RAM til en Compaq...?
Fra : Jacob Tjørnholm

Dato : 10-02-03 12:50

Hejsa,

Jeg er den ikke ubetinget lykkelige indehaver af en Compaq Presario 7971, en
maskine fra ca. 1999, som har 128MB RAM.

Jeg vil gerne købe noget mere RAM til den, men jeg har tidligere prøvet at
sætte en 128MB-blok i (168-pins SDRAM, hedder det vistnok), og det virkede
ikke! Maskinen ville slet ikke starte op.

Jeg fik dengang at vide, at Compaq bruger "deres egen standard" inden for
RAM. Kan det virkelig passe? Jeg har fundet en Kingston 256MB blok på
www.computerstore.dk/ramguide, men de skal have 699,- for den, og jeg har
ladet mig fortælle at det er for meget. Derfor ville jeg gerne finde en
standard (billigere) erstatning.

Kort sagt: Er der nogen der ved, om Compaq bruger en speciel slags RAM?

--
Mvh. Jacob Tjørnholm

(Fjern fejlen i min email-adresse inden du svarer)

Fra : Robert Jensen

Dato : 10-02-03 13:22

"Jacob Tjørnholm" <chopmo@FEJLENyahoo.dk> wrote in message
> [...]
> sætte en 128MB-blok i (168-pins SDRAM, hedder det vistnok), og det virkede
> ikke! Maskinen ville slet ikke starte op.

ram til bærbar hedder so-dimm 144 pins
168 pins kan slet ikke sidde i den.

hvis du ikke er sikker på om rammene virker, så årøv at tage den med ned i
en butik og få dem sat i og se at de virker.

så er du på den sikre side.

--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 10-02-03 13:36

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e479964$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> "Jacob Tjørnholm" <chopmo@FEJLENyahoo.dk> wrote in message

> en

> ram til bærbar hedder so-dimm 144 pins
> 168 pins kan slet ikke sidde i den.

Hej

En 7971 er ikke en bærbar!

Jeg har en 7971 (i øvrigt ret tilfreds med den!). Den er kræsen med ram, men
jeg har sat en ekstra 128 Mb klods i (NoName). Den første jeg fik, ville
absolut ikke i Compaq'en men gerne i forretningen, så jeg fik byttet den til
en anden slags i forretningen, og så virkede det.
Så: Sig i forretningen at den skal virke i en Compaq, og få dem til at love
at de vil ombytte eller give pengene tilbage hvis den alligevel ikke virker.

Peter Brandt Jørgensen
www.peterbj.dk (Nu over 950 vitser!!!)