Sprogskifte
Fra : Anders Støvrng

Dato : 10-02-03 10:58

jeg er ved at lave en hjemmeside for en ven. Den skal laves på i hvertfald 3
forskellige sprog (dansk, svensk og engelsk). Den loader automatisk ud fra
HTTP_ACCEPT_LANGUAGE, men vi vil gerne give muligheden for at skifte sprog.
Er det muligt, at lave det sådan, at hvis man er på eks. gæstebogen på
engelsk, så finder den gæstebogen på dansk i stedet for? Menuen bliver lavet
som en include"#file". Og hvert sprog komme i sin mappe. Jeg har prøvet at
lave noget med $php_self, med det virkede ikke.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 10-02-03 11:13

"Anders Støvrng" <and190@hotmail.com> wrote in

> jeg er ved at lave en hjemmeside for en ven. Den skal laves p† i
> hvertfald 3 forskellige sprog (dansk, svensk og engelsk). Den loader
> automatisk ud fra HTTP_ACCEPT_LANGUAGE, men vi vil gerne give
> muligheden for at skifte sprog. Er det muligt, at lave det s†dan, at
> hvis man er p† eks. g‘stebogen p† engelsk, s† finder den g‘stebogen p†
> dansk i stedet for? Menuen bliver lavet som en include"#file". Og
> hvert sprog komme i sin mappe. Jeg har pr›vet at lave noget med
> $php_self, med det virkede ikke.

Hejsa

Du kan f.eks. smide en cookie med sprogangivelsen i:

setcookie('Sprogcookie', 'sønderjysk');

og så kan du hente sproget ind afhængig af denne:

if ( isset($_COOKIE['Sprogcookie']) )
{
include $_COOKIE['Sprogcookie'].'.php';
}
else
{
// Der er ikke sat nogen cookie - brug standardsproget
include 'bakkesnavvendt.php';
}

Utestet kode :) - håber det kan give ideer
/Thomas

Fra : No1

Dato : 10-02-03 13:13

> [...]
> som en include"#file". Og hvert sprog komme i sin mappe. Jeg har prøvet at
> lave noget med $php_self, med det virkede ikke.

$PHP_SELF virker ikke mere som default på nye installationer. Brug istedet
$_SERVER['PHP_SELF']

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 15-02-03 16:29

Ja - du kan bruge GNU gettext til at oversætte din web-side med, og så skal
du bare kaste det sprog, som browseren oplyser, ind i gettext api'et - og
vupti, og så fremtræder siden med det sprog, som brugeren helst vil have.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling