Blækprinter - økonomi
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-02-03 13:06

Greetings!

Hvilken blækprinter har den laveste udskriftspris ved farver?

Helst en printer hvor man skifter printhovedet sammen med farvepatronen.

Prisramme for printeren er 1500,- + forbrugsstoffer.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-02-03 19:36

In article <MPG.18b305a3944a1a0d989b1d@news.tele.dk>, Jesper G Poulsen wrote:
> [...]
>
> Helst en printer hvor man skifter printhovedet sammen med farvepatronen.
>
> Prisramme for printeren er 1500,- + forbrugsstoffer.

Du skal have en Canon med seperate farvepatroner. Men her skifter
man ikke længere printhovedet med farvepatronen, og jeg kender
heller ikke andre med selvstændige tanke hvor man gør det.

Jeg kan se hvor meget forskel der er på de enkelte farvers
forbrug hos mig, så kombitonere duer ikke.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-02-03 20:58

In dk.edb.hardware, Povl H. Pedersen <povlhp@povl-h-pedersens-
computer.local> says...
> Du skal have en Canon med seperate farvepatroner. Men her skifter
> man ikke længere printhovedet med farvepatronen, og jeg kender

Så er den jo automatisk diskvalificeret.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-02-03 21:01

In dk.edb.hardware, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen> says...

Jeg ved at der er to kandidater lige nu:

HP DeskJet 920C og HP DeskJet 5550.

Hvilken er at foretrække, når der skal lave farve-/fotoudskrifter - og
stadig sammenholdt med økonomi ?

Er der andre kvalificerede bud ?

Fra : Leony

Dato : 12-02-03 10:45

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved at der er to kandidater lige nu:
> HP DeskJet 920C og HP DeskJet 5550.

> Hvilken er at foretrække, når der skal lave farve-/fotoudskrifter - og
> stadig sammenholdt med økonomi ?

Fandt en test af 5550'eren på Toms, hvor der konkluderes følgende:
HP prints are far too expensive. They work out to be three times the
price of a Canon for similar, perfectly acceptable quality. HP printers
are strictly for "occasional users" who print less than 1.4 pages a day,
or one page a day and the occasional photo.
http://www.tomshardware.com/consumer/20020906/
Så hvis du skal udskrive mange billeder er det med at have pengepungen
i orden.
Det konkluderes dog at printene altid er langt over middel.

Fandt en knap så grundig anmeldelse af 920'eren:
http://www.techtv.com/products/hardware/story/0,23008,3378657,00.html

Jeg ville klart vælge 5550'eren, hvis du har råd til blækket.
Selv har jeg en HP og min næste printer bliver også en HP.

Lige en sidebemærkning:
Ofte synes jeg at det virker billigere at få printet fotos i diverse
forretninger (Bilka, Merlin etc), da der er opstartsgebyr skal man
selvfølgelig ikke få lavet et enkelt billede. Dette kunne være et
alternativ til at printe selv, med mindre det er noget der skal bruges
med det samme og amn har specielle ønsker. Jeg er godt klar over at du
sikkert ved dette, men bemærker det alligevel.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-02-03 18:56

In dk.edb.hardware, Leony <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> says...
> HP prints are far too expensive. They work out to be three times the
> price of a Canon for similar, perfectly acceptable quality. HP printers

Canon er ikke en option, da printhovedet ikke skiftes sammen med
farvepatronen.

> Jeg ville klart vælge 5550'eren, hvis du har råd til blækket.

Det giver jeg videre.

> Selv har jeg en HP og min næste printer bliver også en HP.

Min næste printer bliver en farvelaser (sikkert Minolta).

> forretninger (Bilka, Merlin etc), da der er opstartsgebyr skal man

Dette er heller ikke en option.

Fra : Leony

Dato : 13-02-03 07:03

> Det giver jeg videre.

Håber den virker tilfredsstillende.

> Min næste printer bliver en farvelaser (sikkert Minolta).

Sådan en ville jeg også gerne have, men jeg tror ikke jeg har råd til at
fylde den op.
Har en s/h Minolta laser og er rigtig glad for den, men tonerprisen er
pebret - så jeg tør slet ikke tænke på hvad en påfyldning koster.