Problemer med GF4 MX440
Fra : K.J. Andersen

Dato : 10-02-03 19:31

Jeg har nu fået skaffet et kabel der kan omforme fra 7-pin til composite...
så langt så godt... nu er der "hul igennem"... Problemet består nu i, at jeg
ikke har hele billedet på mit fjernsyn på én gang, som om den er zoomet
ind... Jeg kan bevæge mig ud i siderne vha. musen, men mangler det
"komplette" billede.. Har prøvet alle indstillinger i "nview"-billedet under
skærmkort, egenskaber men ingen af dem har den funktion jeg "mangler".

Nogen idéer?

Kåre

PS: Har prøvet tv-tool... den sagde den ikke kunne finde nogen tv-chip i mit
GF-kort?

Fra : ///JJ

Dato : 11-02-03 09:21

"K.J. Andersen" <kjandersen@email.dk> wrote in message
> [...]
under
> skærmkort, egenskaber men ingen af dem har den funktion jeg "mangler".

Du har ikke prøvet dem alle :)
Det jeg vil anbefale dig at gøre er følgende: Under nView indstillinger kan
du sætte flueben i en box, der tillader dig at konfigurere skærm-opløsning
og tv-opløsning seperat (operationen kræver min. én genstart af pc).
Herefter sætter du din pc-skærm til den ønskede opløsning, og aktiverer
tv-out som en sekundær skærm, hvor du sætter opløsning til det ønskede
(800x600 giver dig fuld billede på tv). Har du først fået det op at køre,
tror jeg du bliver glad for det - fx. skal du aldrig mere aktivere tv-out -
den kører altid, så bare tænd for tv'et. Du skal selvfølgelig trække dit
program der afspiller film osv, over på tv-out skærmen, men det er nemt nok
efter et par forsøg :)

Hvis du ikke vil benytte denne løsning, så kan jeg kun hjælpe dig ved at
foreslå at du sætter din pc-skærm ned i fx 800x600 hvorved tv-out får samme
opløsning og så har du hele billedet på tv'et, men jeg gider ikke skifte
opløsning hele tiden bare for at bruge min tv-out. :)

> PS: Har prøvet tv-tool... den sagde den ikke kunne finde nogen tv-chip i
mit
> GF-kort?

Jep - Geforce4 MX440 understøttes ikke af TvTool (endnu...)