråbe dig Copyright på det! - Men derfor kan
folk stadig "stjæle" dine billeder.

Per Ahm

http://www.perahm.dk

Fra : hardy

Dato : 12-02-03 08:23

"Per Ahm" skrev d. 11-02-03 17:49 dette indlæg :
> [...]
>
> Nej det kan du desvære ikke, alt hvad du ligger på nettet kan "fanges"
>
> Det eneste du kan gøre er at påråbe dig Copyright på det! - Men derfor

knud skrev?
Lad vær med at uploade billederne, behold dem på din harddisk.
For at være helt sikker kan du slette dem fra disken og
papirkurven og formatere harddisken bagefter.

--

hvilken svar er det at give manden .

http://www.kandu.dk/

Fra : Per Ahm

Dato : 12-02-03 16:40

"hardy" <hardy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> hvilken svar er det at give manden .

> http://www.kandu.dk/

Og hvem lærte dig citat teknik!!!

jeg synes nu mit svar var ret sobert,

[SNIP]
Nej det kan du desvære ikke, alt hvad du ligger på nettet kan "fanges"
Det eneste du kan gøre er at påråbe dig Copyright på det! - Men derfor kan
folk stadig "stjæle" dine billeder.

og derfor bør du ikke trække det med i dit svar til et andet svar!

--
Per Ahm - www.perahm.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-02-03 19:02

> [...]
> For at være helt sikker kan du slette dem fra disken og
> papirkurven og formatere harddisken bagefter.

Det bedste - og lidt til for morskabens skyld...
Hvis man ikke ønsker at nogen som helst skal kunne "stjæle" ens fotos mv.,
så skal man lade være med at uploade dem.
Alle de der tåbelige "ingen-højreklik"-scripts folk kan finde på at sætte på
deres hjemmesider er for det første ingen garant for, at der ikke kan
kopieres fotos/grafik mv. og for det andet forhindrer de, at en bunke
nyttige funktioner kan benyttes.

Og til en anden gang - svar lige på det indlæg du citerer, ellers bliver det
nogle ret forvirrende tråde

Mvh. Camilla

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-03 19:59

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev :

>Det bedste - og lidt til for morskabens skyld...

Og fordi der bliver spurgt om det meget ofte, folk kunne finde ud
af at det ikke kan lade sig gøre ved at kigge lidt tilbage i
gruppen eller søge på en søgemaskine.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-02-03 10:41

> [...]
ønsker
> at beskytte mod at nogle laver kopier af dem. Er det muligt at gøre dette?

et par stykker her har opfordret dig til at lade billederne ligge på din
harddisk -evt. at formattere den så ingen kan få fat i dem - lad mig være
lidt mere "venlig" og foreslå dig at undlade at tage billederne, altså
undlade overhovedet at fotografere dem.

Dea Trier Mørk blev i et interview spurgt om, hvad hun mente om en
forfatter, der kun skrev til skrivebordet: "han må have et meget lille
publikum".

Så enten laver du hjemmesider,´som alle kan se, eller også gør du det ikke.

Du kan naturligvis lave koder for hele siden, således at kun udvalgte kan
komme ind på den, men altså ikke eksplicit for billeder, du ikke vil have
folk skal kopiere. Det er helt umuligt.

--
ahw