Asus GF2 GTS V7700 problem
Fra : Christian

Dato : 10-02-03 21:05

Jeg har sub. sidende i min maskine og det får desværre min computer til at
gå ned i utide (nogle gange kan computeren kører i 2 døgn uden problemer,
andre gange kan den crashe 5 min efter start!)

Asus SmartDoctor2 kommer med følgende warning: "Your VGA voltage 1.5 is out
of safe bound. Motherboard doesnt supply with reliable 1.5 voltage"
Endvidere oplyses: VDDQ=2,03 (fremhævet med rødt!) AGP Bus = 3,34 Chipset =
55 grader.

Problemet ligger sikkert i ovenstående warning, men jeg ved ikke hvad det
rent teknisk betyder. Er der nogl der kan forklare hvad det er, samt om jeg
kan foretage nogle ændringer således at min computer bliver stabil.

Mit system:
Iwill MPX2 motherboard påmonteret en enkelt CPU , T.bred 2100+
512 mb PC2700 Samsung
120 GB Maxtor fluid
350w Enermax PSU

Mvh. Christian

PS: Jeg benytter iøvrigt også et Mastrox G450 PCI dualhead grafikkort. Men
jeg har prøvet at pille dette kort ud af maskinen, og computeren går stadig
ned i utide. Jeg tror derfor ikke at der er en hardware konflikt med dette
kort!

Fra : Devast8or

Dato : 10-02-03 21:17

Går den kold eller slukker den helt? På advarslen lyder det lidt som at
motherboardet enten giver for lidt eller for meget strøm til kortet. Jeg
ville nok have motherboardet som hovedmistænkt. Hvis du har mulighed for at
låne et andet grafikkort, så prøv at køre med det og se om du får samme
advarsel.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Christian

Dato : 10-02-03 21:44

"Devast8or" <No@no.blowme> wrote

> [...]
at
> låne et andet grafikkort, så prøv at køre med det og se om du får samme

Den slukker helt, ligesom hvis man fx. hiver strømstikket ud!

Jeg har prøvet at kører alene med et PCI grafikkort uden problemer, men der
er selvfølgelig en forskel til AGP porten. Så jeg vil da forsøge at låne et
andet AGP grafikkort om muligt.
Håber at det er grafikkortet der er kilden til fejlen, selvom jeg (som du)
mistænker motherboadet :(

Mvh. Christian