harddisk med NT !
Fra : Per Pedersen

Dato : 10-02-03 21:53

Hej !

Hjælp søges
Har lige fået en harddisk hvor der ligger Win NT på hvordan kan jeg formater
den så jeg kan bruge den til Win 98.

Mvh. Per

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 10-02-03 22:06

"Per Pedersen" <fjerndether_ma-ry@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
>
> Hjælp søges
> Har lige fået en harddisk hvor der ligger Win NT på hvordan kan jeg
> [...]
Hvis den har NTFS partitioner skal disse fjernes da de ikke kan bruges under
Win98. Man kan godt få programmer der kan "snyde" win98 til at tro at en
NTFS partition er en FAT partition, men jeg tvivler på at de vil være gode
at bruge når det drejer sig om systemdisken.
Såvidt jeg husker kan Fdisk (i seneste udgave) klare opgaven, men ellers kan
du hente en gratis trial version af f.eks. powerquest Partition Magic og
benytte dette program til det.
Derefter skal du selvfølgelig lave en FAT 16 eller 32 partition og
formattere den på normal vis inden du kan inst. win98

Thomas

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 10-02-03 22:14

> [...]
> Hej !
>
> Hjælp søges
> Har lige fået en harddisk hvor der ligger Win NT på hvordan kan jeg

Hvis ikke din FDISK på din Win98 bootdiskette, vil fjerne den, så bruger du
det fine lille program delpart.exe som du henter fx. her:

http://home-4.worldonline.nl/~t263188/general/html/software.html

Og herefter FDISK'er og formatterer du som sædvanligt.

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Per Pedersen

Dato : 10-02-03 22:40

"Peter Brandt Jørgensen" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://home-4.worldonline.nl/~t263188/general/html/software.html
>
> Og herefter FDISK'er og formatterer du som sædvanligt.

Mange tak for hjælpen.

Mvh. Per

Fra : Frans Jensen

Dato : 10-02-03 22:41

On Mon, 10 Feb 2003 21:53:22 +0100, "Per Pedersen"
<fjerndether_ma-ry@get2net.dk> wrote:

>Hej !
>
>Hjælp søges
>Har lige fået en harddisk hvor der ligger Win NT på hvordan kan jeg formater
>den så jeg kan bruge den til Win 98.

lav en bootdiskette(Win98)

download delpart.exe

http://www.russelltexas.com/delpart.exe

kopier delpart.exe over på bootdisketten

boot
og skriv ved A:\> prompten

delpart for at starte programmet ved hjælp af "Delete" tasten kan
du nu fjerne de partitioner du ønsker

--
how can Linux be free?
that's easy